اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مروری بر کاندیداها و احزاب حاضر در انتخابات مجلس ونزوئلا

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد انتخابات مجلس ونزوئلا امروز با شرکت هزار و 779 کاندیدا برگزار خواهد شد.

مروری بر کاندیداها و احزاب حاضر در انتخابات مجلس ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، انتخابات مجلس ونزوئلا امروز (یکشنبه) مصادف با 6 دسامبر (15 آذر) با شرکت 1 هزار 779 کاندیدا از دو حزب بزرگ این کشور برگزار خواهد شد.

حزب «قطب بزرگ میهن پرستی» متعلق به جبهه چپ‌گرایان و حزب «هیئت اتحاد دموکراتیک» نیز از آن اپوزیسیون ونزوئلا می‌باشد که هر یک از این دوحزب با نمادها، پرچم‌ها و رنگ‌های مختص به خود در این انتخابات حضور خواهند یافت.

«تیبیسای لوسنا» ریاست شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که 671 نفر کاندیداها زن و 1 هزار 128 نفر آنان نیز مرد هستند.

حزب قطب بزرگ میهن پرستی

«خورخه رودریگز» ریاست جبهه ملی بولیواری «قطب بزرگ میهن پرستی» یکی از کسانی است که نقش اساسی در زمینه گردآوری 20 گروه مختلف از یک طیف فکری را ایفا کرد و جبهه «قطب بزرگ میهن پرستی» را پدید آورد.

یکی از اقدامات مهم اعضای این حزب اجرای طرحی تحت عنوان «خانه به خانه» بوده که طی آن کاندیداهای متعلق به این حزب به گفت‌وگو با مردم نشستند و از مشکلات و نگرانی‌های آنان با خبر شدند.

کاندیداهای این حزب همچنین تعهدنامه‌ای را امضا کردند و براساس آن متعهد شدند که نتایج انتخابات مجلس ونزوئلا را به رسمیت بشناسند و فضای آرام جامعه را مشوش نکنند.

در بین گروه‌های سیاسی تحت نظارت جبهه «قطب بزرگ میهن پرستی»، نام احزاب مهمی همچون حزب «سوسیالیست متحد ونزوئلا» که رهبری آن به دست «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور می‌باشد نیز دیده می‌شود.

«دیوسدادو کابیو» معاون اول این حزب نیز در حال حاضر ریاست مجلس ملی ونزوئلا را بر عهده دارد و برای شرکت در انتخابات آینده این مجلس نیز کاندیدا شده است.

«حزب کمونیست ونزوئلا»، حزب «میهن برای همه» و حزب «تمایل متحد برای پیشرفت جنبش انقلابی« نیز دیگر احزاب مهم این جبهه می‌باشند.

هیئت اتحاد دموکراتیک

اپوزیسیون ونزوئلا نیز تحت لوای حزب «هیئت اتحاد دموکراتیک» با کاندیداهای خود در انتخابات مجلس ونزوئلا حاضر شده است.

براساس نتایج انتخابات مقدماتی که این حزب خود برگزار کرده است، کاندیداهای «هیئت اتحاد دموکراتیک» تنها در 33 حوزه از 87 حوزه انتخاباتی پیروز بوده‌اند.

اعضای این جبهه همچنین به سختی با طرح تساوی جنسیتی شورای ملی انتخابات ونزوئلا موافقت کردند؛ براساس این طرح هریک از احزاب باید هم به زنان و هم به مردان ظرفیت نام‌نویسی معادل 50 درصد اختصاص دهد و بین دو جنس هیچ تفاوتی قائل نشود.

از سوی دیگر برخی از سران راستگرای اپوزیسیون ونزوئلا نظیر «لئوپولدو لوپز» و «آنتونیو لدزما» در حال حاضر به جرم ایجاد خشونت و توطئه در کشور، تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

برخی دیگر از اعضای این حزب هچون «ماریا کورینا ماچادو» که نماینده سابق مجلس ملی ونزوئلا نیز محسوب می‌شود، به علت تخطی از قانون و تحریک عمومی برای براندازی دولت این کشور، محاکمه شده‌اند.

عده‌ای دیگر از اعضای اپوزیسیون نظیر «ادواردو گومز» نیز تصمیم گرفته‌اند که به صورت مستقل وارد رقابت‌های انتخاباتی مجلس ونزوئلا شوند.

احزاب مختلف راست‌گرا در حال حاضر به علت نداشتن اتحاد و عدم حضور در برنامه راهبردی دولتی «طرحی برای میهن» که برای سال‌های 2015 تا 2030 تعبیه شده است، زیر سوال رفته‌اند.

این گروه همچنین از امضای بسته پیشنهادی جدید ناظران انتخاباتی اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) که این افراد را ملزم به احترام گذاشتن به نتایج انتخابات مجلس می‌کند نیز امتناع ورزیدند.

در 6 دسامبر بیش از 19 میلیون نفر از مردم ونزوئلا برای انتخاب 167 نماینده مجلس این کشور به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت؛ 3 نفر از نمایندگان این مجلس از بین کاندیداهای بومی انتخاب می‌شوند و نمایندگان منتخب در نهایت به مدت 5 سال بر کرسی‌های این مجلس تکیه می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول