اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سفیر محرمانه امریکا

بنا بر گزارش منابع موثق دیوید پتوتن مستشار سیاسی سفارت آمریکا در جده به عنوان سفیر محرمانه آمریکا در عراق تعیین شد.

سفیر محرمانه امریکا

رخدادهای 2 خرداد 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: مدیریت دانشگاه ها باید مقتدر مسئول و اطمینان بخش باشد.

 

  • هاشمی: باید جلوی پول پرستانی که مردم را می چاپند گرفته شود.

 

  • 25 قاچاقچی بین المللی در زندان قصر به دارآویخته شدند.

 

  • آمریکا در عراق سفیر محرمانه تعیین کرد.

 

  • تایمز لندن: حمله به نفت کش ها حیله عراق برای به میدان جنگ کشاندن غرب است.

 

آیت الله خامنه ای: باید به مدیریت دانشگاه ها اقتدار داد

ستاد انقلاب فرهنگی با شرکت آقایان موسوی نخست وزیر، نجفی وزیر آموزش و پرورش، خاتمی وزیر ارشاد اسلامی و دیگر اعضای این ستاد و به ریاست آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان تشکیل جلسه داد.

آیت الله خامنه ای در این جلسه با تاکید بر تقویت و تمرکز مدیریت علمی در سطح دانشگاه های کشور گفت: به مدیریت دانشگاه ها باید اقتدار داد و از آنان مسئولیت خواست.

رئیس جمهور افزود: هر چیزی که بخواهد اندک خدشه ای بر اقتدار مدیریت دانشگاه ها وارد کند باید حذف شود مدیریت باید مقتدر مسئول در مورد دانش و امور آموزشی و پژوهشی و همچنین اطمینان بخش باشد. آیت الله خامنه ای تاکید کرد: جهاد دانشگاهی و انجمن های اسلامی در دانشگاه ها ارگان های کمک کننده بر تصحیح صراط مستقیم در دانشگاه ها هستند. انجمن های اسلامی نه فقط در دانشگاه ها بلکه در کلیه ارگان های کشور یکی از برنده ترین سلاح های انقلاب هستند و این به خاطر ماهیت اسلامی آن است.(1)

 

دیدار مسئولین وزارت بازرگانی با هاشمی

آقای جعفری وزیر بازرگانی به اتفاق معاونین و مسئولین این وزارتخانه عصر دیروز با آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

رئیس مجلس در این دیدار گفت: مسئولین بازرگانی باید تمامی راه های انحرافی و گردنه هایی که بر سر مسیر تولید تا مصرف آن می باشد را کشف کنند و تمام موانع یک توزیع خوب را از سر راه بردارند. باید کارها عادلانه انجام شود و جلوی دوز و کلک های پول پرستانی که مردم را می چاپند گرفته شود. آقای هاشمی تاکید کرد: مهمترین کار برای وزارت بازرگانی ایجاد یک سیستم توزیع عادلانه است که هم اکنون در بسیاری از جاها قابل قبول و عادلانه نیست.(2)

 

اعدام  25 قاچاقچی بین المللی در تهران

روابط عمومی دادسرای انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی ندای حق طلبانه و مظلومانه امت شهیدپرور ایران که فریاد برمی آورند و خواستار مرگ سوداگران مرگ می شوند و در پاسخ به این ندا دادسرای انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر تهران 25 تن از قاچاقچیان بین المللی را که از مصادیق بارز مفسد فی الارض بودند را به اعدام محکوم کرد. این قاچاقچیان پس از تائید دادگاه عالی سحرگاه امروز در محوطه زندان قصر به دار مجازات آویخته شدند.(3)

 

وام های اهدایی به صدام از 46 میلیارد دلار گذشت

بنا بر گزارش منابع موثق دیوید پتوتن مستشار سیاسی سفارت آمریکا در جده به عنوان سفیر محرمانه آمریکا در عراق تعیین شده و هفته آینده عازم بغداد خواهد شد بر اساس این گزارش  تصمیم به برقراری روابط دیپلماتیک بین عراق و آمریکا با میانجیگری عربستان سعودی در سفر اخیر رامسفلد به عربستان اتخاذ شده است. دبیر کل اتحادیه عرب نیز در جریان این امر بوده است با توجه به این مسئله پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور روابط محرمانه رژیم صهیونیستی عراق و آمریکا به صورت رسمی اعلام شود. در همین حال اعلام شد جمع وام ها و کمک هایی که رژیم صدام از عربستان، فرانسه، ژاپن و آلمان غربی گرفته است از مرز 46 میلیارد دلار گذشته است.(4)

 

تایمز: حمله به نفت کش ها برای بین المللی کردن جنگ است

در پی توطئه های جدید امپریالیسم آمریکا در خلیج فارس که به کمک رژیم های صهیونیستی حاکم بر تل آویو و بغداد صورت می گیرد رسانه های گروهی وابسته به امپریالیسم و صهیونیسم نیز به این آتش دامن زده و گزارشات ضدونقیضی پیرامون اوضاع منطقه منتشر می کنند. در همین رابطه روزنامه تایمز لندن نوشت: حمله به نفت کش ها در خلیج فارس حیله ای است که عراق از طریق آن می خواهد تا پای غرب را به جنگ بکشاند و جنگ را بین المللی کند.

جورج بوش معاون رئیس جمهور آمریکا نیز دیروز ادعا کرد آمریکا در صدد دستیابی به پایگاهی در منطقه خلیج فارس نیست و خواهان آن است که جنگ ایران و عراق  حل و فصل دیپلماتیک داشته باشد. بوش تاکید کرد منافع عربستان ایجاب می کند که این کشور به جنگ کشانده نشود.(5)

منابع:

1. کیهان، 2 خرداد 63، ص 3
2. اطلاعات، 2 خرداد 63، ص 4
3. کیهان، 2 خرداد 63، ص 23
4. اطلاعات، 2 خرداد 63، ص 14
5. جمهوری اسلامی، 2 خرداد 63، ص3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول