اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تضعیف شورای نگهبان تضعیف نظام است

آیت الله جنتی: شورای نگهبان باید به وظایف الهی و قانونی خود عمل کند و به جز خدا و اسلام هیچ معیاری را مد نظر نداشته باشد.

تضعیف شورای نگهبان تضعیف نظام است

رخدادهای 28 اردیبهشت 63

چکیده:

  • هاشمی: اگر پای ابرقدرت ها به خلیج فارس باز شود ملت ما علیه منافع آنها در سراسر دنیا وارد عمل خواهند  شد.

 

  • آیت الله جنتی: زیر سئوال بردن شورای نگهبان زیر سئوال بردن کل نظام جمهوری اسلامی است.

 

  • وزارت امور خارجه: مسئولیت ناامنی بوجود آمده در خلیج فارس متوجه رژیم عراق و حامیان آن خواهد بود.

 

هشدار شدید هاشمی به آمریکا

نماز پر صلابت و وحدت آفرین جمعه تهران با حضور انبوه نماز گزاران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی نماینده امام در شورای عالی دفاع و رئیس مجلس شورای اسلامی اقامه شد.

آقای هاشمی در خطبه های امروز تهران درباره حوادث اخیر در منطقه خلیج فارس و حمله به نفت کش های از سوی رژیم بعثی گفت: کشورهای همسایه ما بدانند جمهوری اسلامی در درجه اول طالب امنیت خلیج فارس است و این را هم ثابت کرده خودشان را در جنگ شریک نکنند. ما از شما می خواهیم در جنگ شریک نشوید ما امنیت شما را تضمین می کنیم.

آقای هاشمی افزود: به ابرقدرت ها نیز می گوییم زمزمه دخالت در اینجا و حضور در خلیج فارس را نکنید اگر منطقه را به حال خودش بگذارند ما کاملا اینجا قدرت داریم ولی اگر بنا شد دخالت بکنند این را به ملت ایران می گویم اگر پای ابرقدرت ها و قدرت های درجه دوم غربی بخواهد در خلیج فارس باز شود ما باید خودمان را برای یک جنگ در سراسر دنیا آماده کنیم علیه منافع هر کشوری که پایش در خلیج فارس باز می شود.

نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: آن روز دیگر میدان جنگ خوزستان، باختران، ایلام و جنوب کشور ما نیست برای ما آن روز میدان جنگ در سراسر دنیاست و سربازان ما نیز همه کسانی هستند که به اسلام و جمهوری اسلامی عقیده دارند و حاضرند فداکاری بکنند.( 1)

 

آیت الله جنتی: کل نظام حول محور شورای نگهبان می چرخد

نماز وحدت بخش این هفته جمعه شهر مقدس قم به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت این شهر در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله جنتی در نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به فرمان مهم امام امت در رابطه با خطر تضعیف شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان باید به وظایف الهی و قانونی خود عمل کند و به جز خدا و اسلام هیچ معیاری را مد نظر نداشته باشد. زیر سئوال بردن شورای نگهبان زیر سئوال بردن کل نظام جمهوری اسلامی است. زیرا کل نظام بر حول محور شورای نگهبان می چرخد و این معنا ندارد که هر کس بیاید و به شورای نگهبان اعتراض کند.

آیت الله جنتی افزود:اگر حریم شورای نگهبان نقض شود با هر عمل شورای نگهبان موج مخالفت ها و اعتراض ها آغاز می شود و شورای نگهبان باید برای هر چیزی جوابگو باشد و همانگونه که امام امت فرمودند اگر این حرکت بخواهد ادامه پیدا کند مسئله صدر مشروطیت که کاری کردند تا فقها و روحانیت از صحنه خارج شوند پیش می آید و با تضعیف شورای نگهبان دیگر تضمینی برای اجرای احکام اسلامی نخواهد بود.(2)

 

بیانیه وزارت امور خارجه درباره تحولات اخیر

به دنبال تحولات اخیر در خلیج فارس و حمله به نفتکش ها و بیانیه دولت کویت و موضع گیری های مقامات رسمی بعضی از کشورها در این زمینه وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه ای را منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آرام آرام باعث ناامنی کامل منطقه و از بین رفتن منافع دولت های آن شده است.آتش برافروخته شده که مسبب اصلی آن رژیم صدام می باشد نه تنها با برخورد قاطع کشورهای منطقه رو به رو نشد بلکه با پشتیبانی پاره ای از کشورها بر این آتش دامن زده شد و اکنون به مرحله ای رسیده است که شعله های آن هستی دیگر کشورهای منطقه را نیز در بر گرفته است.

این بیانیه می افزاید: جمهوری اسلامی با تاکید بر سیاست گذشته خود مبنی بر تامین و حفظ امنیت خلیج فارس توسط  کشورهای منطقه و بدون دخالت ابرقدرتها و اعلام آمادگی جهت مقابله با هر گونه ماجراجویی دشمنان اسلام مجددا هشدار می دهد که ناامنی در مسیرهای نفتی ایران به معنی ناامنی برای کلیه مسیرهای نفتی در خلیج فارس خواهد بود.(3)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 29 اردیبهشت 63، ص 9
2. جمهوری اسلامی، 29 اردیبهشت 63، ص 4
3. اطلاعات، 29 اردیبهشت 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول