اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ضربه به دشمن باید پی در پی باشد

امام خمینی: ابرقدرت ها احساس می‏کنند که ایران است که می‏تواند خودش و دیگر کشورها را از قید اسارت ابرقدرت‏ها و چپاولگریهای آنها نجات بدهد. از این جهت، ما باید مهیا باشیم به اینکه این ضربه‏ای که زدیم به آنها دنبالش را بگیریم.

ضربه به دشمن باید پی در پی باشد

رخدادهای2 آبان 62

چکیده :

  • امام خمینی : ما در بین راه هستیم و باید مهیا بشویم ضربه ای که به ابرقدرت ها زده ایم را ادامه دهیم.

 

  • رزمندگان اسلام با آزادسازی بخش دیگری از خاک عراق 200 تن از سلحشوران اسیر در چنگ دشمن را آزاد کردند.

 

  • نخست وزیر در راس یک هیئت سیاسی و اقتصادی وارد کره شمالی شد.

 

  • 146 تفنگدار آمریکایی و دهها سرباز فرانسوی در انفجار بیروت به هلاکت رسیدند.

 

امام خمینی : ملت ایران فاتحه هر دو ابرقدرت را خواند

جمعی از کارکنان وزارت صنایع سنگین و واحدهای تولیدی وابسته به این وزارت خانه و گروهی از مخترعین و مکتشفین وابسته به سازمان پژوهشهای ملی کشور در حسینیه جماران با امام خمینی دیدار کردند.رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این دیدار فرمدند:من امیدوارم که با فعالیت همۀ جوانهای ایران، همۀ قشرهای ملت، زن و مرد ملت، این کشور دیگر از آسیب دهر مصون باشد و دست همۀ ابرقدرتها تا ابد از آن کوتاه باشد.

امام ادامه دادند شما می‏بینید که امروز ما گرفتار به دسیسه‏ها و توطئه‏های ابرقدرتها هستیم. اینکه همه، قدرتهای خودشان را روی هم گذاشتند و به کشور شما حمله کرده‏اند، چه حملۀ تبلیغاتی و چه حملۀ تسلیحاتی، برای این است که، آنها احساس می‏کنند که ایران است که می‏تواند خودش و دیگر کشورها را از قید اسارت ابرقدرت‏ها و چپاولگریهای آنها نجات بدهد. از این جهت، ما باید مهیا باشیم به اینکه این ضربه‏ای که زدیم به آنها دنبالش را بگیریم. ما در بین راه هستیم. کاری که شما جوانها کردید در دنیا بی‏نظیر است. هیچ کشوری را شما سراغ ندارید که از ابرقدرتی بریده باشد و به ابرقدرت دیگری اتصال پیدا نکرده باشد. بی استثنا تمام کشورهای دنیا یا در تحت سلطۀ مستقیم یا غیرمستقیم این ابرقدرت‏اند یا در تحت سلطۀ مستقیم یا غیرمستقیم آن ابرقدرت. و شما تنها هستید در دنیا که فاتحۀ هر دو را خواندید و دست هر دو را کوتاه کردید

امام در مورد حملات اخیر موشکی به دزفول و مسجد سلیمان نیز فرمودند:صدام هم وضع روحی اش یک وضع جنون آمیزی شده است که هر وقت شکست می‏خورد در میدان از دور می‏ایستد و کشور ما را، جوانهای ما را، بچه‏های ما را مورد موشکهای دوربرد می‏کند. و دیدید که با دزفول، سابق و حالا همین دیروز و امروز چه کرده است، و با مسجد سلیمان چه کرده است، و با مریوان و بانه چه کرده است. ما در جنگ بر او غلبه کردیم و او نمی‏تواند مقابله کند. و او با شرارت به مردم عادی، به مردم بی‏پناه، به اینها تجاوز می‏کند.(1)

 آزادی 200 رزمنده اسیر از چنگال رژیم بعثی

گزارش رسیده از قرارگاه حمزه سیدالشهدا حاکیست در ادامه پیشروی های رزمندگان اسلام در عملیات ولفجر 4 نیروهای رزمنده با یورش به مواضع دشمن در منطقه بیژوه واقع در محور جنوب غربی سردشت در آنسوی مرز و در عمق 10 کیلومتری خاک عراق شمار زیادی از مزدوران بعثی وضد انقلابیون را به هلاکت رسانده و ارتفاعات حساس این منطقه و پایگاه های دشمن در بیژوه،گناوه به تصرف درآمد همچنین  در این حمله برق آسا  زندان مشترک قوای شکست خورده بعثی و اشرار مسلح به تصرف رزمندگان اسلام درآمد و تعداد 200 تن از رزمندگان اسلام که اکثرا بیش از 2 سال در زیر شکنجه مزدوران بعثی و ضد انقلابیون قرارداشته آزاد شدند. این اسرا به سردشت منتقل شده و مورد استقبال مردم قرار گرفتند.خبردیگر اینکه با حضور هزاران تن از مردم شهید پرور دزفول پیکر پاک 37 تن از شهدای حمله وحشیانه صدام با شکوه هر چه تمام تشییع شد.(2)

موسوی وارد پیونگ یانگ شد

آژانس مرکزی کره شمالی اعلام کرد هیئت ایرانی به ریاست میر حسین موسوی نخست وزیر امروز وارد پیونگ یانگ شد این آژانس طی گزارش کوتاهی اطلاع داد هیئت ایرانی که به دعوت دولت کره شمالی از این کشور دیدار می کند در فرودگاه  مورد استقبال نخست وزیر رئیس ستاد ارتش و فرمانده نیروهای مردمی کره شمالی قرار گرفت.(3)

میتران در سفری غیر منتظره وارد بیروت شد

در حالی که آخرین گزارش ها تعداد تلفات انفجار در مقر سربازان آمریکایی در بیروت را 146 کشته و 69 مجروح ذکر کرده اند ریگان و میتران بر ادامه استقرار سربازانشان در لبنان تاکید کردند.بر اساس آخرین آمارها 20 سرباز فرانسوی نیز در انفجار دیگری در مقر سربازان فرانسوی دربیروت به هلاکت رسیدند.رابرت جردن سخنگوی تفنگداران آمریکایی مستقر در لبنان حادثه انفجار دیروز را بدترین حادثه برای ارتش آمریکا بعد از جنگ ویتنام دانست. انفجارها در پی ورود یک کامیون حامل 900 کیلو تی ان تی به محل سربازان آمریکایی در فرودگاه بیروت و 6 دقیقه بعد با ورود کامیون دیگری به مقر سربازان فرانسوی رخ داد در پی این انفجارها ساختمان 4 طبقه مرکز فرماندهی تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت به کلی منهدم شد. گفتنی است آمریکا 1600 تفنگدار و فرانسه 1800 سرباز در بیروت مستقر کرده اند

پس از انفجر مقر نظامیان آمریکایی و فرانسوی فرانسوا میتران رئیس جمهور فرانسه هشت بامداد امروز وارد بیروت شدند میتران بیدرنگ به مرکز ستاد فرماندهی واحدهای نظامی فرانسه وابسته به نیروهای چند ملیتی رفت. آخرین خبرها نیز از انفجار دیروز حاکیست که تعداد تلفات  نیروهای فرانسوی به 15 کشته 15 زخمی و 43 ناپدید بالغ می شود و با توجه به 43 ناپدید تعداد کشته های نیروهای فرانسوی بسیار بیشتر خواهد بود. در این انفجار تا کنون 146 تفنگدار آمریکایی نیز کشته شده اند.(4)

پی نوشت:

1. کیهان،2 آبان 62 ، ص2
2. جموری اسلامی،2 آبان 62 ، ص 2
3. کیهان، 2 آبان 62 ، ص1
4. اطلاعات،2 آبان 62، ص16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول