اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ارتباط نطق‌های مجلس و خطبه‌های نهج‌البلاغه

امام خمینی: باید نطق‏های قبل از دستور یا مسائلی که در مجلس واقع می ‏شود همانند خطبه‏ های نهج البلاغه و خطب ائمۀ اطهار مردم را رو به صلاح ببرد، و آقایان این احساس را داشته باشند که برای مصلحت جامعه حرف می‏زنند، نه برای مقابله.

ارتباط نطق‌های مجلس و خطبه‌های نهج‌البلاغه

رخدادهای 18 مرداد 62

چکیده:

  • امام خمینی : انتقاد و استیضاح حق مجلس است اما برخورد با متخلف به آرامی و طرح مسائل اخلاقی بهتر رفع اختلاف می کند.

 

  • آیت الله خامنه ای :بقای جمهوری اسلامی مشت محکمی بر دهان بزرگترین دولت های جهان است.

 

  • رئیس دولت امارات : ایران حافظ اعتبار و حیثیت جهان اسلام است.

 

  • رزمندگان اسلام حمله گسترده نیروهای زرهی دشمن در منطقه عملیاتی والفجر 3 را به شدت درهم شکستند.

 

امام خمینی : اگر جهت اسلامی‏این انقلاب نبود، تا آخر هم مشکلات ما حل نمی‏شد

اعضای کمیسیون های نفت و ارشاد و هنر اسلامی مجلس شورای اسلامی به حضور رهبر انقلاب اسلام و بنیانگذار جمهوری اسلامی رسیدند.

امام در این دیدار فرمودند: اگر جهت اسلامی‏این انقلاب نبود، تا آخر هم مشکلات ما حل نمی‏شد، و چون اسلامی‏است و مردم همه با هم هستند و علاقه به اسلام دارند، علی رغم تبلیغات دامنه دار و جنگ و مشکلاتی که علیه ما تحمیل کرده‏اند مع ذلک ایران در این چند سال که انقلاب کرده است با استقامت سرجای خود ایستاده و به پیش می‏رود.

امام ادامه دادند : مهم این است که مجلسی‏ها با هم و با دولت و با سایر مقامات تفاهم داشته باشند. و مجلسی که اساس یک کشور است باید محلی برای بحث و ساختن اخلاق جامعه باشد، و انتقاد و استیضاح حق مجلس است اما برخورد با متخلف با آرامی ‏و طرح مسائل اخلاقی بهتر رفع اختلاف می‏کند تا با الفاظ نیش دار و مقابله کردن با یکدیگر.

امام تاکید کردند: باید نطق‏های قبل از دستور یا مسائلی که در مجلس واقع می‏شود همانند خطبه‏ های نهج البلاغه و خطب ائمۀ اطهار مردم را رو به صلاح ببرد، و آقایان در صحبت‏هایشان این احساس را داشته باشند که برای مصلحت جامعه حرف می‏زنند، نه برای مقابله و خودشان را یک واعظ حساب بکنند که می‏خواهند مردم را موعظه کنند و مردم هم احساس کنند که این آقایان خیر و صلاح آنها را می‏گویند.(1)

دیدار رئیس جمهور با مدیران کل وزارت پست و تلگراف

مدیرارن کل پست سراسر کشور باتفاق مرتضی نبوی وزیر پست و تلگراف و تلفن و همچنین سرپرستان کمیته امداد امام خمینی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت : در جمهوری اسلامی ایران هر قدمی که برداشته می شود  موقعیت نظام را در دنیا مستحکمتر می کند بقای نظام جمهوری اسلامی ایران تا کنون مشت محکمی است که بر دهن بزرگترین و مقتدرترین دولت های جهان کوبیده می شود.

رئیس جمهور با اشاره به سیاست نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی افزود :مردم ما با همان نفسی که در برابر غاصبان فلسطین فریاد می کشند با همان نفس نیز غاصبان افغانستان را محکوم می کنند و همین مواضع قاطع ما بوده است که دنیا اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان صاحب نظر در برابر خود می بیند.(2)

امیر امارات : ما به دوستی با ایران راغب هستیم

حجت الاسلام هادی غفاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پریشب به همراه سفیر جمهوری اسلامی با شیخ زاید امیر امارات متحده عربی دیدار و پیراون روابط دو جانبه ایرا و امارات گفت و گو کردند.

شیخ زاید در این دیدار گفت :ایران حافظ اعتبار و حیثیت اسلام است و به همین دلیل ما  به دوستی با ایران راغب هستیم.وی افزود : امیدورام این جنگ بر اساس منافع مسلمین و برقراری اتحاد بین آنان خاتمه یابد تا ملل منطقه بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند.(3)

اعدام 22 تن از فرماندهان شکست خورده بعثی

رزمندگان اسلام حمله گسترده نیروهای زرهی دشمن در منطقه عملیاتی والفجر 3 را به شدت درهم شکستند.

بر اساس گزارش رسیده رزمندگان اسلام متشکل از دلاورمردان ارتش و سپاه طی دو روز گذشته موفق شدند در منطقه عملیاتی مهران بیش از 25 تانک و تعداد زیادی نفربر ، خودرو و مقادیر زیادی از تجهیزات و مهمات متجاوزین حمله زرهی صدامیان را در هم بکوبند و بیش از 1100 تن از مزدوران را کشته و یا مجروح نمایند.

بر اساس این گزارش دو هلیکوپتر صدامیان نیز در جریان این حمله با آتش دلیر مردان سپاه سرنگون شد.قرار گاه عملیاتی نجف اشرف نیز گزارش داد در پی شکست های اخیر ارتش عراق رژیم صدام 22 تن از فرماندهان شکست خورده خود را اعدام کرد.بر اساس این گزارش اجساد این 22 فرمانده عراقی در داخل یک مقر دشمن در منطقه دربند کشف شد.

پی نوشت:

1. اطلاعات،18 مرداد 62، ص2
2. کیهان ،18 مرداد 62،ص 22
3. اطلاعات،18 مرداد 62، ص 1
4. جمهوری اسلامی،18 مرداد 62، ص2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول