اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افشای تمرینات نیروهای نظامی کلمبیا در مرز این کشور با ونزوئلا

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» از تمرینات نیروهای نظامی کلمبیا در حضور نیروهای هوایی این کشور در مرز کلمبیا و ونزوئلا خبر داد.

افشای تمرینات نیروهای نظامی کلمبیا در مرز این کشور با ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «خوزه ویسنته رانخل» روزنامه نگار ونزوئلایی و معاون سابق رئیس جمهور این کشور روز گذشته در سخنانی از تمرین نیروهای نظامی در مناطق مرزی کلمبیا و ونزوئلا در حضور نیروهای هوایی کشور همسایه پرده برداشت.

به گفته معاون سابق رئیس جمهور ونزوئلا، خلبانان ستاد فرماندهی جنگ شماره دو ایالت «متا» (شهری در مرکز کلمبیا) تحت لقای پروتکل‌های سخت بین المللی «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در تمرین نیروهای هوایی شرکت کرده‌اند.

«ویسنته» در سخنانی افزود که رویه مشابه این قضیه نیز در پایگاه‌های هوایی «آپیا» (شهری در ایالت غربی کلمبیا)، مرکز خدمات دهی جنگی شماره 3 (کانکوم) واقع در آتلانتیک و «کانکوم» 4 در «ملگار» شهری واقع در ایالت غربی «تولیمو» کلمبیا اتفاق افتاده‌اند؛ آن‌ها به شدت روی حمایت نیروی هوایی آمریکا حساب می‌کنند.  

«رانخل» همچنین درباره سیاست‌های مداخله جویانه وزاری امور خارجه اتحادیه اروپا ونزوئلا بعد از شروع کار مجدد مجلس ملی ونزوئلا در حالی که بیشتر کرسی‌های این مجلس به اپوزیسیون اختصاص یافت، صحبت کرد و گفت که آن‌ها به تحریک مناقشات و بحث درباره شرایط فعلی ونزوئلا می‌پردازند.

طبق اطلاعات دریافتی از سرویس‌های اطلاعاتی، آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا)، «پنتاگون» و آژانس آمریکایی مبارزه با مواد مخدر در راستای بی‌اعتبار سازی وجهه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا به دنبال نفوذ در نهادها و سازمان‌های این کشور هستند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن اشاره به «باب مندس» سناتور دموکرات آمریکایی، از وی به عنوان دشمن سرسخت و جدی ونزوئلا یاد کرد؛ وی در حاضر از سوی «دفتر تحقیقات فدرال» آمریکا (اف‌بی‌آی) به توطئه چینی، استفاده از قدرت قوه مقننه کشور برای منافع شخصی و دیگر جرائم متهم شده است.

این رخداد مرزی در حالی اتفاق افتاده که به دستور «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا از ماه آگوست (مرداد) سال گذشته تاکنون مرزهای بین ونزوئلا و کلمبیا بسته شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول