اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سازشکاران با ابرقدرت ها یا جاهلند یا مزدور

امام خمینی: سازش با ابرقدرت ها، ظلم بر بشر است. آنهایی که به ما می گویند سازش کنید، آنها یا جاهل هستند یا مزدور. سازش با ظالم، یعنی، این که دست ظالم را باز کن تا ظلم کند. این خلاف رأی تمام انبیاست.

سازشکاران با ابرقدرت ها یا جاهلند یا مزدور

رخدادهای 10 تیر 63

چکیده:

  • امام خمینی: آنها که می گویند با ابرقدرت ها سازش کنید یا جاهلند یا مزدور.

 

  • ما به کشورهای منطقه نصیحت می کنیم که از این جانور دست بردارید، این صدام محال است که آدم بشود.

 

  • آیت الله خامنه ای در نماز عید فطر: اگر آتش افروزی در دریا و خشکی ادامه یابد ما با شدیدترین وجه مقابله خواهیم کرد.

 

  • تلفات درگیری های لبنان در دومین ماه تشکیل دولت عمر کرامی به  250 نفر رسید.

 

امام خمینی: صدام محال است آدم شود

رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، نخست وزیر، رئیس دیوان عالی کشور و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری به مناسبت عید سعید فطر با امام خمینی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: آنهایی که به ما اشکال می کنند که شما چرا سازش نمی کنید با این قدرت های فاسد، آنها از باب این که همه چیز را با چشم مادی ملاحظه می کنند، با چشم طبیعی حل و فصل اشیاء را می کنند. آنها نمی دانند که انبیای خدا چه رویه ای داشتند، با ظالم چطور برخورد می کردند، یا می دانند و خودشان را به کوری و کری زدند. سازش با ظالم، ظلم بر مظلومین است، سازش با ابرقدرت ها، ظلم بر بشر است. آنهایی که به ما می گویند سازش کنید، آنها یا جاهل هستند یا مزدور. سازش با ظالم، یعنی، این که دست ظالم را باز کن تا ظلم کند. این خلاف رأی تمام انبیاست.

امام افزودند: ما به کشورهای منطقه نصیحت می کنیم که از این جانور دست بردارید، این آدم شدنی نیست. این صدام محال است که آدم بشود. از این دست بردارید، خودتان را مبتلا نکنید به آن چیزی که نباید مبتلا بشوید. ما نصیحت می کنیم، ما خیرخواه شما هستیم. ما هیچ روزی به عراق حمله نکردیم، الان هم ما در حال دفاع هستیم. یک روز اگر مهلت بدهیم، ایران را به هم می زند. ما الان در حال دفاع هستیم از خودمان و از ملت عراق. ملت عراق با ما دو تا نیستند، برادر ما هستند. ما در حال دفاع هستیم از یک ملتی که گرفتار شده، ارتشش گرفتار است، اداری اش گرفتار است، همه چیزش گرفتار یک حزب جهنمی است.(1)

 

آیت الله خامنه ای: ما خواهان تشنج در منطقه نیستیم

نماز عید سعید فطر با حضور یکپارچه و با شکوه مردم مسلمان و همیشه در صحنه تهران و به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران در مصلی بزرگ تهران اقامه شد.

آیت الله خامنه ای در نماز عید سعید فطر در مصلای بزرگ تهران با تاکید بر این که رژیم عراق امروز در این منطقه عامل جنگ و وسیله آتش افروزی در دریا و خشکی است گفت: همه کسانی که به عراق کمک می کننند دراین آتش افروزی با او شریک هستند. ما با اینکه مظلوم واقع شدیم با اینکه مورد تهاجم واقع شدیم از اول جنگ تا به امروز در حال دفاع از خود هستیم.

رئیس جمهور افزود: ما حسن نیتمان را بارها و بارها اعلام کردیم و گفتیم طالب تشنج در خلیج فارس نیستیم. با این که شیطنت های پیاپی و خباثت آمیز رژیم عراق متوقف و قطع نشد چه در باب زدن شهرها و چه در باب زدن کشتی های حامل نفت ما خویشتن داری خود را حفظ کردیم و بردباری نشان دادیم.

رئیس شورای عالی دفاع گفت: ما ثابت کردیم خواهان تشنج نیستیم ما نمی خواهیم دولت های همسایه ما در خلیج فارس آلوده جنگ و بازیچه دست ابرقدرتها شوند اما هم رژیم عراق و هم حامیانش طبیعت جنگ افروز خود را نمی توانند پنهان کنند اگر قرار باشد خباثت های رژیم عراق ادامه پیدا کند وحامیانش نیز از آنها حمایت کنند طبیعی است که ما نمی توانیم آرام بگیریم و ما در مقابله به مثل شدیدتر عمل خواهیم کرد.(2)

 

ادامه درگیری ها در لبنان

درگیری ها در لبنان بین انقلابیون مسلمان و ارتش فالانژ با وجود تشکیل دولتی عمر کرامی که 2 ماه از روی کار آمدن آن می گذرد همچنان ادامه دارد .خبرگزاری رویترز در همین زمینه گزارش داد طی دو ماه گذشته بیش از 250 نفر در درگیری های روزمره کشته شده اند. طی دو روز گذشته نیز در جدیدترین این درگیری ها 19 نفر از دو طرف کشته و مجروح شدند. بر پایه این گزارش در شش ماهه اول سال جاری میلادی 1332 نفر در درگیری های لبنان کشته شده اند و این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل 887 نفر جان خود را از دست داده بودند. بر پایه این گزارش شورای نظامی ارتش لبنان با گسترده تر شدن درگیریها طرحی را برای امنیت بیروت آماده کرده است که قرار است به مورد اجرا گذاشته شود.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 11 تیر 63، ص 3
2. کیهان،  11 تیر 63، ص 7
3. اطلاعات، 11 تیر 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول