اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

طرح ایران برای اخراج اسرائیل از سازمان ملل

وزرای خارجه چهار کشور کوبا، آلبانی، بنین و کره شمالی در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می برد حمایت و پشتیبانی خود از طرح جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم اخراج اسرائیل غاصب از سازمان های بین المللی را اعلام کردند.

طرح ایران برای اخراج اسرائیل از سازمان ملل

رخدادهای 8 شهریور 63

چکیده:

  • نخست وزیر: هنرمندان ما باید پیام شهیدان را بگوش مردم جهان برسانند.

 

  • 55 ایرانی پس از ضرب و شتم توسط مامورین دولت کویت از آن کشور اخراج شدند.

 

  • خبرنگاران خارجی از مشاهده آثار جنایات صدامیان در آبادان و خرمشهر شگفت زده شدند.

 

  • چند کشور دیگر از طرح ایران برای اخراج اسرائیل از سازمان ملل پشتیبانی کردند.

 

  • نخست وزیر لبنان از مجامع جهانی برای متوقف کردن جنایات اشغالگران صهیونیست درخواست کمک کرد.

 

پایان جشنواره هنر و ادبیات در خدمت جنگ

جشنواره «هنر و ادبیات در خدمت جنگ» شب گذشته با حضور آقای موسوی نخست وزیر، وزیر ارشاد اسلامی و سرپرست ستاد تبلیغات جنگ در محل تئاتر شهر به کار خود پایان داد.

آقای موسوی در این مراسم گفت: اثرات جنگ بر هنر این کشور بسیار مهم بوده است چه در قالب و چه در محتوای آن. به همین جهت ما می توانیم هنرمندانی داشته باشیم که جای خود را در انقلاب پیدا کرده باشند.

آقای موسوی افزود: پیام هنرمندان انقلاب به جهان این است که انسان می تواند آزادانه زندگی کند و در سایه ارزش های الهی و انسانی به رشد استعدادهای خود بپردازد و این هنرمندان ما هستند که با زبان هنر می توانند پیام شهیدان را به گوش جهانیان برسانند. بر اساس این گزارش در پایان این مراسم جوایز هنرمندامی که آثارشان در نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شده بود توسط آقای خاتمی وزیر ارشاد اسلامی و دکتر کمال خرازی سرپرست ستاد تبلیغات جنگ به آنان اهدا شد.(1)

 

اخراج 55 ایرانی از کویت

55 تن دیگر از ایرانیان مقیم کویت توسط مامورین دولت این کشور اخراج و از طریق مرز آبی خلیج فارس وارد بنادر بوشهر و هندیجان شدند.

بر اساس این گزارش این عده در محل کار و منازل خود دستگیر شدند و مورد ضرب و شتم مامورین کویتی قرار گرفتند و حتی نتوانستند اموال و اثاثیه شخصی خود را به ایران بیاورند. از سوی دیگر یک نفر عراقی نیز که به خاطر ظلم و جور رژیم صهیونیستی حاکم بر عراق خود را ایرانی معرفی کرده بود همراه با این افراد وارد ایران شد و از مسئولین جمهوری اسلامی تقاضای پناهندگی کرد.(2)

 

بازدید خبرنگاران خارجی از آبادان و خرمشهر

گروهی از خبرنگاران خارجی که برای شرکت در مراسم هفته جنگ به کشورمان سفر کرده اند دیروز از آثار جنایات صدامیان در شهرهای آبادان و خرمشهر دیدن کردند.

خبرنگاران خارجی به هنگام بازدید از خرمشهر از ویرانه های شهر فیلم و گزارش تهیه نمودند و از مشاهده ابعاد خرابی های این شهر و جنایات وحشیانه صدامیان دچار شگفتی شدند. در این بازدید خبرنگار لیبیایی که به شدت از مشاهده ویرانی های خرمشهر تحت تاثیر قرار گرفته بود گفت: قلم و زبان من از وصف ابعاد جنایات صدام عاجز است من از دیدن ویرانی های خرمشهر به شدت متاثر شدم.

وی افزود: آنچه که صدام در خرمشهر مرتکب شده است تنها با آنچه که رژیم صهیونیستی در لبنان و  فلسطین مرتکب شده قابل مقایسه است.(3)

 

ادامه حمایت کشورها از طرح ایران در سازمان ملل

در حاشیه برگزاری سی و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل وزرای خارجه چهار کشور کوبا، آلبانی، بنین و کره شمالی در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می برد حمایت و پشتیبانی خود از طرح جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم اخراج اسرائیل غاصب از سازمان های بین المللی را اعلام کردند. دکتر ولایتی در این دیدارها که به طور جداگانه در اقامتگاه نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک انجام شد لزوم پشتیبانی از طرح اخراج رژیم غاصب صهیونیستی از جوامع بین المللی را برای میهمانان خود بازگو کرد. وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد ما هرگونه سلطه از جانب شروع و غرب را محکوم می کنیم و برای حفظ استقلال خود حاضریم هر بهائی را بپردازیم.(4)

 

استمداد لبنان از مجامع جهانی برای مقابله با اسرائیل

رشید کرامی نخست وزیر لبنان که دیروز برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شده است گفت در این سازمان از تمامی مجامع بین المللی خواهد خواست تا اعمال غیر انسانی نیروهای اسرائیلی را که جنوب لبنان را اشغال کرده اند متوقف سازند وی افزود سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی خواهد بود تا برای ملل جهان توضیح دهد که لبنان از اعمال غیر انسانی نیروهای اشغالگر اسرائیل رنج می برد. از سوی دیگر از داخل لبنان نیز خبر می رسد انقلابیون مسلمان دیروز یک خودروی دشمن صهیونیستی را در نزدیکی نبطه منفجر کردند که بر اثر آن همه سرنشینان این خودرو کشته یا زخمی شدند. رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که عملیات مداوم انقلابیون مسلمان روحیه مزدوران ارتش آنتوان لحد را تضعیف کرده است.(5)

منابع:

1. کیهان، 8 مهر 63، ص 3
2. اطلاعات، 8 مهر 63، ص 1
3. اطلاعات، 8 شهریور 63، ص 1
4. کیهان، 8 مهر 63، ص 22
5. کیهان، 8 مهر 63 مهر 63، ص 1 و 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول