اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار امام درباره اختلاف افکنی دشمنان در انتخابات

انتخاباتی که باید همه دست به هم بدهند و آن را به وجه صحیح به آخر برسانند و باید وحدت زیادتر بشود از اول، من می‌ترسم که خدای نخواسته موجب اختلاف بشود.

هشدار امام درباره اختلاف افکنی دشمنان در انتخابات

رخدادهای 9 اردیبهشت 63

چکیده:

  • همزمان با بعثت پیامبر گرامی اسلام مسئولان نظام با امام امت دیدار کردند.

 

  • امام خمینی: در انتخابات برد و  باخت یا شکست و پیروزی مطرح نیست آنچه مطرح است خدمت است.

 

  • انتخاباتی که باید همه دست به هم بدهند و آن را به وجه صحیح به آخر برسانند و باید وحدت زیادتر بشود از اول، من می ترسم که خدای نخواسته موجب اختلاف بشود.

 

  • از سوی هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انتخابات حوزه انتخابیه شیراز باطل شد.

 

  • حافظ اسد: انقلاب اسلامی یک پیروزی بزرگ برای اعراب و کشورهای جهان سوم است.

 

هشدار امام در مورد  اختلاف افکنی دشمنان در انتخابات

همزمان با سالروز بعثت رسول گرامی اسلام، رئیس جمهور، اعضای هیئت دولت، روسای مجلس و دیوان عالی و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: ما امروز گرفتار به همان مسائلی که آنها -پیامبر و امیرالمومنین- مبتلا به آن بودند با وضع دیگری هستیم. دامنه اش، منتها توسعه اش برای خاطر وضع دنیا عوض شده و بیشتر شده است. آن روز اگر چنانچه حضرت رسول سلام الله علیه و حضرت امیر سلام الله علیه مبتلا بودند به یک نحو محدودی و نگذاشتند صدای آنها برسد و همان مقدار که رسید می بینید که نورانیتش عالم را گرفته است، امروز با یک وضع بسیار توسعه داری اسلام مبتلا به آن هست. آنها نگذاشتند که یک حکومت اسلامی تحقق پیدا بکند، با اسم اسلام. امروز هم ما مبتلای به همین معنا هستیم که با اسم اسلام می خواهند نگذارند که حکومت اسلام محقق بشود یک دسته غیر متوجه و جاهل و یک دسته عالم متهتک.

امام افزودند: ملت ایران باید توجه کنند به اینکه توطئه ها هست الان. شما ملاحظه بفرمایید که در همین انتخاباتی که با آن خوبی و آزادی انجام گرفت و بحمدالله مردم همه در صحنه حاضر بودند و امید است که در دوره دوم هم در آن بعد هم که باید انتخابات بشود آن هم حاضر باشند مردم و این تکلیف الهی را به آن عمل کنند، الان دست هایی از داخل و خارج هست که بین آقایانی که در انتخابات دخالت داشتند اختلاف بیندازند. شما گمان نکنید که خارجی ها و اذناب آنها در این کشور کودتا می کنند، نمی کنند چون نمی توانند. کشوری که همه اش مهیاست برای شهادت، نمی توانند که آنها در اینجا وارد بشوند لکن از داخل ما را می پوسانند. یکی از مواردی که الان انگشت آنها در کار است و با جدیت دارند توطئه می کنند این است که دودستگی بیندازند بین اشخاصی که در انتخابات بردند یا به اصطلاح باختند. با این تعبیر زشت برد و باخت، شکست و پیروزی، با این تعبیرهای زشت می خواهند بین ملت ما اختلاف بیندازند. انتخاباتی که باید همه دست به هم بدهند و آن را به وجه صحیح به آخر برسانند و باید وحدت زیادتر بشود از اول، من می ترسم که خدای نخواسته موجب اختلاف بشود. و این از مکاید شیطان است به دست شیاطین

امام تاکید کردند: اگر برای خدا کسی کار بکند خودش را انتخاب کرده است که خدمت کند به اسلام و مسلمین اگر چنانچه پیروز بشود پیروزی نباید بگوید، برای اینکه یک خدمتی است به عهده اش آمده است و گرفتاری این خدمت بسیار شدید است و اگر چنانچه در این دوره او کنار رفته است خیال نکند که کنار رفته است و این عیبی است. قضیه برد و باخت نیست، قضیه خدمت است در این پست یا در آن پست.. (1)

 

انتخابات شیراز باطل شد

روابط عمومی شورای نگهبان درباره ادامه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اطلاعیه ای را صادر کرد. بر اساس این اطلاعیه در ادامه رسیدگی به پرونده های انتخاباتی دومین دوره مجلس شورای اسلامی با نظر اکثریت اعضا انتخابات حوزه انتخابیه شیراز باطل گردید. بررسی سایر پرونده های انتخاباتی ادامه دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد.(2)

 

 دفاع حافظ اسد از انقلاب اسلامی

حافظ اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه ای بی سی آمریکا گفت: انقلاب اسلامی یک پیروزی بزرگ برای اعراب و کشورهای جهان سوم است زیرا این انقلاب قاطعانه در کنار ما علیه تجاوزات اسرائیل و در جهت آزاد سازی سرزمین هایی که اسرائیل اشغال کرده است و همچنین در جهت باز پس گرفتن حقوق ملت فلسطین ایستاده است.

حافظ اسد افزود: هیچ گونه دوگانگی و تضاد بین قومیت عرب و قومیت ایران وجود ندارد و هیچ انگیزه ای که باعث مناقشه میان دو قومیت شود وجود ندارد.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 10 اردیبهشت 63، ص 3
2. کیهان، 10 اردیبهشت 63، ص3
3. جمهوری اسلامی، 10 اردیبهشت 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول