اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آمادگی سراسری رزمندگان اسلام برای مقابله با امریکا

نیروهای بسیج و سپاه و ارتش اعلام کردند که«در صورت حمله آمریکا خلیج فارس را گورستان متجاوزین خواهیم کرد.»

آمادگی سراسری رزمندگان اسلام برای مقابله با امریکا

رخدادهای 4 خرداد 63

چکیده:

  • آیت الله امامی کاشانی: با هر کس بخواهد در خلیج فارس اخلال کند جواب قاطع و دندان شکن خواهیم داد.

 

  • آیت الله مشکینی: یکی از اولین قوانینی که مجلس جدید باید در اولویت قرار دهد اجرای اصل 31 قانون اساسی در رابطه با تامین مسکن برای عموم مردم می باشد.

 

  • نیروهای اسلام در سراسر ایران آمادگی خود را برای مقابله با توطئه های نظامی در خلیج فارس به نمایش گذاشتند.

 

  • قاتل شهید راغب حرب به دست انقلابیون لبنانی اعدام شد.

 

هشدار خطیب جمعه تهران به آمریکا و ارتجاع منطقه

در جمعه آخر ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران همچون هفته های گذشته با حضور یکپارچه امت مسلمان در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله امامی کاشانی عضو فقهای شورای نگهبان برگزار شد.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: ما بارها گفته ایم امنیت و آرامش را اصل می دانیم و به هر کس بخواهد در آب های گرم خلیج فارس اخلال ایجاد کند و امنیت منطقه را به هم بزند جواب قاطع و دندان شکنی خواهیم داد. ما در اینجا می گوییم که اگر قرار است کشتیرانی در آب های خلیج فارس امن باشد باید برای همه امن باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: ما به دنیا و بعضی از سران مرتجع منطقه که با آواکس های خود حملات هوایی عراق را هدایت می کنند اعلام می کنیم که با آمادگی خود در برابر تمام شیطنت ها می ایستیم و اگر خلیج فارس امن نباشد برای هیچ کس امن نیست. ما طالب صمیمیمت و دوستی با کشورهای منطقه هستیم دولت های منطقه بدانند که ملت های آنها طرفدار ما هستند و عمل آنها مبنی بر کمک به عراق تنها ملت های آنها را مخالف خودشان می کند.(1)

 

آیت الله مشکینی: ایران مقابل ابرقدرت ها ایستادگی خواهد کرد

نماز وحدت آفرین و عبادی سیاسی جمعه این هفته قم به امامت آیت الله مشکینی در دبیرستان امام صادق (ع) این شهر اقامه شد.

آیت الله مشکینی در نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به توطئه های اخیر آمریکا و رژیم بعثی در منطقه خلیج فارس گفت: عراق امروز با بیش از 60 میلیارد دلار بدهی خارجی کارش به جایی رسیده که می خواهد اجنبی ها و آمریکایی ها را به منطقه خلیج فارس بکشاند تا بتواند چند روزی دیگر نفس بکشد ولی ملت ایران امروز با کمال قدرت ایستاده است و جمهوری اسلامی نیز در برابر ابر قدرت ها با کمال قدرت ایستادگی خواهد کرد.

آیت الله مشکینی همچنین با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان گفت: یکی از اولین قوانینی که مجلس جدید باید در اولویت قرار دهد اجرای اصل 31 قانون اساسی در رابطه با تامین مسکن برای عموم مردم می باشد و همانطور که در قانون اساسی آمده است تهیه مسکن کشاورزان و کارگران باید در اولویت باشد و مسئله دیگر اجرای اصل 45 قانون اساسی است که بر طبق آن باید سودهای سرشار میلیونرها و میلیاردرها که از طریق غیر مشروع به دست آورده اند باز پس گرفته شود و در اختیار صاحبان اصلی آن و نیازمندان قرار بگیرد.(2)

 

رژه باشکوه نیروهای سپاه در سراسر کشور

همزمان با تهران دیگر شهرهای میهن اسلامیمان نیز شاهد رژه باشکوه مسلحانه نیروهای بسیج، سپاه و قوای نظامی و انتظامی بود و نیروهای مسلح در سراسر کشور یکبار دیگر توان رزمی خود را برای مقابله با توطئه های استکبار جهانی و عوامل مزدورش در منطقه به نمایش گذاشتند.

نیروهای بسیج و سپاه و ارتش در حالی که گروهی کفن پوش در پیشاپیش آنها در حال حرکت بودند عکس هایی از امام امت و آیت الله منتظری و پلاکاردهایی را حمل می کردند که روی آنها شعارهایی به زبان های انگلیسی و فارسی نوشته شده بود که «در صورت حمله آمریکا خلیج فارس را گورستان متجاوزین خواهیم کرد. دشمنان ما در خلیج فارس تودهنی خواهند خورد.»(3)

 

اعدام قاتل شهید راغب حرب

انقلابیون مسلمان لبنانی «حسن علی شور» یکی از عوامل به شهادت رساندن شیغ راغب حرب از رهبران مسلمانان لبنان را به قتل رساندند. به گزارش واحد مرکزی خبر جسد حسن علی شور در یکی از خیابان های غرب بیروت پیدا شد در کنار جسد این شخص کاغذی که رویش آیه قصاص با امضای سازمان ایثارگران جنوب نوشته شده بود به دست آمد. سازمان مذکور با صدور بیانیه ای اعلام کرد این مفسد فی الارض پس از اثبات نقشش در شهادت شیخ راغب حرب اعدام انقلابی شده است.(4)

منابع:

1. کیهان، 5 خرداد 63، ص 26
2. جمهوری اسلامی، 5 خرداد 63، ص 4
3. اطلاعات، 5 خرداد 63، ص 2
4. کیهان، 5 خرداد  63، ص 28

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول