اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

از مردم طلبکار نباشیم

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: با مردم باید متواضعانه برخورد شود. یکی از راه های دلسرد کردن مردم نسبت به انقلاب که دشمن بارها از آن طریق وارد شده است دلسرد کردم مردم نسبت به کارگزاران جمهوری اسلامی ایران است.

از مردم طلبکار نباشیم

رخدادهای 20 اردیبهشت 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: با مردم باید متواضعانه برخورد شود و از اینکه کاری برای مردم انجام می دهیم نباید طلبکار باشیم.

 

  • شورای نگهبان دلایل ابطال 12 حوزه انتخابیه کشور را اعلام کرد.

 

  • موسوی: علل ابطال برخی از حوزه های انتخابیه  از سوی شورای نگهبان برای هیئت دولت روشن نیست.

 

  • جنبلاط خواستار تشکیل جلسه کابینه دولت لبنان یک ناو آمریکایی یا فرانسوی شد.

 

آیت الله خامنه ای: با مردم باید متواضعانه برخورد شود

مسئولین اداری و اجرایی استان مازندران با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: مردم خیلی عزیزند و از کار برای آنها نباید خسته شوید. این مردم در جهان نمونه هستند و باید تلاش کنیم با مردم همگام باشیم و یکی از نشانه های همگامی با مردم در این انقلاب برخورد مسئولین اجرایی است که نباید برخورد طلبکارانه باشد.

رئیس جمهور افزود: با مردم باید متواضعانه برخورد شود و مراجعه ها نباید شما را خسته کند و اینکه کاری برای مردم انجام می دهیم نباید طلبکار باشیم. یکی از راه های دلسرد کردن مردم نسبت به انقلاب که دشمن بارها از آن طریق وارد شده است دلسرد کردن مردم نسبت به کارگزاران جمهوری اسلامی ایران است.(1)

 

ابطال انتخابات 12 حوزه انتخابیه

شورای نگهبان در ادامه رسیدگی به پرونده های حوزه های انتخاباتی صبح و بعدازظهر دیروز تشکیل جلسه داد در این جلسات انتخابات 132 حوزه مورد تائید قرار گرفت شورای نگهبان قبلا انتخابات 12 حوزه انتخابیه را باطل اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش حوزه های ابطال شده عبارتند از فریدون، شهریار، قائم شهر، شیراز، بهشهر، آمل، نور، جیرفت، داراب، اصفهان، خمینی شهر و کوهدشت کار رسیدگی به بقیه پرونده های حوزه های انتخابیه در شورای نگهبان هنوز ادامه دارد.

حجت الاسلام امامی کاشانی در گفت و گویی درباره علل ابطال این 12 حوزه انتخابیه گفت: مهمترین دلیلی که بواسطه آن نتایج انتخابیه چند حوزه باطل شده است سوء استفاده از قدرت و مقام اجرایی در حوزه ها، یک طرفه بودن بعضی از نظارت ها، گماشتن افراد مغرض که آراء بی سوادان را به میل خود می نوشتند و یا پاره ای از اعمال غیر قانونی برخی از کاندیداها و یا اگر مواردی که در قانون جرم می باشد و پرونده یکایک افرادی نیز که در انجام این گونه اعمال مشارکت داشته اند به مراجع قضایی فرستاده می شود.(2)

 

موسوی: وظیفه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی بر عهده شورای نگهبان است

هیئت دولت دیروز به ریاست مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد. در پایان این نشست آقای موسوی با حضور در جمع خبرنگاران درباره ابطال بعضی از حوزه های انتخاباتی دوره دوم مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان اظهار داشت: طبیعتا وظیفه رسیدگی به این تخلفات و نظارت بر این مسئله بر عهده شورای نگهبان است و قرار بود که در این زمینه گزارش هایی به دولت داده شود ولیکن تا کنون علل ابطال این حوزه ها برای ما روشن نیست. طبیعی است که این ابطال ها به خاطر دلایل و مدارکی که شورای نگهبان دارد انجام شده و ما امیدواریم که گزارش های مربوط به دست ما برسد تا بتوانیم این مسئله را توضیح دهیم.

نخست وزیر در مورد توطئه های آمریکا علیه لیبی نیز گفت: سیر جریانات می تواند نشان دهنده یک تحرک وسیع علیه کشور لیبی در سطح بین المللی باشد که موضع ما در این رابطه مشخص است و یقینا با بیداری که مردم و دولت لیبی دارند این توطئه ها نمی تواند در ادامه راهشان خللی ایجاد کند. (3)

 

تشدید اختلافات در کابینه لبنان

نبیه بری و ولید جنبلاط مخالفت خود را با شرکت در جلسات کابینه در مقر ریاست جمهوری در شرق بیروت اعلام کرده و دلیل آن را نامنی جاده ای که منتهی به این قصر می شود دانستند. قصر ریاست جمهوری لبنان در منطقه نفوذ شبه نظامیان راستگرا و ارتش جمیل قرار دارد. در این رابطه  اسوشیتدپرس گزارش داد ولید جنبلاط پیشنهاد کرده است جلسه کابینه در یک ناو آمریکایی یا فرانسوی در سواحل لبنان تشکیل شود. نبیه بری نیز اخطار کرد ارتش لبنان در حومه بیروت به حال آماده باش درآید تا در صورت عقب نشینی ناگهانی اسرائیل فورا جای آنها را بگیرند. خبرهای دیگری نیز از بیروت حاکیست همزمان با بروز اختلافات در مورد محل تشکیل جلسات کابینه در تبادل آتش بین ارتش جمیل و انقلابیون مسلمان 13 نفر مجروح شدند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 20 اردیبهشت 63، ص 3
2. کیهان، 20 اردیبهشت 63، ص 3
3. اطلاعات، 20 اردیبهشت 63، ص 2
4. جمهوری اسلامی، 20 اردیبهشت 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول