اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا اتهامات کلمبیا علیه نظامیان این کشور را رد کرد

مجلس ملی ونزوئلا با تصویب قطعنامه‌ای اتهامات کلمبیا علیه نظامیان این کشور مبنی بر هجوم احتمالی این نظامیان به کلمبیا در روز شنبه را رد کرد.

ونزوئلا اتهامات کلمبیا علیه نظامیان این کشور را رد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال اسپکتادور»، مجلس ملی ونزوئلا روز گذشته با تصویب قطعنامه‌ای اتهامات کلمبیا علیه نظامیان ونزوئلایی مبنی بر هجوم احتمالی این نظامیان به سرزمین کلمبیا در روز شنبه را رد کرد.

مجلس ونزوئلا همچنین تظاهرات‌های سازمان‌دهی‌شده از سوی برخی مؤسسات دولتی در کلمبیا علیه مقامات نیروهای مسلح ملی ونزوئلا را نیز محکوم کرد.

روز یکشنبه، وزارت امور خارجه کلمبیا اعلام کرد که یک گشت رودخانه‌ای ونزوئلایی در پی تعقیب چند قایق وارد رود کلمبیایی «آرائوکا» شده و درگیری‌های مسلحانه‌ای را در کناره این رود به وجود آورده است؛ درگیری‌هایی که با رد و بدل شدن چند گلوله بین نیروهای نظامی ونزوئلا و پلیس کلمبیا خاتمه یافته و هیچ کشته یا زخمی برجای نگذاشته است.

نمایندگان مجلس ونزوئلا در ادامه با زیر سوال بردن اتهامات وارد شده به نظامیان این کشور، خاطرنشان کردند: مقامات کلمبیایی در حالی که هنوز تحقیقات لازم در مورد این اتفاق را آغاز نکرده‌اند، نظامیان ونزوئلایی را محکوم می‌کنند.

نمایندگان مجلس ونزوئلا همچنین از دولت این کشور خواستند که تحقیقات لازم در این مورد را آغاز کند و اتفاقات رخ داده پس از اعلام وضعیت فوق‌العاده مرزی در این کشور را نیز مورد بررسی قرار دهد؛ در 19 آگوست (28 مرداد) «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا دستور بسته شدن مرزهای مشترک این کشور با کلمبیا را صادر و در تمامی مناطق مرزی ونزوئلا وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

ونزوئلا و کلمبیا 2 هزار و 219 کیلومتر مرز مشترک با یکدیگر دارند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول