اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حساسیت در مقابل حرکات نفوذ

آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور با اشاره به اندیشه های شهید مطهری: خط مطهری خط حساسیت در مقابل حرکات نفوذ در داخل اندیشه های اصیل اسلامی است.

حساسیت در مقابل حرکات نفوذ

رخدادهای 13 اردیبهشت 62

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: خط مطهری خط حساسیت در مقابل حرکات نفوذ در داخل اندیشه های اصیل اسلامی است.

 

  • ما در راه تحقق سیاست نه شرقی و نه غربی دشواری های زیادی را متحمل شدیم.

 

  • جنگنده های ایرانی مراکز صنعتی عراق را در هم کوبیدند.

 

  • ایران میزبان مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در سال 1985 شد.

 

  • قذافی: دولت تاچر مسئول هر گونه پیشامدی برای 9 هزار انگلیسی مقیم لیبی است.

 

آیت الله خامنه ای: حرکت بی بندوباری در جامعه ما  قطعا یک حرکت ضد انقلابی است

همزمان با سالگرد شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و روز معلم دیروز آقای پرورش وزیر آموزش و پرورش به همراه جمع کثیری از دانشجویان مراکز تربیت معلم دختران با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این نشست گفت: حرکت بی بندوباری در جامعه ما  قطعا یک حرکت ضد انقلابی است حرکتی است که طراحان سیاسی دنیا آن را هدایت می کنند. البته حفظ حجاب و عفت حفظ خط اسلام و ایمان مردم ما است. اما دست های مرموزی امروز در حال فعالیت هستند کسانی حساب شده مشغول حرکت هستند که وضع عفت، عصمت و حجاب زنان را تدریجا مخدوش کنند و به وضع قبل از انقلاب برگردانند.

رئیس جمهور افزود: ما به عنوان مسئولان جمهوری اسلامی این حرکت را که حرکتی ضد انقلابی است قطعا تحمل نخواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که محیط عفت جامعه با حرکت برخی از افراد بدخواه مخدوش شود. زنان و دختران مومن و حزب الهی خود مسئولند که اجازه ندهند این حریم و حجاب محترم و مقدس از بین برود. رئیس جمهور  با اشاره به اندیشه های شهید مطهری نیز گفت: خط مطهری خط حساسیت در مقابل حرکات نفوذ در داخل اندیشه های اصیل اسلامی است.(1)

 

دیدار خداحافظی سفیر پاکستان با رئیس جمهور

آقای عبدالمالک خنک سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران که مامورتیش به پایان رسیده است عصر دیروز به منظور خداحافظی با رئیس جمهور کشورمان با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: شما در مدت ماموریت خود شاهد یکی از بزرگترین حوادث دوران معاصر دنیا بودید و سیاست نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی ایران را از نزدیک مشاهده کردید این سیاست قاطع کشور ما دشواری های زیادی برای ملت ما پیش آورد ولی ملت ما در راه تحقق آن و دشواری ها بزرگترین حماسه های تاریخ را آفریده اند و این قطعا یکی از اصول سیاست خارجی ماست.(2)

 

حمله هوایی ایران به استان دیالی عراق

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد جنگنده های ایرانی مراکز صنعتی منطقه دیالی عراق را در هم کوبیدند. توپخانه ایران نیز مواضع دفاعی دشمن را در جبهه های جنوب به آتش کشید بر اثر این حملات توپخانه ای بیش از 40 تن از مزدوران بعثی به هلاکت رسیدند. گزارش دیگری نیز حاکیست در جریان عملیات پیروزمند خیبر سرلشکر، لشکر 12 ارتش بعث عراق به شدت زخمی و دو تن از محافظین وی به هلاکت رسیده اند. بر اساس این گزارش در پی مجروح شدن سرلشکر شوکت سرلشکر ریاض فرمانده سابق تیپ گارد ریاست جمهوری عراق به جای وی منصوب شده است.(3)

 

ایران میزبان کشتی قهرمانی آسیا شد

پیشنهاد فدراسیون کشتی ایران مبنی بر میزبانی جمهوری اسلامی ایران در پنجمین دوره مسابقات کشتی قهرمانی قاره آسیا در سال 1985 در رشته های آزاد و فرنگی مورد تائید و تصویب فدراسیون جهانی کشتی قرار گرفت. بدین ترتیب برای دومین مرتبه بعد از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران شاهد مبارزات کشتی گیران برتر قاره آسیا خواهد بود. کشتی گیران ایران در سه  سال گذشته فاتح مطلق این رقابت ها بوده اند. از سوی دیگر به دنبال پیشنهاد و پیگیری نماینده ایران مبنی بر لغو برگزاری مسابقات کشتی جام جهانی در آمریکا این درخواست در دستور کار قرار گرفت و مورد تصویب قرار گرفت.(4)

 

اخطار قذافی به کشورهای غربی

سرهنگ معمر قذافی دیروز به کشورهایی که تروریست های تبعه لیبی را در خود پناه می دهد شدیدا اخطار کرد و این کشورها را تهدید کرد که این عمل آنها پی آمدهای وخیمی خواهد داشت.

رهبر لیبی در مصاحبه مطبوعاتی گفت: دولت تاچر مسئول هرگونه پیشامدی برای 9 هزار انگلیسی مقیم لیبی است وی همچنین شرکت لیبی را در تیراندازی 17 آوریل در مقابل سفارت لیبی در لندن صریحا تکذیب کرد و پلیس انگلیس را به قرار دادن سلاح و مواد منفجره در سفارت  لیبی در جریان اشغال آن متهم کرد.(5)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 13 اردیبهشت 63، ص 3
2. جمهوری اسلامی، 13 اردیبهشت 63، ص 3
3. کیهان، 13 اردیبهشت 63، ص 21
4. اطلاعات، 13 اردیبهشت 63، ص 14
5. کیهان، 13 اردیبهشت 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول