اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کلمبیا خواستار شد

توضیح ونزوئلا درباره درگیری‌‌های مرزی

رسانه کلمبیایی «ال اسپکتادور» گزارش داد که کلمبیا خواستار ارائه توضیحات از سوی مقامات ونزوئلا درباره درگیری نظامی مرزی بین دو کشور شده است.

توضیح ونزوئلا درباره درگیری‌‌های مرزی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال اسپکتادور»، دولت کلمبیا از مقامات ونزوئلا خواست که درباره تحرکات مرزی که موجب درگیری نظامی بین نیروهای ارتش دو کشور و رد و بدل شدن چند گلوله در حاشیه یک رود مرزی در «آرائوکا» (شمال شرقی کلمبیا) شده بود، توضیح دهند.

وزارت امور خارجه کلمبیا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: یک گشت رودخانه‌ای متعلق به نیروهای مسلح ملی بولیواری ونزوئلا در حال تعقیب چند قایق بوده که در همین حین به کرانه‌های رود کلمبیایی «آرائوکا» نزدیک شده و باعث ایجاد یک درگیری مسلحانه با نیروهای پلیس کلمبیا می‌شود؛ این درگیری هیچ کشته یا زخمی برجای نگذاشته است.

در این بیانیه همچنین آمده است: وزارت خارجه کلمبیا پس از ارائه توضیحات لازم از سوی مقامات ونزوئلایی درباره این تهاجم احتمالی که شنبه شب به وقوع پیوست، تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

رود «آرائوکا» در مرز بین ونزوئلا و کلمبیا قرار دارد و استان ونزوئلایی «آپوره» را از استان کلمبیایی «آرائوکیتا» جدا می‌کند.

این رخداد مرزی در حالی اتفاق افتاده که به دستور «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا از ماه آگوست (مرداد) سال گذشته تاکنون مرزهای بین ونزوئلا و کلمبیا بسته شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول