اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

صدور نفت یا برای همه، یا برای هیچکس

دکتر ولایتی در رابطه با اظهارات اخیر وزیر خارجه رژیم بعث عراق گفت: اگر در جریان صدور نفت ایران هر گونه اخلالی رخ دهد هیچ کشوری در منطقه نخواهد توانست نفت خود را صادر کند.

صدور نفت یا برای همه، یا برای هیچکس

رخدادهای 3 مرداد 63

چکیده :

  • در دیدار با آیت الله خاتمی و اعضای دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه امام خمینی بر ادامه و جدیت کار دبیر خانه شورای مرکزی ائمه جمعه در سراسر ایران تاکید کردند.

 

  • رئیس جمهور در دیدار با وزیر خارجه نیجر گفت : مبارزه با آمریکا نشان داد که می توان با حرکت سلطه گرانه قدرت های بزرگ مبارزه کرد.

 

  • از سوی شورای عالی قضایی آیت الله رضوانی رئیس دیوان عدالت اداری شد.

 

  • نخست وزیر در دیدار با وزیر خارجه سیرالئون : روابط با کشورهای جهان سوم را یک ضرورت برای استقلال کشورمان می دانیم.

 

  • وزیر خارجه : اگر اخلالی در صدور نفت ایران رخ دهد هیچ کشوری در منطقه نخواهد توانست نفت صادر کند.

 

  • 280 تن برنج و 3 تن چای احتکار شده در تنکابن و رامسر کشف شد.

 

دیدار آیت الله خاتمی  با امام امت

آیت الله روح الله خاتمی نماینده امام و امام جمعه یزد و همچنین اعضای دبیر خانه مرکزی ائمه جمعه بطور جداگانه با امام خمینی دیدار کردند در این دیدار اعضای دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه گزارش کار خود را تقدیم امام امت نمودند و حضرت امام خمینی ضمن تائید و قدردانی از انان خواستند کار خود را با جدیدت ادامه دهند.(1)

تاکید آیت الله خامنه ای بر مبارزه جدی با آمریکا

آقای «رائودادیالو» وزیر خارجه نیجر که در راس هیئتی به ایران آمده است با آیت الله سید علی خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.رئیس جمهور در این دیدار که دکتر ولایتی هم حضور داشت گفت: در حقیقت مسائل کشورهای آفریقایی و مسائل قاره آفریقا برای ما از مسائل حائز اهمیت و شایان توجه و پیگیری به حساب می آید.

رئیس جمهور با توجه به لزوم یک مبارزه جدی و همه جانبه از سوی کشورهای جهان با قدرت های بزرگ گفتند : مسئله اساسی که امروز به شکل یک مشکل در جهان اسلام مشاهده می شود تلاش روز افزون قدرت های بزرگ برای دخالت در کشورهای جهان سوم است و مبا با تجربه ای که در کار مبارزه با آمریکا بدست آورده ایم معتقد هستیم که با هرگونه حرکت سلطه گرایانه قدرت های بزرگ می توان مبارزه کرد.(2)

آیت الله رضوانی رئیس دیوان عدالت اداری شد

بار قبول استعفای حجت الاسلام امامی کاشانی آیت الله غلامرضا رضوانی به سمت ریاست دیوان عدالت اداری منصوب شد.

به دنبال استعفای حجت الاسلام امامی کاشانی به دلیل انتصاب وی از سوی امام امت به  عضویت فقهای شورای نگهبان شورای عالی قضایی با قبول استعفای ایشان آیت الله حاج شیخ غلامرضا رضوانی را بسمت رئیس کل دیوان عدالت اداری منصوب کرد.(3)

دیدار نخست وزیر با وزیر خارجه سیرالئون

وزیر امور خارجه سیرالئون که به ایران سفر کرده است با آقای میر حسین موسوی نخست وزیر دیدار کرد. آقای موسوی در این دیدار که عزیزی قائم مقام وزارت اورخارجه نیز حضور داشت گفت : روابط ما با کشورهای جهان سوم جنبه تحمیلی ندارد بلکه یک ضرورت برای استقلال کشورمان می دانیم.

نخست وزیر همچنین با اشاره به توطئه های استکبار جهانی در منطقه گفت : با توجه به این توطئه ها جنگ ما معنی ویژه ای دارد و اگر ما بخواهیم مستق و آزاد زندگی کنیم باید متجاوز را سر جای خود بنشانیم.(4)

واکنش تند ولایتی به اظهارات وزیر خارجه صدام

دکتر ولایتی در رابطه با اظهارات اخیر وزیر خارجه رژیم بعث عراق مبنی بر حمله به تاسیاست نفتی ایران طی گفت و گوئی اظهار داشت : ما اظهارات وزیر خارجه رژیم عراق را  تهدیدی مستقیم علیه امنیت خلیج فارس و با هدف باج خواهی سیاسی و نظامی از کشورهای منطقه تلقی می کنیم. به اعتقاد ما رژیم صهیونیستی عراق از حساسیت و قاطعیت جمهوری اسلامی در رابطه با صدور نفت آگاهی کامل دارد و با علم به اینکه اگر در جریان صدور نفت ایران هر گونه اخلالی رخ دهد هیچ کشوری در منطقه نخواهد توانست نفت خود را صادر کند بدین ترتیب کل منطقه را مورد تهدید قرار داده است.(5)

280  تن برنج کشف شد

دادستان انقلاب اسلامی شهرستان های تنکابن و رامسر اعلام کرد : سه تن چای خشک احتکار شده در تنکابن و رامسر کشف و با قیمت دولتی بین مردم توزیع شد. همچنین بیش از 280 تن برنج کشف شد و صاحبان آن موظف شدند برنج های کشف شده را با قیمت کیلوئی 280 ریال به مردم عرضه بکنند وی به محتکران و گرانفروشان بار دیگر هشدار داد که به محض برخورد با هرگونه تخلف با شدیدترین وجه با متخلف رفتار خواهد شد.(6)

پی نوشت:

1. کیهان،3 مرداد 62 ، ص 2
2. جمهوری اسلامی 3 مرداد 62 ، ص12
3. کیهان،3 مرداد62 ، ص 2
4. اطلاعات،3 مرداد 62 ،ص 4
5. اطلاعات، 3 مرداد 62 ، ص3
6. اطلاعات،3 مرداد 62، ص1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول