اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آن مذهبی که جنگ در آن نیست ناقص است

امام خمینی: جنگ های رسول اکرم، رحمتش کمتر از نصایح ایشان نبوده است. قرآن می فرماید: (قاتلوهم حتی لاتکون فتنه)، همه بشر را دعوت می کند به مقاتله برای رفع فتنه، یعنی، جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم.

آن مذهبی که جنگ در آن نیست ناقص است

رخدادهای 20 آذر 63

چکیده:

  • امام خمینی: اگر کسی بگوید با فاسد نجنگید و فتنه را با جنگ دفع نکنید مخالف قرآن است.

 

  • آن مذهبی که جنگ در آن نیست ناقص است.

 

  • آیت الله خامنه ای: مطبوعات نمایانگر جهت حرکت مردم هستند.

 

  • 40 هزار آمارگیر برای سرشماری در کشور بسیج می شوند.

 

  • شیراک: دولت عراق اسرائیل را دشمن تلقی نمی کند.

 

امام خمینی: قرآن بالاتر از جنگ تا پیروزی را گفته است

به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس دیوان عالی کشور و جمعی از مسؤولین مملکتی با امام خمینی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: جنگ های رسول اکرم، رحمتش کمتر از نصایح ایشان نبوده است.. قرآن می فرماید: (قاتلوهم حتی لاتکون فتنه)، همه بشر را دعوت می کند به مقاتله برای رفع فتنه، یعنی، جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم، این غیر از آنی است که ما می گوییم، ما یک جزء کوچکش را گرفته ایم، برای این که خوب! ما یک دایره خیلی کوچکی از این دایره عظیم واقع هستیم و می گوییم که: (جنگ تا پیروزی). مقصودمان هم پیروزی بر کفر صدامی است. یعنی، باید کسانی که تبعیت از قرآن می کنند، در نظر داشته باشند که باید تا آن جایی که قدرت دارند ادامه به نبردشان بدهند تا این که فتنه از عالم برداشته بشود.

امام تاکید کردند: آن مذهبی که جنگ درش نیست، ناقص است اگر باشد. غلط فهمی است از قرآن که کسی خیال کند که قرآن نگفته است (جنگ تا پیروزی). قرآن گفته است، بالاتر از این را گفته، اسلام هم گفته است و بالاتر از این را گفته است. بنابراین نباید از قرآن سوء استفاده کرد و آنهایی که با ما مخالف هستند، بگویند: این مخالف قرآن است، یا آخوندهای درباری بگویند: این مخالف قرآن است، یا آخوندهای بدتر از آخوندهای درباری بگویند: این مخالف قرآن است. خیر! این موافق قرآن است، و اگر کسی بگوید که: با فاسد جنگ نکنید، مخالف قرآن است، اگر کسی بگوید: فتنه را با جنگ رفع نکنید، مخالف قرآن است.

امام در پایان فرمودند: هر چه آنها در بوق هایشان بر ضد شما صحبت کنند، دلیل بر قوت شماست و دلیل بر عظمت اسلام و عظمت جمهوری اسلامی است و این باید باعث تقویت ما بشود. آنها برای تضعیف ما این طور بوق ها را به بار می آورند و ما از اثر این معنا چون ریشه را می دانیم که چی هست تقویت می شویم. اگر ایران، یک جایی بود که سستی داشت و جمهوری اسلامی دیگر از بین می خواست برود، این قدر سر و صدا نمی شد. چون می بینند که استقرار پیدا کرده است، همه چیزش مستقر شده است و دارد پیش می رود، اینها دست و پایشان را گم کرده اند و شروع کرده اند به این حرف ها زدن و این موجب تقویت روحی شما و ملت ما باید بشود و جنگنده های ما بشود.(1)

 

بازدید رئیس جمهور از روزنامه اطلاعات

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان از قسمت های مختلف موسسه اطلاعات بازدید کرد و طی آن با نحوه کار و چگونگی فعالیت واحدها و بخش های مختلف این موسسه از جمله تحریریه، آرشیو و کامپیوتر آشنا شد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: سلامت مطبوعات سلامت این ملت است و همچنین بد عمل کردن و کج عمل کردن آن نیز کج عمل کردن این ملت می باشد.

رئیس جمهور افزود: هر کس می خواهد بداند مردم در چه وضعی هستند به مطبوعات مراجعه می کند مطبوعات جهت حرکت مردم را نشان می دهند. آیت الله خامنه ای افزود: مطبوعات ما خیلی تغییر کرده اند و خیلی پیشرفت کرده اند اما خیلی هم بعد از این باید پیشرفت کنند. ما انتظار داریم مطبوعات مردم را از لحاظ اخلاق و فکر خصلت های انسانی، درک انقلابی و تمام تلاش ها و حرکتشان دگرگون سازند. مطبوعات باید نقش انقلاب حقیقی فرهنگی را با قوی ترین وجهی ایجاد کنند.(2)

 

آمادگی برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن

به منظور سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 65 بیش از 40 هزار آمارگیر، بازبین و کارشناس خرید خدمت از سوی مرکز آمار ایران بسیج می شوند.

معاون طرح ها و بررسی های مرکز آمار ایران که به همراه مسئولین و مدیران این مرکز که به مشهد سفر کرده است با اعلام این خبر به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت:  کارشناسان و متخصصان مرکز آمار ایران علاوه بر طرح های آماری جاری مقدمات سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 65 را فراهم کرده و در طول 15 روز این سرشماری منهای کادر متخصص مرکز آمار ایران و سازمان های برنامه و بودجه استان ها، حدود 40 هزار آمارگیر و بازبین در سطح کشور بسیج خواهند شد که به صورت خرید خدمت انجام وظیفه خواهند کرد.(3)

 

سفر شهردار پاریس به سرزمین های اشغالی

خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس گزارش داد ژاک شیراک شهردار پاریس و رهبر حزب نئوگلیس فرانسه در بیت المقدس نظر موافق خود را با یک ابتکار صلح از سوی رژیم صهیونیستی با رژیم عراق ابراز داشت. بر اساس این گزارش شیراک ضمن دیدار با شیمون پرز نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت صدام حسین رئیس رژیم عراق دیگر رژیم صهیونیستی را به عنوان یک دشمن یا حداقل یک دشمن اصلی خود تلقی نمی کند. از سوی دیگر پرز نخست وزیز رژیم اشغالگر قدس اظهار داشت وی در حال حاضر در روند صلح خاورمیانه برای اردن و مصر اولویت قائل است نه عراق.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 21 آذر 63، ص 3
2. کیهان، 21 آذر 63، ص 1 و 3
3. اطلاعات، 21 آذر 63، ص 4
4. کیهان، 21 آذر 63، ص 1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول