اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

رفتن به پای صندوق های رای عبادت است

آیت الله مشکینی با تاکید بر حضور گسترده مردم همیشه در صحنه در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بدانید که به پای صندوق های رای رفتن یک عبادت است.

رفتن به پای صندوق های رای عبادت است

رخدادهای 14 اردیبهشت 63

چکیده:

  • آیت الله موسوی اردیبلی: برنامه انقلاب، قدرت و  فکر انقلابی می خواهد با انگیزه و فکر عادی نمی توان به هدف انقلابی رسید.

 

  • علی مطهری: بزرگداشت شهید مطهری پیروی از امام خمینی است.

 

  • آیت الله مشکینی: با انتخاب  افراد صالح سعادت کشور خود را بیمه نمائید.

 

  • صدام: ما در خلیج فارس در وضعیت سختی به سر می بریم.

 

  • اسرائیل پیشنهاد عرفات را برای مذاکره مستقیم رد کرد.

 

آیت الله موسوی اردبیلی: باید بر تلاش های خود برای تحقق وعده های انقلاب بیفزاییم

نماز پر صلابت و دشمن شکن جمعه این هفته تهران همانند هفته های گذشته با حضور گسترده امت شهید پرور و شرکت کنندگان در کنگره جهانی ائمه جمعه و جماعات در دانشگاه تهران میعاد گاه عاشقان الله برگزار شد.

آیت الله موسوی اردبیلی در خطبه های نماز جمعه تهران با طرح مسئله گران فروشی و احتکار و ارتباط آن با قوه قضائیه گفت: این مسئله ای نیست که تنها جنبه قضایی داشته باشد بلکه باید ریشه یابی کرد که چرا باید دو نوع نرخ آن هم با این همه اختلاف در بازار وجود داشته باشد. بازندان، جریمه و تبعید هم نمی توان این مساله را حل کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: این ساده اندیشی است که بگویند 4 نفر را بگیرند مسئله حل می شود اگر این طور بود باید خیلی زودتر از اینها مساله قاچاق و مواد مخدر حل می شد چون هر بار 20 الی 30 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر اعدام می شوند.

آیت الله موسوی اردبیلی همچنین در بخش دیگری از بیانات خود گفت: ما هنوز به نیمه راه مقصود نرسیده ایم باید بیدار باشیم و بر تلاش های خود برای تحقق وعده های انقلاب اسلامی بیفزاییم برنامه انقلاب، قدرت و فکر انقلابی می خواهد با انگیزه و فکر عادی نمی توان به هدف انقلابی رسید.

علی مطهری فرزند شهید مطهری به مناسبت یادبود پنجمین سالگرد شهادت آن معلم شهید در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: بدون شک روح مطهری پیروی از امام خمینی است وی اگر زنده بود غیر از این نمی گفت که امام بزرگوارتان را هر چه بیشتر زنده کنید. اگر آیت الله شهید مطهری زنده بود به موفقیت های حاصله در طول انقلاب افتخار می کرد.(1)

 

آیت الله مشکینی: رفتن به پای صندوق های رای عبادت است

نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با شکوه هر چه تمام و به امامت آیت الله مشکینی امام جمعه این شهر در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله مشکینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم ضمن تاکید بر حضور گسترده مردم همیشه در صحنه در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بدانید که به پای صندوق های رای رفتن یک عبادت است. رای خود را به  صندوق ها بریزید و با انتخاب نمایندگانی صالح، برجسته، متخصص، متعهد عالم سیاسی و اجتماعی و دلسوز به حال ملت، اقتصاد، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و سعادت کشور خود را بیمه نمایید.(2)

 

صدام: ما در وضعیت دشواری هستیم

صدام طی سخنانی در برابر سردبیران روزنامه های کویتی گفت: ما در آبهای خلیج (فارس) در یک حالت سخت و لعنتی به سر می بریم و از این وضعیت رنج می بریم.

صدام در مورد وضعیت بحرانی اقتصاد عراق با تائید مقروض بودن رژیم بعثی به کشورهای خارجی و خصوصا رژیم های عربی و فرانسه ادعا کرد: تمام این قرض ها را تا پایان سال جاری مسیحی(1985) پرداخت خواهد کرد.

صدام ضمن ابراز امیدواری از اینکه گروه های ضد انقلاب فراری ایرانی بتوانند در زمینه جنگ کمکی به رژیم عراق بنمایند از پاسخ دادن به سئوال روزنامه نگاران راجع به بکارگیری سلاح های شیمیایی طفره رفت و آنرا توطئه ای علیه حکومت بعث خواند. صدام در این مصاحبه از دولت های عربی تقاضای نیروی کمکی کرد.(3)

 

اسرائیل درخواست عرفات را رد کرد

آسوشیتدپرس گزارش داد یک مقام دولت صهیونیستی در رابطه با اظهارات عرفات پیرامون مذاکره با رژیم اشغالگر گفت: اسرائیل سازمان آزادی بخش فلسطین را یک سازمان تروریستی می داند ولی با هر کشوری در خاورمیانه آماده مذاکره می باشد. عرفات پیشنهاد کرده است که به منظور شناسایی متقابل بین رژیم اسرائیل و یک دولت فلسطینی که در کرانه باختری تشکیل خواهد شد مذاکرات مستقیم صلح با اسرائیل برگزار شود.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 15 اردیبهشت 63، ص 14
2. جمهوری اسلامی، 15 اردیبهشت 63، ص 10
3. جمهوری اسلامی، 15 اردیبهشت 63، ص 3
4. کیهان، 15 اردیبهشت 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول