اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر دفاع ونزوئلا:

نزدیکی ناو هوایپمابر آمریکا به آبهای ونزوئلا اتفاقی نیست

وزیر دفاع ونزوئلا با اشاره به نزدیکی ناو هواپیمابر آمریکایی به آب‌های ونزوئلا اعلام کرد که نزدیکی این ناو به ونزوئلا در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور امری عادی و اتفاقی نیست.

نزدیکی ناو هوایپمابر آمریکا به آبهای ونزوئلا اتفاقی نیست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا روز گذشته در سخنانی ضمن اشاره به ورود ناو هواپیمابر آمریکا موسوم به «جورج واشنگتن» به نزدیکی آب‌های ونزوئلا گفت که نزدیکی این ناو جنگی به ونزوئلا در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در 6 دسامبر (15 آذر) امری عادی و اتفاقی نیست.

وی در این رابطه اذعان داشت: این ناو هواپیمابر جنگی به همراه برخی از کشورها تاکنون چندین مانور تمرینی را انجام داده است به همین دلیل تدارکات نظامی همچون هواپیماهای بال ثابت، بالگرد، ناوچه و احتمالا حتی یک زیردریایی را نیز به همراه دارد.

«پادرینو» در این رابطه گفت: شاید این مانورها تنها یک اتفاق باشند اما ما به اتفاقات اعتقادی نداریم چرا که این ناو تا روز برگزاری انتخابات پارلمانی به ونزوئلا نزدیکتر خواهد شد؛ از نقطه‌نظر ونزوئلایی‌ها نزدیکی بسیار این ناو به آب‌های ونزوئلا برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: مدرکی مبنی بر انحراف ناو ارتش آمریکا از مسیر نهایی خود به ایالت «ویرجینیا» وجود ندارد؛ این ناو هواپیمابر که با سوخت هسته‌ای حرکت می‌کند از کالیفرنیا به راه افتاده و با گذر از آب‌های اقیانوس آرام و کانال پاناما به «ویرجینیا» مقصد خود خواهد رسید.

عذر و بهانه‌ای برای اعمال حق رای مردم در انتخابات پارلمانی وجود ندارد

«ویلادیمیر پادرینو» رئیس فرماندهی عملیاتی استراتژیک از نیروهای مسلح ملی بولیواری در بخش دیگری از اظهاراتش نیز گفت که فرمان ایجاد وضعیت هشدار از سوی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در مرز این کشور با کلمبیا موجب اخلال در اعمال حق رای مردم در انتخابات مجلس قانونگذاری ونزوئلا در 6 دسامبر نخواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: اعلام وضعیت هشدار نه تنها مانع برگزاری درست انتخابات پارلمانی کشور نخواهند شد بلکه شرایط آرامش و راحتی مردم برای شرکت در روند رای‌گیری و عدم بروز هراس از حملات شبه نظامیان را فراهم خواهد کرد.

«پادرینو» خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ کس قادر به ایجاد اخلال در نظم انتخابات پارلمانی ونزوئلا نیست؛ اکثر مردم ونزوئلا خواستار برگزاری این انتخابات در آرامش هستند.

وزیر دفاع ونزوئلا تاکید کرد: ونزوئلا در قالب عملیاتی موسوم به «برنامه جمهوری» برای مقابله با هرگونه اقدام خشونت آمیز که مخل آرامش مردم شود، آماده است.

طبق گزارش‌های دریافتی در حال حاضر بیش از 25 هزار نیروی نظامی ارتش ملی بولیواری نیز برای مواقع حساس در موقعیت آماده باش قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: گروهی از نیروهای پشتیبانی ونزوئلا در چندین گروه مسئولیت حفظ امنیت جلسه «گوستاو لوپز» وزیر روابط داخلی، عدالت و صلح ونزوئلا را که به منظور بررسی دقیق روند برگزاری انتخابات برگزار خواهد شد، به عهده خواهند داشت.

6 دسامبر (15 آذر) بیش از 19 میلیون نفر از مردم ونزوئلا برای انتخاب 167 نماینده مجلس این کشور به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول