اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هاشمی: فرانسه مرکز تروریسم است

هاشمی رفسنجانی با اشاره به موضوع استرداد ربایندگان هواپیمای کویتی گفت: خود غرب حاضر به مبارزه درست با تروریسم نیست و خود فرانسه مرکز تروریسم است.

هاشمی: فرانسه مرکز تروریسم است

رخدادهای 23 آذر 63

چکیده:

  • هاشمی: رزمندگان اسلام تا کندن ریشه  فتنه حزب بعث در منطقه به جنگ ادامه می دهند.

 

  • آیت الله جنتی: برای این که مردم در صحنه باشند حکومت اسلامی باید رضایت آنها را جلب کند.

 

  •  تل آویو: هدف از حمله بزرگ اسرائیل به روستاهای لبنان دستگیری طرفداران (امام) خمینی است.

 

هاشمی: فرانسه مرکز تروریسم است

نماز جمعه این هفته شهر تهران با حضور گسترده مردم در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران اقامه شد.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع استرداد ربایندگان هواپیمای کویتی گفت: خود غرب حاضر به مبارزه درست با تروریسم نیست و خود فرانسه مرکز تروریسم است اگر قرار است هواپیماربایان مسترد شوند باید کسانی را که هواپیماهای ما را به فرانسه بردند از قبیل مسعود خان و سپهسالار که هواپیمای ما را دزدیدند و سرقت مسلحانه هم کردند به ما تحویل دهند. فرمانده گروهی که به کشور ما در طبس تجاوز کردند تحویل دهند یا خودشان محاکمه کنند و خبرش را به ما بدهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تامین امنیت خطوط هوایی همه کشورها را مشروط به مساعدت واقعی و تشریک مساعی همه کشورهای جهان دانست و تاکید کرد اگر امنیت هوایی کشورهای مورد بغض شما وجود نداشته باشد مطمئن باشید که برای خطوط هوایی شما نیز امنیت وجود نخواهد داشت.امام جمعه موقت تهران درباره اوضاع جبهه های جنگ نیز تاکید کرد جمهوری اسلامی و رزمندگان اسلام تا کندن ریشه فتنه حزب بعث در منطقه به جنگ ادامه خواهند داد.(1)

 

آیت الله جنتی :  وحدت با شعار درست نمی شود

در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالگرد شهادت روحانی مبارز دکتر مفتح نماز عبادی – سیاسی و وحدت بخش این هفته شهر مقدس قم با شرکت گسترده مردم حزب الله به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم در حرم حضرت معصومه و شبستان های اطراف برگزار شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به هفته وحدت گفت: وحدت با شعار درست نمی شود تشکیل اجتماعات مختلف و دعوت به وحدت در رسانه های گروهی و حتی برگزاری هفته وحدت نمی تواند عامل اصلی وحدت باشد. آنچه ما به دنبال آن هستیم این نیست ما باید ریشه های وحدت و تفرقه را پیدا کنیم و تلاش جدی برای برطرف کردن ریشه های تفرقه به عمل بیاوریم.

آیت الله جنتی بر لزوم حفظ وحدت در بین اقشار مختلف ملت نیز تاکید کرد و گفت: اگر دل ها باهم نباشد تمام مردم را در یک صف جمع کنیم هیچ کاری از آنها ساخته نیست حکومت اسلامی اگر می خواهد مردم را در صحنه نگه دارد باید طبق آنچه علی (ع) در نامه اش به مالک اشتر نوشته است رضایت مردم را در دست داشته باشد اگر مسئولین به فکر مشکلات مردم نباشند این یک فاجعه است.(2)

 

تشدید بحران در جنوب لبنان

در پی جنایات تازه رژیم صهیونیستی در جریان حمله 4 هزار سرباز اسرائیلی به هفت روستای جنوب لبنان که دیروز اتفاق افتاد اوضاع در جنوب لبنان به شدت متشنج است و شیعیان در مساجد گرد آمده اند تا یاد شهدای خود را گرامی بدارند.

رادیو بیروت اعلام کرد در این حملات وحشیانه 3 نفر کشته 21 نفر مجروح و 153 نفر نیز دستگیر شده اند. سخنگوی نظامی اسرائیل نیز گفت هدف از این حملات کشف لانه های تروریست های خمینی» بوده است. فرماندهی اسرائیل اعلام کرد در جریان این حمله نیروهای اسرائیلی یک انبار مهمات شامل تفنگ های اتوماتیک، موشک انداز، نارنجک انداز و دستگاه های مخابراتی را کشف کرده اند. به گفته رادیو دولتی لبنان نیروهای سازمان ملل که در مجاورت روستاهای مورد حمله قرار داشتند هیچ حمایتی از مردم نکردند. نبیه بری رهبر شیعیان لبنان و عضو کابینه دولت نیز درباره این حملات گفت: حمله اسرائیل در پاسخ به موضع لبنان در مذاکرات نظامی نقوره است. لبنان تقاضای اسرائیل را برای استقرار یک نیروی شبه نظامی مزدور اسرائیل پس از خروج نیروهای این رژیم از جنوب لبنان رد کرده است. نبیه بری از سازمان ملل و صلیب سرخ خواست به اقدامات غیر انسانی این رژیم در جنوب لبنان خاتمه دهند.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 24 آذر 63، ص 14
2. کیهان 24 آذر 63، ص 1 و 22
3. کیهان، 24 آذر 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول