اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «رضا خدام‌حسینی»

جایگاهی که شهید بوسیله انس با قرآن پیدا کرد/ تکلیف‌مداری مهم‌ترین شاخصه شهید

قاری قرآن کریم بود، ابتدا خانواده با رفتنش به جبهه مخالفت کردند اما وقتی به سن تکلیف رسید گفت: به دستور امام جهاد تکلیف است و راهی شد، تنها ۱۶ روز از اعزامش نگذشته بود که شهد شهادت را نوشید.

جایگاهی که شهید بوسیله انس با قرآن پیدا کرد/ تکلیف‌مداری مهم‌ترین شاخصه شهید

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در ادامه دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده معظم شهدا، هیأتی متشکل از نمایندگان سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، اتحادیه تشکل‌های قرآنی و تعدادی از رسانه‌های قرآنی کشور به دیدار خانواده شهید رضا خدام حسینی رفتند.

 

 

تلاوتی از حسین جعفری در دیدار خانواده شهید خدام حسینی

دریافت

 

در این دیدار حاضران همگی شوق دیدار استاد سید محسن خدام حسینی را داشتند اما وی به دلیل کسالت نتوانست در این جلسه حاضر شود، از این‌ رو حجت‌الاسلام خدام حسینی برادر دیگر شهید پذیرای اهالی قرآن بود.

تکلیف‌مداری مهم‌ترین شاخصه شهدا است

وی از ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهدا سخن گفت و در این خصوص اظهار داشت: شهدا طبق آیات قرآن زنده هستند و ما باید تلاش کنیم از این دستور الهی غافل نشویم با نگاهی به سیره شهدا آنچه به عنوان شاخص می‌توان از این عزیزان یاد کرد تکلیف‌مداری بود و ما باید تلاش کنیم این خصوصیت شهدا حفظ شود.

 

 

حضور در جبهه برای ادای تکلیف

در مطالعه احوال امام حسین(ع) هم می‌توان دریافت که تکلیف‌مداری یکی از بزرگترین خصوصیات این امام عزیز است. برادرم هنگامی که قصد رفتن به جبهه را کرد، ابتدا پدر و مادرم مخالفت کردند او هم اطاعت کرد، اما هنگامی که به سن تکلیف رسید به پدر و مادر گفت: به دستور امام حضور در جبهه تکلیف شرعی است و من باید بروم. پدر و مادر هم مانع او نشدند و رضا به جبهه رفت. این شهید عزیز در خانواده‌ای متولد و تربیت شد که پدر و برادرانم همگی با قرآن کریم انس داشتند از این‌رو رضا هم بسیار با قرآن مأنوس و نزد برادرم سیدمحسن تلاوت را فرا گرفت.

رضا تنها 16 سال داشت که به جبهه رفت و در سال 1361 در سن 16 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

 

پدر و مادر ما انسان‌های بسیار مقیدی بودند و به تربیت درست فرزندان اهمیت می‌دادند. این یک اصل است که رفتار پدر و مادر در تربیت بچه‌ها تأثیر اصلی را دارد. اگر پدر و مادر نمازخوان باشند فرزندان هم نمازخوان می‌شوند و اگر پدر و مادر رقاص باشند بچه‌ به دنبال آنان می‌رود.

جایگاهی که شهید بوسیله انس با قرآن پیدا کرد

رضا در احترام و تبعیت از پدر و مادر بسیار کوشا بود و نسبت به این عزیزان بسیار متواضعانه رفتار می‌کرد. اگر پدر و مادر سختی می‌گفتند اطاعت محض می‌کرد. وی به درسش هم بسیار اهمیت می‌داد و همیشه شاگرد ممتاز مدرسه بود. انس با قرآن و عمل به دستورات الهی رضا را به جایگاهی رسانده بود که برای رفتن به جبهه دست از پا نمی‌شناخت و چنان شوقی داشت که گویا دنیا را به او داده‌اند در حالی که جبهه جای سختی‌ها است و آنجا جز گلوله و خمپاره وجود ندارد. به نظر من باید این روحیه و رفتارهای شهدا توسط کارشناسان تبیین و برای جوانان امروز بازگو شود.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول