اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید محمد رمضاندوست

جوانی که همزمان با شهیدان رجایی و باهنر عروج کرد/ تأکید شهید به حجاب

قاری قرآن بود و در مسجد و محل فعالیت‌های گوناگونی داشت، تأمین امنیت مردم را وظیفه خود می‌دانست و بارها با اشرار درگیر شده بود تا اینکه در روز ۸ شهریور‌ماه ۱۳۶۰ همزمان با انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.

جوانی که همزمان با شهیدان رجایی و باهنر عروج کرد/ تأکید شهید به حجاب

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در ادامه دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده شهدا، هیأت قرآنی به دیدار خانواده شهید محمد رمضان‌دوست رفتند.

در ابتدای این دیدار حسین جعفری قاری قرآن کریم به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه انسان پرداخت که در ادامه تقدیم می‌شود.

 

دانلود

 

 

 

در این دیدار پدر شهید رمضان‌دوست به بیان اوصاف فرزندش پرداخت و گفت: محمد در سال 1343 به دنیا آمد. از سال 1345 من به همراه تعدادی از دوستان هیأتی را با نام متوسلان به 14 معصوم راه‌اندازی کردیم و محمد از همان دوران کودکی همواره در کنار من در هیأت حضور پیدا می‌کرد.

 

 

ساخت مسجد به پیشنهاد شهید

از سال 1359 در محله جنت آباد تهران ساکن شدیم و از همان سال با توصیه محمد هیأتی را در این محل راه‌اندازی کردیم و در آن مراسم‌های مذهبی، عزاداری، جلسه هفتگی قرائت و تفسیر قرآن برگزار می‌کردیم که هنوز هم ادامه دارد، البته بعدها فرزند مرحوم نظام مافی زمینی به ما واگذار کرد که در آن مسجدی ساختیم. محمد از همان دوران در همه این هیأت‌ها و مساجد از جمله مسجد نظام مافی فعال بود. وی سرپرست بسیج مسجد و قاری قرآن بود و فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی زیادی داشت. گشت‌زنی‌های شبانه و تأمین امنیت مردم منطقه به ویژه بیت آیت‌الله مهدوی کنی از جمله فعالیت‌های محمد و بچه‌های مسجد نظام مافی بود.

 

 

عروج شهید رمضاندوست همزمان با شهیدان رجایی و باهنر

روز 8 شهریورماه 1360 درست همان روز که دفتر نخست وزیری بمب‌گذاری و آقایان رجایی و باهنر به شهادت رسیدند بچه‌های مسجد قصد رفتن به حسینیه جماران و دیدار با امام(ره) را داشتند و به همین منظور جلوی مسجد جمع شده بودند که منافقان آنها را به رگبار بستند.

شهادت براثر اصابت گلوله به سر

آن روز به من گفتند که محمد زخمی شده پس خیلی زود خودم را به بیمارستان رساندم و با پیکر بی‌جان محمد مواجه شدم. فرزندم بر اثر اصابت گلوله به سر به شهادت رسیده بود.

 

 

محمد جوان با ادب و با محبتی بود هر روز به محض اینکه از کلاس درست تعطیل می‌شد، مستقیم نزدم می‌آمد و کمکم می‌کرد. هیچ‌گاه نمی‌گذاشت من کاری انجام دهم، البته با سایر اعضای خانواده و مردم محل هم همین رفتار را داشت، یکی از همسایه‌های ما که خانم پیری هست همیشه می‌گوید: خدا محمد را رحمت کند، وی همواره به ما کمک می‌کرد، دوستانم همیشه می‌گفتند: محمد بیش از اینکه فرزندت باشد رفیق توست.

این انقلاب درختی بود که کاشته شد و شهدا با خون خود آن را آبیاری کردند و این امر پایداری و ماندگاری انقلاب اسلامی را بیشتر کرد. همه ما امروز منتظر امام زمان(عج) هستیم و نایب امام زمان هم در میان ما است، پس وظیفه همه ما است که مطیع امر ولی فقیه باشیم و اگر نباشیم زمان ظهور امام زمان(عج) هم همراه امام نخواهیم بود.

 

 

کمک به دیگران و توصیه به حجاب

مادر شهید رمضان‌دوست یکی دیگر از حاضران بود که در جملاتی کوتاه درباره فرزندش گفت: محمد جوان بسیار خوب و مهربانی بود و همواره در کارها به من و حتی همسایه‌ها کمک می‌کرد. هر روز هنگامی که از مدرسه یا از مسجد می‌آمد تعدادی نان می‌خرید و به همسایه‌ها می‌داد.

بسیار به رعایت حجاب تأکید داشت، در محل ما یک مغازه‌دار خانم بدحجاب بود، محمد همیشه به ما می‌گفت: از این مغازه خرید نکنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول