اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

راز موفقیت ج.ا.ا در نگاه آیت الله خامنه ای

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: همه راز موفقیت ما در همین یکدستی و یکپارچگی است و هیچ چیز و هیچ انگیزه ای نباید بتواند میان این ملت بزرگ و منسجم جدایی ایجاد کند.

راز موفقیت ج.ا.ا  در نگاه آیت الله خامنه ای

رخدادهای 13 مرداد 62

 

چکیده :

  • امام خمینی در دیدار با استانداران سراسر کشور : باید دولت، مجلس و قوۀ قضائیه احساس کنند که یک تکلیف دارند و آن اینکه اختلاف نداشته باشند.

 

  • رئیس جمهور در دیدار با گروهی از جهادگران سیستان و بلوچستان : ما با آمریکا دشمن هستیم و مبارزه خود را نیز ادامه خواهیم داد.

 

  • آیت الله طاهری امام جمعه اصفهان : انجمن حجتیه اساسا انقلاب را قبول ندارد و اطلاعیه آنها توطئه ای در جهت پنهان کردن حقیقت است.

 

  • جزئیات شکست سنگین رژیم بعثی عراق در سلمچه اعلام شد.

 

امام خمینی : اگر صدمه‏ای این کشور ببیند از اختلاف سران است

امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در دیدار با استانداران  که دیروز انجام شدخطاب به  آنان فرمودند :  شما می‏دانید تا به حال هر کاری انجام گرفته است، از اتفاق بوده است؛ پیشبردمان از توافقی بوده است که بین تمامی‏اقشار است. خارجی‏ها هم اگر بخواهند کاری بکنند، اول بین خود ما اختلاف می‏اندازند و از این راه فساد ایجاد می‏کنند، بعد از آنکه اختلاف شد لطمه وارد می‏آورند، مستقیماً که دخالت نمی‏کنند. و ما برای حفظ اسلام مکلف و مسئولیم، و امروز حفظ اسلام در تفاهم است، تفاهم بین همۀ اقشار، بین مردم با روحانیون، روحانیون با استاندارها، استاندارها با مردم و روحانیون، و این تکلیفی است الهی که باید جواب آن را بدهیم.

امام تاکید کردند :باید استاندارها از نخست وزیر و دولت و همۀ وزرا پشتیبانی کنند. شما باید خودتان با هم باشید و پشتیبان همدیگر. من باز تأکید می‏کنم که اگر سران با هم خوب باشند، این کشور صدمه نمی‏بیند. و اگر صدمه‏ای این کشور ببیند از اختلاف سران است. همان طور که شارع مقدس فرموده، باید دولت، مجلس و قوۀ قضائیه احساس کنند که یک تکلیف دارند و آن اینکه اختلاف نداشته باشند. امروز اختلاف موجب می‏شود به جبهه‏ها سرایت کند و اگر خدای نخواسته سرایت کرد، مصیبت پیش می‏آید. باید متوجه باشید که این یک تکلیف است که همه با هم باشید تا این بار را به آخر برسانید. (1)

آیت الله خامنه ای : راز موفقیت ما در یکدستی و یکپارچگی است

جمعی از اعضای اردوی جهادگران سیستان و بلوچستان به همراه اعضای اردوی دانش آموزان حزب جمهوری اسلامی در سراسر کشور و پرسنل نهادهای انقلابی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: همه راز موفقیت ما در همین یکدستی و یکپارچگی است و هیچ چیز و هیچ انگیزه ای نباید بتواند میان این ملت بزرگ و منسجم جدایی ایجاد کند .

رئیس جمهور افزود : ما با آمریکا دشمن هستیم و مبارزه خود را نیز ادامه خواهیم داد و طبیعی است آن کشورهایی که بی قید و شرط در خدمت منافع آمریکا هستند در مقابل ما قرار خواهند گرفت و ما معتقدیم جمهوری اسلامی ایران از عهده همه این  معارضه ها و دشمنی ها برخواهد آمد.(2)

آیت الله طاهری:اطلاعیه انجمن حجتیه یک توطئه است

آیت الله طاهری نماینده امام و امام جمعه اصفهان در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: بدنبال فرمایشات امام امت در مورد مجلس خبرگان از سوی انجمن حجتیه اطلاعیه ای منتشر شد که در این اطلاعیه آمده است چون منظور امام امت این انجمن می باشد از این پس کلیه فعالیت ها و مجالس ما تعطیل اعلام می شود و بدین ترتیب می خواهند خود را پیرو ولایت فقیه معرفی کنند ولی اینها پیرو ولایت فقیه نیستند و این خود یک خطری است چون اساسا آنها انقلاب را قبول ندارند بنابراین اطلاعیه آنها توطئه ای بیش جهت پنهان کردن حقیقت نیست و دست این باند نیز مانند سایر گروه ها رو خواهد شد.(3)

هلاکت 500 دشمن بعثی

سلحشوران اسلام در منطقه عملیاتی ولفجر 3 با اجرای آتش بر روی موضع و استحکامات دشمن ضمن به هلاکت رساندن بیش از 180 تن از متجاوزین بعثی یک پل تدارکاتی و یک پارک موتوری دشمن را در منطقه عملیاتی مهران به آتش کشیده و منهدم کردند.

همچین تک دشمن در منطقه شلمچه با مقاومت دلیرانه رزمندگان پیروز لشکر خراسان دفع و متجاوزان بعثی صهیونیستی عراق با دادن 500 کشته عقب نشینی کردند یک  جنگنده و یک هلیکوپتر بعثی ها نیز در مناطق عملیاتی ماهشهر و مهران سرنگون شدند.(4)

پی نوشت:

1. جمهوری اسلامی،13 مرداد 62 ،ص 16
2. جمهوری اسلامی ،13 مرداد 62 ، ص16
3. اطلاعات،13 مرداد 62 ،ص 4
4. اطلاعات،13 مرداد 62 ، ص2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول