اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

استقرار 9 هزار سرباز در بیروت

در اولین مرحله از اجرای طرح امنیتی بیروت 9 هزار تن نیروهای ارتش لبنان در مناطق حساس بیروت مستقر شدند.

استقرار 9 هزار سرباز در بیروت

رخدادهای 14 تیر  63

چکیده:

  • موسوی: در هر نقطه از جهان هر فریادی علیه ظالم باشد ما خود را موظف می دانیم در کنار آن باشیم.

 

  • خاتمی: جمهوری اسلامی برای تامین زمینه های علمی و بازگشت به نظام ارزشی باید خود را از سلطه بیگانگان رها سازد.

 

  • ناطق نوری: اداره شهرداری ها به شهروندان واگذار می شود.

 

  • 350 هزار داوطلب ورود به دانشگاه فردا کنکور سراسری را برگزار می کنند.

 

  • نیروهای ارتش لبنان در مناطق حساس بیروت مستقر شدند.

 

دیدار وزیر بازرگانی نیکاراگوئه با مهندس موسوی

الکساندر مارتینز وزیر بازرگانی نیکاراگوئه دیروز با آقای موسوی نخست وزیر کشورمان دیدار کرد. در این دیدار وزیر بازگرانی نیکاراگوئه ضمن تسلیم پیام رامتیز عضو شورای بازسازی ملی نیکاراگوئه به آقای موسوی بار دیگر بر حمایت این کشور از انقلاب اسلامی تاکید کرد.

آقای موسوی نیز در این دیدار گفت: انقلاب ما با نام خدا آغاز شد و از همان ابتدا شعار یاوری با مظلوم و دشمنی با ظلم را سرلوحه خود قرار داد و به همین جهت در هر نقطه از جهان هر فریادی علیه ظالم هست ما خود را موظف می دانیم در کنار آن باشیم و این مسئاله جزو اصول قوی و اجتناب ناپذیر انقلاب اسلامی است و مصلحت های سیاسی و اقتصادی به هیچ وجه در آن مطرح نیست.(1)

 

خاتمی: استقلال فرهنگی کشور باید تضمین شود

مراسم اهداء جوایز برندگان بهترین کتاب سال و قدردانی از کار ارزنده آنان با حضور وزیر ارشاد اسلامی، شخصیت های علمی و  فرهنگی کشور و تنی چند از اعضای شورای نگهبان عصر دیروز در محل وزارت ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم آقای خاتمی وزیر ارشاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی باید در تمامی زمینه های علمی و تحقیقی بویژه برای رهایی از ضد ارزش ها و دستیابی به ارزش های راستین و اولیه جامعه اسلامی یعنی استقلال  خیلی فعال خود را از سلطه بیگانگان و اجانب نجات دهد.

وزیر ارشاد اسلامی افزود: ما اگر توانستیم قید و بندهای سلطه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و نظامی بیگانه را از هم پاره کنیم طبعا استقلال فرهنگی جامعه خود را تضمین می کنیم که البته تحقق این امر به سادگی میسر و امکان پذیر نیست.

به موجب این گزارش جوایز اهدایی 14 عدد سکه بهار آزادی، یک سفر حج و یک لوح زرین بود که از سوی آقای خاتمی، دکتر عبدالکریم سروش عضو ستاد انقلاب فرهنگی و برادر غلامعلی حداد عادل معاون وزیر آموزش و پرورش به هر یک از برندگان اهدا شد.(2)

 

ناطق نوری: شهرداری ها باید خودکفا شوند

حجت الاسلام ناطق نوری که به منظور معرفی استاندار جدید چهار محال بختیاری به شهر کرد سفر کرده بود در یک گفت و گوی مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی درباره خودکفایی شهرداری ها گفت: بر اساس قانون شوراها، وزارت کشور شهرداری ها را به شهروندان تحویل خواهد داد و اداره و تامین بودجه هر شهرداری بعهده شهروندان آن شهر خواهد بود.

وی اضافه کرد: سیاست دولت احیاء و توجه بیشتر به روستاهاست و به همین جهت در تنظیم بودجه سال 63 هم دولت و هم مجلس بیشترین توجه را به مناطق محروم و روستاهای کشور داشته اند لذا بایستی روستائیان به روستاهایشان برگردند(3)

 

برگزاری دومین آزمون سراسری دانشگاه ها

فردا دومین آزمون ورودی سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با 350 هزار داوطلب در سراسر کشور برگزار می شود. به گفته مهندس میر شمسی مدیر کل گزینش دانشجو در جلسه صبح 75 هزار و 600 نفر داوطلب دختر و 139 هزار و 800 داوطلب پسر حضور دارند که در گروه های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و کشاورزی رقابت می کنند. در نوبت عصر نیز  57 هزار و 418 تفر دختر و  76 هزار و 667 نفر پسر در گروه های فرهنگ  و ادب، علوم اجتماعی و هنر رقابت می کنند.(4)

 

اسقرار 9 هزار سرباز در بیروت

در اولین مرحله از اجرای طرح امنیتی بیروت 9 هزار تن نیروهای ارتش لبنان در مناطق حساس بیروت مستقر شدند بر اساس گزارش خبرگزاری ها در جریان استقرار این نیروها در مناطق حساس هیچگونه درگیری رخ نداده است این گزارش همچنین حاکیست مقامات لبنانی امیدوارند فرودگاه و بندر بیروت نیز ظرف 48 ساعت آینده فعالیت عادی خود را از سر بگیرد. گفته می شود در اجرای این طرح کلیه طرف های درگیر سلاح های سنگین خود را به انبارهای ویژه که تحت نظارت مشترک نیروهای ارتش و ناظران فرانسوی و نمایندگان نیروهای شبه نظامی اداره می شود تحویل داده اند. مطبوعات سوریه نیز دیروز از طرح امنیتی بیروت استقبال کردند.(5)

منابع:

1. کیهان، 14 تیر 63، ص 2
2. اطلاعات، 14 تیر 63، ص 3
3. اطلاعات، 14 تیر 63، ص 3
4. کیهان، 14 تیر 63، ص 2
5. اطلاعات، 14 تیر 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول