اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

یورش پلیس انگلیس به سفارت لیبی در لندن

بعد از ظهر دیروز ماموران پلیس لندن به اتفاق نیروهای ارتش انگلیس وارد ساختمان سفارت لیبی در لندن شدند. آنها برای ورود به ساختمان سفارت درب عقب آن را منفجر کردند.

یورش پلیس انگلیس به سفارت لیبی در لندن

رخدادهای 11 اردیبهشت 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: سپاه باید کاملا استقلال داشته باشد و در جذب همه اقشار جامعه کوشا باشد.

 

  • نخست وزیر ترکیه با رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

 

  • هاشمی: امیدواریم در جهت حذف انگل های اقتصادی و استثمار ظالمانه حرکت کنیم.

 

  • پلیس انگلیس سفارت لیبی را در لندن اشغال کرد.

 

دیدار فرماندهان سپاه منطقه دوی کشور با رئیس جمهور

مسئول دفتر نمایندگی امام در سپاه منطقه دوی کشور به همراه سیف الهی فرمانده سپاه منطقه دو و شیخ الاسلام فرمانده سپاه پاسداران اصفهان صبح امروز با آیت الله خامنه ای  رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار ضمن تجلیل از روحیه فداکاری و ایثارگری مردم جان برکف اصفهان گفت: طبق رهنمودهای حضرت امام سپاه پاسداران باید کاملا استقلال داشته باشد.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: سپاه باید همچنین در جذب همه اقشار جامعه کوشا بوده و نسبت به همه گروه هایی که معتقد به انقلاب اسلامی هستند با احترام برخورد نماید.(1)

 

دیدار آیت الله خامنه ای با نخست وزیر ترکیه

آقای «تورگوت اوزال» نخست وزیر ترکیه که در راس یک هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به کشورمان سفر کرده است عصر دیروز در دو دیدار جداگانه با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان و آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله خامنه ای در دیدار با نخست وزیر ترکیه که آقای موسوی نخست وزیر هم حضور داشت ضمن خاطر نشان کردن اینکه مساله انتقال گاز یا نفت به دریای مدیترانه و دریای سیاه از سوی دو کشور قابل بررسی است و می تواند پیوندهای اقتصادی ما را مستحکمتر کند گفت: بسیار به جاست که دو کشور به موازات توسعه و تعمیق مناسبات اقتصادی در اتخاذ مواضع سیاسی مشترک و مسائل جهانی نیز گام های موثری بردارند. زیرا اتخاذ مواضع مشترک از سوی دو کشور دوست می تواند به حل بسیاری از مسائل و مشکلات منطقه کمک نماید. رئیس جمهور افزود: قدرت نمایی ابرقدرت ها در منطقه همفکری بین کشورهای دوست در منطقه را برای مقابله با آن ضروری می سازد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ابتکار عمل در حل معضلات منطقه ای باید به دست دولت هایی باشد که در بیشترین منافع  این منطقه سهیم هستند.(2)

 

تجلیل هاشمی از کارگران

مجلس شورای اسلامی امروز به ریاست آقای هاشمی رفسنجانی جلسه علنی داشت.

آقای هاشمی در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به روز کارگر گفت: امیدوارم که سیر حرکت جمهوری اسلامی کما فی السابق به طرف بیشتر مشخص کردن ارزش کار و ارزش کارگر باشد و همانگونه که در اهداف اولیه انقلاب اعلام شده و تا کنون هم وفادار به آن مانده ایم در جهت حذف انگل های اقتصادی و استثمار ظالمانه حرکت بکنیم.

هاشمی افزود: مجلس شورای اسلامی در این دوره به این هدف اعلام شده وفادار ماند و در تمام مصوبات خود این اصل را در نظر گرفت و امیدواریم که در دوره آینده و همیشه همانگونه که خواست اسلام و قرآن است ارزش و حق کار و کارگر در جمهوری اسلامی مورد توجه قرار بگیرد و حق این کارگران عزیزی که پیش از انقلاب و بعد از انقلاب و در جنگ و در جبهه تولید همیشه سهمی عمده ای در تحکیم موقعیت انقلاب داشته اند محفوظ بماند.(3)

 

یورش پلیس انگلیس به سفارت لیبی در لندن

بعد از ظهر دیروز ماموران پلیس لندن به اتفاق نیروهای ارتش انگلیس وارد ساختمان سفارت لیبی در لندن شدند. آنها برای ورود به ساختمان سفارت درب عقب آن را منفجر کردند.

دولت انگلیس دو هفته پیش به دنبال تظاهرات و تیراندازی مقابل سفارت لیبی در لندن که منجر به قتل یک پلیس انگلیسی شد روابط دیپلماتیک خود را با لیبی قطع کرد و با خروج دیپلمات های لیبیایی از انگلیس سفارت آن کشور بسته شد. مقامات انگلیسی ادعا کرده اند که تیراندازی از داخل سفارت بوده است و ماموران نظامی انگلیس اکنون به بهانه بازرسی وارد ساختمان شده اند. در واکنش به این اقدام دولت انگلیس سرهنگ قذافی رهبر لیبی نیز اعلام کرد لیبی آماده حمایت از سازمان آزادی بخش ایرلند می باشد و به این سازمان اختیار می دهد تا در خاک لیبی دفتر داشته باشد.(4)

منابع:

1. اطلاعات ، 11 اردیبهشت 63، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 11 اردیبهشت 63، ص 16
3. کیهان، 11 اردیبهشت 63، ص 2
4. کیهان، 11 اردیبهشت 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول