اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وضعیت فوق‌العاده در مرز ونزوئلا-کلمبیا 60 روز دیگر تمدید شد

رئیس‌جمهور ونزوئلا وضعیت فوق‌العاده در مناطق مرزی این کشور با کلمبیا را به مدت 60 روز دیگر تمدید کرد.

وضعیت فوق‌العاده در مرز ونزوئلا-کلمبیا 60 روز دیگر تمدید شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته با صدور یک حکم دولتی وضعیت فوق‌العاده در مناطق مرزی این کشور با کلمبیا را به مدت 60 روز دیگر تمدید کرد.

براساس این حکم وضعیت فوق‌العاده شامل محدودیت حمل و نقل کالا، صدور اجازه تفتیش و بازرسی یرای نیروهای مستقر، ممنوعیت تجمع و برگزاری جلسات عمومی در این مناطق مرزی می‌باشد.

تنش مرزی بین کلمبیا و ونزوئلا پس از آن تشدید شد که دولت ونزوئلا اقدام به مسدود کردن بیش از 2 هزار کیلومتر مرز مشترک کشور خود با کلمبیا کرد؛ ونزوئلا دلیل اتخاذ این تصمیم را مقابله با اعمال مجرمانه شبه‌نظامیان کلمبیایی و قاچاق کالا و مواد مخدر در این مناطق عنوان کرده است.

به گزارش فارس، رئیس جمهور ونزوئلا 19 آگوست (28 مرداد) به «خوزه گرگوریو ویلما» فرماندار ایالت «تاچیرا» فرماندار ایالت مرزی ونزوئلا دستور داد تا مرز مشترک ونزوئلا و کلمبیا را به مدت 72 ساعت بسته و وضعیت هشدار در منطقه اعلام کند.

وی فردای همان روز یعنی 20 آگوست (29 مرداد) ضمن اعلام افزایش مدت بسته شدن مرز کشورش با کلمبیا تا زمان اطمینان از رفع خطر شبه‌نظامیان کلمبیایی، در شهرهای هم‌مرز با کلمبیا به مدت 60 روز وضعیت هشدار اعلام کرد.

نیروهای مستقر در مرز دو کشور پس از گشت‌زنی در 118 منطقه که معمولا برای فعالیت‌های قاچاق گروه‌های شبه‌نظامی کلمبیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این مناطق را تخلیه کردند و در جریان عملیات موفق شدند تا 18 شبه‌نظامی کلمبیایی را دستگیر کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول