اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مقام کلمبیایی:

کلمبیا به دنبال حل بحران مرزی با ونزوئلا است

نماینده وزارت امور خارجه کلمبیا اعلام کرد که کشورش به دنبال از سرگیری مذاکرات خود با ونزوئلا برای حل بحران مرزی بین دو کشور است.

کلمبیا به دنبال حل بحران مرزی با ونزوئلا است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال اسپکتادور»، وزارت امور خارجه کلمبیا روز گذشته اعلام کرد که این کشور به دنبال از سرگیری مذاکرات خود با ونزوئلا است تا از این طریق بتواند مشکل مرزی بین دو کشور را حل کند.

«ویکتور بائوتیستا» نماینده وزارت امور خارجه کلمبیا در این رابطه طی مصاحبه‌ای عنوان کرد: امیدواریم هر دو طرف با در نظر گرفتن شرایط بد شهرهای مرزی که به علت بسته شدن مرزها به وجود آمده است، به توافقی جامع دست پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: بازگشایی مرزها بیش از هر کس برای ساکنین مناطق مرزی خوشحال‌کننده خواهد بود چراکه زندگی این افراد پس از بسته شدن مرزها بیش از دیگران تحت تأثیر قرار گرفت.

«بائوتیستا» تصریح کرد: امیدواریم که اولین دیدار مقامات ونزوئلایی و مقامات کلمبیایی پس از برگزاری انتخابات مجلس در ونزوئلا به زودی شکل بگیرد و دو طرف اتخاذ تمهیدات یک‌جانبه را کنار بگذارند.

این مقام بلندپایه کلمبیایی همچنین خاطرنشان کرد: کلمبیا همواره به همکاری و هماهنگی‌های فرامرزی معتقد بوده است.

اکنون 4 ماه از صدور فرمان بستن مرزهای ونزوئلا در مرز مشترک این کشور با کلمبیا از سوی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور گذشته است.

ونزوئلا و کلمبیا 2 هزار 200 کیلومتر مرز مشترک با یکدیگر دارند که به علت تفاوت قیمت فراوان بین دو کشور، این مرزها به محلی برای قاچاق انواع کالا از سوی کلمبیا به ونزوئلا تبدیل شده است.

بحران مرزی ونزوئلا و کلمبیا در 19 آگوست (28 مرداد) با صدور دستور بستن مرزهای 5 استان مرزی ونزوئلا در مرز مشترک این کشور با کلمبیا تشدید شد؛ این دستور از سوی رئیس جمهور ونزوئلا و در واکنش به حمله شبه‌نظامیان کلمبیایی به مرزهای این کشور صادر گردید؛ این حمله مسلحانه سبب کشته شدن 3 نظامی و زخمی شدن 1 غیرنظامی ونزوئلایی شد.

در 21 سپتامبر (30 شهریور) نیز «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس‌جمهور کلمبیا و همتای ونزوئلایی وی با تشکیل جلسه‌ای به توافقات مهمی در زمینه حل بحران مرزی بین دو کشور دست یافتند.

در این جلسه «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور به عنوان نماینده جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) و همچنین «تاباره باسکز» رئیس‌جمهور اوروگوئه به عنوان نماینده اتحاد کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول