اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

امام خمینی: مجامع بین المللی در خدمت مستکبرین است

امام خمینی: اصلاً مجامع بین المللی لفظی است در خدمت قدرت‏های بزرگ، نه در خدمت مظلومین و محرومین. هر ملتی باید خودش در مقابل جنایات بایستد، و ایران ثابت کرد که در مقابل جنایات قدرت‏ها ایستادگی می‏کند.

امام خمینی: مجامع بین المللی در خدمت مستکبرین است

رخدادهای21 مرداد 62

چکیده :

  • امام خمینی : ایران ثابت کرد که در مقابل جنایت ابرقدرتها ایستادگی می کند.

 

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی :مسئله اول ما این است که حزب بعث عراق با اینهمه جنایت از بین برود.

 

  • سید هادی خامنه ای : همه گروهک ها لیبرال ها و رفاه طلبان اسلام و انقلاب را به این شرط می پذیرند که در جهت تمایلات آنها حرکت کند.

 

  • آیت الله مشکینی : برادران و خواهران حج امسال شما حج جهاد است.

امام خمینی : مجامع بین المللی لفظی است در خدمت قدرت‏های بزرگ

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه باتفاق معاونین و مدیران کل وزارت خانه و کارداران و سفرای جمهوری اسلامی ایران در آسیا و اقیانوسیه به حضور امام خمینی رسیدند و با ایشان دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند : راجع به مصیبتی که به وسیلۀ صدام به ایران وارد شد به همۀ اهالی ایران بخصوص گیلانغرب و بالاخص به بازماندگان شهدا تسلیت عرض می‏کنم، نکته‏ای که می‏بایست عرض کنم این است که صدام گمان کرده است با این نحو جنایات می‏تواند صلح را بر ما تحمیل کند، و حال اینکه هر یک از جنایات، او را از صلح دور و ما را مصمم‏تر می‏کند.

امام ادامه دادند: امریکا و امثال آن که ادعای بیطرفی می‏کنند و معلوم است که در جنایات شریکند چه جوابی دارند؟ مجامع بین المللی و حقوق بشر، این دست نشاندگان امریکا و ابرقدرت‏ها، از این جنایاتی که به بشریت وارد شده است، می‏گذرند. اصلاً مجامع بین المللی لفظی است در خدمت قدرت‏های بزرگ، نه در خدمت مظلومین و محرومین. هر ملتی باید خودش در مقابل جنایات بایستد، و ایران ثابت کرد که در مقابل جنایات قدرت‏ها ایستادگی می‏کند.

امام خطاب به سفرا همچنین تاکید کردند: سفارتخانه‏ها را در خارج به صورتی دنبال کنید که هرکس آنجا برود ببیند در محیط اسلامی‏و اخلاقی وارد شده است.من از آقای«ولایتی» و سایر آقایان که وقتشان را برای آمال اسلامی‏ـ انسانی صرف می‏کنند تشکر می‏کنم. در مورد تبلیغات وزارت خارجه باید بدانید که تبلیغات در رأس امور است و هر روز باید حجمش زیادتر گردد. امروز که ما مقابل تمام دنیا ایستاده‏ایم، لااقل باید تبلیغات خودمان سالم باشد و تبلیغات صحیحی داشته باشیم. (1)

هاشمی : مهمترین شرط ما برای صلح رفتن صدام است

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به پیروزی های رزمندگان اسلام در عملیات والفجر2 و والفجر 3  گفت:متاسفانه دنیا چشمش را بسته و مثل حیوان مستی که نمی خواهد چیزی را بفهمد بنا ندارد که آنچه در جبهه ها می گذرد و این رشادت ها و اینها را تجزیه و تحلیل بکند و این مردم را بشناسد.

وی تاکید کرد : حرف همان است که تا به حال زده ایم دنیا خودش را گول نزند با واقعیت ها خودش را آشنا بکند ما چیز ناحقی را نخواستیم. یک متجاوزی است که باید کیفر ببیند. صدام و حزب بعث که مسئول اینهمه جنایت است این نمی تواند بماندمهمترین شرط ما این است مسئله خسارت مسئله دوم است.ما با صدام و حزب بعث حرف زیادی نداریم آنها نباید باشند.

هاشمی ادامه داد: نمی شود در این منطقه گفت یک نفر سه سال اینهمه خون و خطر و مشکل و خسارت در دنیا درست کرده،ما اینهمه جانباز انقلاب دادیم اینها و خانواده های شهدا مگر می توانند تحمل بکنند که صدام زنده بماند آنجا و حزب بعث هم بماند این نمی شود.(2)

آزادی دادن به عده ای که زبانشان از زبان توده مردم درازتر است به چه معنی خواهد بود

حجت الاسلام سید هادی خامنه ای نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت : کسانی در جامعه ما هستند که ایمانشان مشروط به آنست که که از ناحیه معتقدات به آنها منافعی برسد و اگر نفعی نرسید و دچار آزمایش و بلا شدند حاضرند از اعتقادات خود دست بردارند.

وی با اشاره به تاکید ملی گراها به مسئله آزادی گفت : آزادی دادن به عده ای که زبانشان از زبان توده مردم درازتر است به چه معنی خواهد بود.مقصود اینها که بلندگوی تمام گروه های مخالف اسلام و محاربند و پیام آور دشمنان هستند بر هم زدن اجتماع و تحت الشعاع قراردادن مسئله اصلی که جنگ است خواهد بود.(3)

آیت الله مشکینی: حج امسال حج جهاد است

آیت الله مشکینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم گفت :برادران و خواهرانی که امسال به حج مشرف می شوند حج امسال شما حج جهاد است حج امر به معروف و نهی از منکر است با دشمنان اسلام جنگیدن است.امسال حج بیشتر جوانهایی بروند که که در مقابل مشت های گره کرده قدرت حرکت مشت داشته باشند همچنین در مقابل چوب و چماق قدرت دفاع داشته باشند.زیرا در آنجا وظیفه شما سنگین است. زیرا آنجا در کنار انجام فرایض شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نیز باید سر دهید.(4)

منابع :

1-اطلاعات، 22 مرداد 62 ، ص3
2- جمهوری اسلامی،22 مرداد 62 ، ص 8
3- اطلاعات،22 مرداد 62 ، ص 3
4- جمهوری اسلامی ،22 مرداد 62 ص 4

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول