اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

عملیات بزرگ علیه منافع آمریکا

سازمان جهاد اسلامی در آینده بسیار نزدیک عملیات مسلحانه بزرگی علیه منافع آمریکا به عنوان پاسخ به کشتار روستای سهمور انجام خواهد داد.

عملیات بزرگ علیه منافع آمریکا

رخددادهای 3 مهر 63

چکیده:

  • در روز نبرد اقتصادی رئیس جمهور و نخست وزیر به همراه کشاورزان و جهادگران در برداشت و کاشت گندم شرکت کردند.

 

  • آیت الله خامنه ای: دولت و ملت باید با یک حرکت انقلابی دست به یک نبرد اقتصادی بزنند.

 

  • 8 کارخانه در روز نبرد اقتصادی افتتاح شدند.

 

  • طرح جدید سازمان کنفرانس اسلامی برای متوقف کردن جنگ تحمیلی در عربستان بررسی شد.

 

  • سازمان جهاد اسلامی: بزودی دست به عملیات بزرگی علیه منافع آمریکا خواهیم زد.

 

رئیس جمهور: جهاد خودکفایی باید سرعت بگیرد

رئیس جمهور و نخست وزیر دیروز در سومین روز از هفته جنگ که به روز نبرد اقتصادی نام گذاری شده است با حضور در مزرعه گندم در دروی گندم با روستائیان و جهادگران مشارکت کردند.

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان با حضور در یک مزرعه گندم در یکی از روستاهای فشم شخصا در درو گندم با روستائیان و جهادگران مشارکت کرد. آیت الله خامنه ای در پایان این بازدید طی گفت و گویی گفت: ما اعتقاد داریم که باید دولت و ملت با یک حرکت سریع و انقلابی دست در دست هم به یک نبرد اقتصادی دست بزنند و تمام اقشار مردم را در آن مشارکت دهند.

رئیس جمهور یاداور شد: در روز نبرد اقتصادی مردم با یک حرکت سمبلیک نشان می دهند که برای اداره امور اقتصادی خود آماده اند به یک نبرد واقعی دست بزنند. آهنگ خودکفایی از اوائل انقلاب شروع شده بود اما این آهنگ باید شدت و سرعت باید. همه احاد مردم باید برای این نبرد که در دو بخش تولید بیشتر و مصرف کمتر است آماده شوند.

مهندس موسوی نیز در اراک با شرکت در برنامه روز سوم هفته جنگ در اراک تاکید کرد: ما امروز آماده مقابله با تمام توطئه های دشمنان اسلام از خلیج فارس تا اقیانوس هند هستیم. ما اراده خودمان را در خلیج فارس و اقیانوس هند نشان داده ایم و هیچ خوفی نیز در ادامه نبرد با ابرقدرت ها تا پیروزی نهائی نداریم.(1)

 

افتتاح 8 کارخانه در سراسر کشور

در سومین روز از هفته جنگ که به اسم نبرد اقتصادی نام گذاری شده است 8 کارخانه در سراسر کشور افتتاح شد.

بر اساس این گزارش کارخانه واگن سازی پارس در زمینی به مساحت 36 هکتار و با سرمایه ای معادل یک میلیارد و دویست میلیون ریال احداث شده و سالانه هزار واگن در انواع مختلف تولید و 2500 واگن نیز تعمیر خواهد شد این کارخانه توسط نخست وزیر در اراک افتتاح شد. بر اساس این گزارش در قزوین، بوشهر، سنندج نیز چند کارخانه با حضور مسئولین کشور افتتاح شد. مدیر عامل سازمان هواپیمایی کشور نیز که به منظور افتتاح ترمینال فرودگاه نوشهر به مازنداران سفر کرده بود اعلام کرد چهار فرودگاه در کشور احداث، توسعه و تجهیز می شود. دیروز همچنین 2 بخش دیگر از کارخانه ذوب آهن اصفهان راه اندازی شد.(3)

 

تلاش اعراب برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق

ملک فهد پادشاه عربستان دیروز در جده با  داوود جاوارا رئیس جمهور گامبیا گفت و گو کرد. در این دیدار دو طرف پیرامون جنگ ایران و عراق بحث و تبادل نظر کردند. از سوی دیگر داوود جاوارا که ریاست کمیته حسن نیت سازمان کنفرانس اسلامی را بر عهده دارد دیروز همچنین با حبیب شطی رئیس این سازمان و یاسر عرفات تلاش تازه کشورهای اسلامی برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق را مورد بررسی قرار داد. بنا بر گزارش رادیو ریاض درباره این جلسه که در جده تشکیل شد نحوه تماس هیئت میانجی سازمان کنفرانس اسلامی با دو کشور و طرح جدید خاتمه جنگ مورد بررسی قرار گرفت. گفتنی است جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم بی طرفی هیئت حسن نیت سازمان کنفرانس اسلامی و حمایت آشکار اعضای این هئیت از رژیم بعثی راه حل های آن را برای پایان جنگ رد کرده است.(4)

 

ورود 1800 سرباز آمریکایی به بیروت

روز گذشته شخص نااشناسی در یک تماس تلفنی با روزنامه لبنانی السفیر تهدید کرد سازمان جهاد اسلامی در آینده بسیار نزدیک از  عاملین کشتار روستای سهمور انتقام خواهد گرفت. این شخص که خود را عضو سازمان جهاد اسلامی معرفی کرد ضمن تاکید بر قبول مسئولیت انفجار اخیر سفارت آمریکا در شرق بیروت از سوی این سازمان گفت: سازمان جهاد اسلامی در آینده بسیار نزدیک عملیات مسلحانه بزرگی علیه منافع آمریکا به عنوان پاسخ به کشتار روستای سهمور انجام خواهد داد. وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد در پی این تهدید جدید تدابیر امنیتی در کلیه اماکن دیپلماتیک آمریکا در جهان تقویت خواهد شد. همزمان همچنین اعلام شد واحدهایی از نیروهای امنیتی آمریکا وارد بیروت شدند. بر اساس این گزارش یک ناو هلیکوپتر برد و سه ناو جنگی آمریکا با 1800 تفنگدار آمریکایی وارد آب های لبنان شده اند.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 3 مهر 63، ص 3
2. کیهان، 3 مهر 63، ص 21
3. کیهان، 3 مهر 63، ص 24
4. کیهان، 3 مهر 63، ص 24
5. اطلاعات، 3 مهر 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول