اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

نهادی که در آن خدعه و نیرنگ وجود ندارد

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: همه بدانند که همکاری مردم ،ارتش و انقلاب یک حقیقت صمیمانه است و ما این را درمیدان هایی آزموده ایم که خدعه و دروغ در آن وجود ندارد.

نهادی که در آن خدعه و نیرنگ وجود ندارد

رخدادهای19  مرداد 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای در بازدید از ستاد مشترک ارتش : امروز خیابان های ایران با خون مطهر و پاک هزاران نظامی،سرباز،افسر و درجه دار ارتش مطهر و رنگین شده است.

 

  • رئیس جمهور گزارش مسائل جاری کشور ، جنگ و ارتش را تقدیم امام امت کرد.

 

  • از سوی نخست وزیر بخشنامه بودجه سال 63 کل کشور ابلاغ شد.

 

  • طی حکمی از سوی نخست وزیر سرهنگ ابراهیم حجازی به ریاست حراست کل کشور منصوب شد.

 

  • به دنبال مرحله دوم عملیات ظفرمند والفجر3 ارتفاعات سوق الجیشی نوار مرزی مهران به تصرف قوای اسلام درآمد.

 

  • سرهنگ صیاد شیرازی :قوای اسلام آماده اجرای طرح ها و مراحل بعدی عملیات هستند.

 

آیت الله خامنه ای: امروز ایران با خون مطهر ارتشیان رنگین است

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع در محل ستاد مشترک ارتش حضور یافت و طی جلسه ای با حضور فرماندهان نظامی و روسای دوایر مختلف ستاد مشترک ارتش مسائل و مشکلات ارتش را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید که تیمسار ظهیرنژاد رئیس ستاد مشترک ارتش نیز حضور داشت رئیس جمهور پس از بازدید از قسمت های مختلف ستاد ارتش در مسجد ستاد و در جمع فرماندهان نظامی افسران و درجه داران ارتش گفت : همه بدانند که همکاری مردم ،ارتش و انقلاب یک حقیقت صمیمانه است و ما این را درمیدان هایی آزموده ایم که خدعه و دروغ در آن وجود ندارد.

رئیس جمهور افزود: امروز خیابان های ایران با خون مطهر و پاک هزاران نظامی،سرباز،افسر و درجه دار ارتش مطهر و رنگین شده است و رزمندگان عزیر ما در میدان ها آنچنان صداقت نشان داده اند که هیچ استدلالی جز این را نمی توان تصور کرد.

رئیس جمهور ادامه داد  :ارتش ما امروز دو خصوصیت برجسته دارد یکی اینکه بدنه ارتش بدنه ی خوبی است و دیگر اینکه سران آن مردان مومن و مورد اطمینان دلسوز و کارامد هستند.(1)

دیدار آیت الله خامنه ای با امام امت

آیت الله سید علی خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع صبح دیروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی رسید و با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار گزارشی از آخرین رویدادها و تحولات جاری جبهه های نبرد حق علیه باطل را به استحضار امام امت رساند. رئیس جمهور همچنین گزارش کتبی وضع ارتش جمهوری اسلامی را تقدیم فرمانده کل قوا کرد.(2)

بخشنامه بودجه سال 63 ابلاغ شد

بخش نامه بودجه سال 63 کل کشور از سوی مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر به کلیه دستگاه های اجرایی ابلاغ گردید.

بر اساس این بخش نامه جنگ تحمیلی مسئله اصلی کشور و در راس کارها و از اولویت کامل برخوردار است و هزینه های لازم آن تامین خواهد شد. همچنین بر اساس این بخشنامه تورم و گرانی یکی از مهمترین مسائل جامعه تلقی شده و باید به نحو منطقی حل شود.(3)

انتصاب رئیس کل حراست کشور

طی حکمی از سوی نخست وزیر «سرهنگ ابراهیم حجازی» به ریاست حراست کل کشور منصوب شد

در بخشی از اطلاعیه  نخست وزیر در این رابطه امده است : برادر سرهنگ سید ابراهیم حجازی بموجب این حکم جنابعالی به سمت ریاست حراست کل کشور منصوب می شوید به لحاظ ضرورت امر لازم است هر هفته پیشرفت کار خود را به اینجانب گزارش دهید.(4)

آزادی نوار مرزی مهران پس از 35 ماه اشغال

بر اساس گزارش های رسیده از مناطق عملیاتی والفجر 3 سپاهیان پرتوان اسلام مرحله دوم عملیات والفجر 3 را با موفقیت پشت سر گذاشتند و در مواضع از پیش تعیین شده مستقر شدند.

بر اساس این گزارش در مرحله دوم عملیات ارتفاعات مهم و سوق الجیشی 341 و 390 و دامنه های ارتفاع 325 در نوار مرزی مهران تحت کنترل کامل قوای اسلام درآمد.در این عملیات یک گردان از تیپ 417 پیاده و  2 گردان کماندویی کاملا منهدم و صدها دستگاه تانک،نفربر و خودروی کفار بعثی به آتش کشیده شد. گفتنی است نوار مرزی مهران پس از آغاز جنگ به اشغال بعثی ها درآمده بود که سرانجام دیروز پس از 35 ماه قوای ظفرمند اسلا در این منطقه مستقر شدند.(5)

صیاد شیرازی نتایج عملیات ولفجر 3 را تشریح کرد

سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهروی اسلامی ایران نتایج مرحله دوم عملیات والفجر سه و پیروزی های چشمگیر سپاهیان اسلام را در این عملیات تشریح کرد.

وی گفت :بر اساس آخرین گزارش های تائید شده 16 افسر،50 درجه دار و 236 سرباز اسیر عراقی به پشت جبهه منتق شده اند و بیش از 400 تن از نیروهای دشمن نیز به هلاکت رسیده و صدها تن نیز زخمی شده اند.

وی تاکید کرد : رزمندگان سلحشور سپه اسلام هم اکنون سرافرازانه در سنگیر های مستحکم خودشان آماده اجرای طرح ها و مراحل بعدی عملیات هستند.(6)

منابع :

1. اطلاعات، 19 مرداد 62، ص 3
2. اطلاعات، 19 مرداد 62، ص 3
3. کیهان،19 مرداد 62 ، ص 2
4. کیهان، 19 مرداد 62 ، ص 2
5. اطلاعات،19 مرداد 62،ص 2
6. اطلاعات،19 مرداد 62،ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول