اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اتهام وزیر کار آمریکا به کلاهبرداری

وزیر کار دولت ریگان از سوی هیئت منصفه دادگاه عالی نیویورک متهم شد. این اتهام ها که به وی و هفت نفر دیگر وارد شده شامل یک فقره کلاهبرداری، 11 فقره ارائه مدرک تقلبی و 125 فقره نگهداری اوراق تجاری جعلی است.

اتهام وزیر کار آمریکا به کلاهبرداری

رخدادهای 12 مهر 63

چکیده:

  • دکتر ولایتی نتایج سفر هیئت سیاسی  ایران به سازمان ملل را تشریح کرد.

 

  • دادستان کل کشور در مورد گرانفروشان برنج اطلاعیه مهمی را صادر کرد.

 

  • طرح ضربتی باسواد کردن بیسوادان امسال به اجرا در می آید.

 

  • نیروهای صهیونیست در جنوب لبنان در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی به حال آماده باش درآمدند.

 

  • وزیر کار دولت ریگان به 137 فقره تقلب و کلاهبرداری متهم شد.

 

بازگشت دکتر ولایتی از نیویورک

دکتر علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان و هیئت همراه سحرگاه امروز پس از شرکت در سی و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تهران بازگشتند.

دکتر ولایتی در فرودگاه مهرآباد ضمن تشریح عملکرد هیئت سیاسی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: نفس مبارزه با اسرائیل برای ما هدف است اما جمهوری اسلامی ایران این هدف را تنها از طریق مبارزه سیاسی دنبال نمی کند ما به همه کشورها و گروه هایی که بخواهند به صورت جدی با رژیم غاصب اسرائل مبارزه کنند کمک می کنیم.

وی همچنین در مورد پیمان اخیر مصر اردن نیز گفت: ما با این عمل به هر طریقی که در عرصه سیاسی و بین المللی جهان میسر باشد مقابله خواهیم کرد. کشورهای پیش رو عرب و کشورهای مترقی جهان اسلام نیز با این عمل مخالف هستند و آن را بخشی از یک توطئه همه جانبه برای گسترش کمپ دیوید و به ذلت کشاندن مسلمین می دانند.(1)

 

 آیت الله صانعی: تخلف از مقررات قانونی جمهوری اسلامی مواخذه شدید قانونی خواهد داشت

آیت الله صانعی دادستان کل کشور دیروز خطاب به کلیه دادسراها و دادگاه های انقلاب اسلامی و عمومی و ضابطین دادگستری دادستان کل کشور با صدور اطلاعیه ای با اشاره به تصمیم هیئت دولت و شورای عالی قضایی مبنی بر عدم ممنوعیت حمل برنج از شهرهای شمالی کشور تاکید کرد: تخلف از مقررات قانونی دولت جمهوری اسلامی مواخذه شدید قانونی خواهد داشت. بدیهی است گرانفروشی و تخلف از مقرارت قانونی و تصمیمات دولت از شمول این بخشنامه خارج است.(2)

 

اجرای طرح ضربتی سوادآموزی در کشور

در سال جاری طرح آموزش فرد به فرد بر اساس رهنمودهای امام امت از سوی نهضت سوادآموزی جهت آموزش به بی سوادان به مورد اجرا گذاشته می شود.

حجت الاسلام محسن قرائتی نماینده امام و سرپرست نهضت سواد آموزی در یک گفت و گوی مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت: در نیمه دوم سال به خاطر اتمام کار کشاورزی و برداشت محصول و فراغت کشاورزان کلاس های نهضت سوادآموزی فعالتر خواهد بود.

مهندس وطنی عضو شورای مرکزی نهضت سواد آموزی نیز در این گفت و گو گفت: در سال گذشته نهضت موفق به 41 هزار کلاس در سراسر کشور شد که 64 درصد آن دوره مقدماتی و بقیه دوره تکمیلی بوده است که از این تعداد کلاس ها 61 درصد در روستاها تشکیل شده است.(3)

 

آماده باش صهیونیست ها در لبنان

نیروهای اشغالگر قدس با فرا رسیدن عاشورای حسینی در جنوب لبنان به حالت آمده باش درآمدند. روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در این باره نوشت: به مناسبت عاشورا به ارتش اسرائیل و نیروی غیر نظامی امنیتی و ضد تروریستی اسرائیل گفته شده است روز عاشورا در اردوگاه ها و پادگان های خود بمانند و از آن خارج نشوند به نوشته این روزنامه اسرائیلی ها بعد از 28 ماه به این نتیجه رسیده اند که روشی را که برای مقابله با مسلمانان مخالف سرسخت این ناحیه در پیش گرفته اند صحیح نبوده است و اکنون به این نتیجه رسیده اند که تاکتیک های خود را تغییر دهند.(4)

 

وزیر ریگان متهم شد

وزیر کار دولت ریگان از سوی هیئت منصفه دادگاه عالی نیویورک به 137 فقره جرم متهم شد. این اتهام ها که به وی و هفت نفر دیگر وارد شده شامل یک فقره کلاهبرداری، 11 فقره ارائه مدرک تقلبی و 125 فقره نگهداری اوراق تجاری جعلی است.

این خبر پس از انتشار بلافاصله در صدر اخبار آمریکا قرار گرفت. «دونوان» نیز پس از اعلام جرم علیه وی سریعا از ریگان خواست با مرخصی بدون حقوق وی موافقت کند تا وی بتواند با فراغت بیشتری مساله دفاع از اتهام های وارده را تعقیب کند. هیئت منصفه دادگاه عالی نیویورک از مدتی قبل سرگرم رسیدگی به معامله 8 میلیون دلاری کمپانی متعلق به وزیر کار آمریکا با یک شرکت حمل و نقل وابسته به مافیا بوده است.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 12 مهر 63، ص 3
2. جمهوری اسلامی، 12 مهر 63، ص 2
3. کیهان، 12 مهر 63، ص 21
4. کیهان، 12 مهر 63، ص 24
5. اطلاعات، 12 مهر 63، ص 14

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول