اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

دشمنان تودهنی خواهند خورد

آیت الله خامنه ای: دشمنان ما جنگ را شروع کردند ولی تو دهنی خوردند آنها امروز در آبهای ساحلی ما شیطنت را شروع کرده اند که ما گفته ایم و اعلام کرده ایم و باز هم اعلام می کنیم که تو دهنی خواهند خورد.

دشمنان تودهنی خواهند خورد

رخدادهای 29 اردیبهشت 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: دشمنان ما که در آب های خلیج فارس شیطنت را شروع کرده اند باز هم تو دهنی خواهند خورد.

 

  • با ملتی که روحیه انتظار فرج دارد هیچ قدرتی یارای مقابله ندارد.

 

  • نتایج شمارش آراء مرحله دوم انتخابات در 82 حوزه انتخابیه اعلام شد.

 

  • عراق: راه حل توقف حملات بغداد به نفت کش ها خاتمه جنگ است.

 

  • معاون ریگان برای هماهنگی کشورهای مرتجع منطقه علیه ایران وارد خلیج فارس شد.

 

سفر آیت الله خامنه ای به قم

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان که در خجسته سالروز میلاد با سعادت امام عصر(ع) به شهر مقدس قم سفر کرده بود در اجتماع با شکوه مردم این شهر با اشاره به ماجراجویی های اخیر رژیم صدام در آبهای خلیج فارس اظهار داشت: دشمنان ما جنگ را شروع کردند ولی تو دهنی خوردند آنها امروز در آبهای ساحلی ما شیطنت را شروع کرده اند که ما گفته ایم و اعلام کرده ایم و باز هم اعلام می کنیم که تو دهنی خواهند خورد.

رئیس جمهور تاکید کرد: با ملتی که روحیه انتظار فرج دارد هیچ قدرتی یارای مقابله ندارد آمریکا با همه قدرت فشار می آورد کمر بند فشارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی بوسیله همه قدرت ها به ملت ما فشار می آورد اما مردم مسلمان ما با امید گشایش و فرج از اول انقلاب تا کنون قدم های محکم خود را در مقابله با توطئه های دشمن با موفقیت برداشته اند.(1)

 

اعلام نتایج 82 حوزه انتخابیه مجلس

انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در تهران و 93 شهر دیگر کشورمان با موفقیت کامل برگزار شد و تا کنون نتایج شمارش آرا در 82 حوزه انتخابیه اعلام شده است.

هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان بر انتخابات نیز با صدور اطلاعیه شماره 15 خود از مردم شهید پرور ایران خواست اگر شکایاتی نسبت به مرحله دوم انتخابات دارند ظرف 2 روز آن را تسلیم هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان کنند. هیئت های اجرایی و نظارت حوزه های انتخابیه نیز موظفند بلافاصله پس از دریافت شکایت در جلسه مشترک خود به آنها رسیدگی کنند.(2)

 

توطئه مشترک آمریکا و عراق در خلیج فارس

توطئه مشترک آمریکا و عراق علیه خطوط کشتیرانی در خلیج فارس و حمله به کشتی های نفت کش که گفته می شود بوسیله هواپیماهایی که اخیرا فرانسه به عراق تحویل داده و با همکاری سرویس اطلاعاتی آمریکا صورت می پذیرد بازتاب گسترده ای در سراسر جهان داشته است.

اگر چه آمریکا و انگلیس هر دو طی انتشار بیانیه های جداگانه ای از تهدید امنیت خلیج فارس اظهار نگرانی کرده اند ولی کارشناسان نظامی معتقدند که عراق نمی تواند بدون استفاده از سیستم جاسوسی آواکس های آمریکا دست به بمباران کشتی های نفت کش بزند. مطبوعات دولتی عراق نیز متفقا راه حل توقف حملات عراق به کشتی های نفت کش را که برای ناامن کردن خلیج فارس صورت می گیرد خاتمه جنگ تحمیلی دانستند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد اجلاس وزرای خارجه شورای همکاری کشورهای عربی ساحل خلیج فارس به تقاضای کویت در ریاض آغاز به کار کرد. مطبوعات کویت نیز دیروز گزارش دادند دولت این کشور تقاضای تشکیل شورای امنیت سازمان ملل جهت رسیدگی به امنیت خلیج فارس را ارائه داده است. در همین حال مطبوعات ابوظبی روز گذشته گزارشات مبسوطی در مورد افزایش قیمت نفت در بازار جهانی منتشر کردند. بر اساس این گزارش قیمت نفت در بازار جهانی به نحو چشمگیر و بی سابقه ای افزایش یافته است. رادیو صدای آمریکا نیز به نقل از روزنامه نیویورک تایمز نوشت در صورتی که حملات به کشتی های نفتکش ادامه یابد و صدور نفت خلیج فارس مختل شود آمریکا ممکن است علاوه بر حربه نظامی از حربه اقتصادی نیز برای از بین بردن بحران استفاده کند. گزارش های دیگری نیز حاکیست جورج بوش معاون رئیس جمهور آمریکا برای هماهنگی کشورهای خلج فارس وارد منطقه شده است.(3)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 29 اردیبهشت 63، ص 14
2. جمهوری اسلامی، 29 اردیبهشت 63، ص 15
3. کیهان، 29 اردیبهشت 63، ص 32

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول