اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حمایت «آلبا» از انتخابات پارلمانی ونزوئلا

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد که اتحادیه بولیواری برای مردم آمریکا ما (آلبا) - پیمان تجارت مردمی (تی‌سی‌پی) در راستای حمایت از انتخابات پارلمانی ونزوئلا به جمع ناظرین این انتخابات پیوست.

حمایت «آلبا» از انتخابات پارلمانی ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، اتحادیه بولیواری برای مردم آمریکا ما (آلبا) - پیمان تجارت مردمی (تی‌سی‌پی) روز گذشته به جمع نهادها و سازمان‌های ناظر بر برگزاری انتخابات پارلمانی ونزوئلا در تاریخ 6 دسامبر سال جاری (15 آذر) پیوست.

کشورهای عضو آلبا- تی‌سی‌پی در بیانیه‌ای اعلام کردند که نسبت به بلوغ سیاسی مردم ونزوئلا، نهادهای این کشور، تضمین اجرای کامل اراده دموکراتیک مردم و فضای صبر و احترام در بین مردم مستقل این کشور در سیستم انتخاباتی که به عنوان یکی از شفافترین و قانونی‌ترین انتخابات‌های دنیا شناخته است و توسط نهادها و اعضای بی‌طرف برگزار می‌شود، رضایت دارند.

علاوه بر این اتحادیه با اشاره به سطح برگزاری انتخابات‌های جهانی سیستم انتخاباتی ونزوئلا را یکی از شفافترین و قانونی‌ترین انتخابات‌های جهان خواندند.

طی چند سال گذشته سیستم انتخاباتی ونزوئلا همواره مورد تحسین و تایید شخصیت‌های مهم جهانی قرار گرفته است؛ «جیمی کارتر» رئیس جمهور سابق آمریکا در سپتامبر 2012 سیستم انتخاباتی ونزوئلا را بهترین سیستم انتخاباتی جهان خواند؛ وی در این رابطه گفته بود که روند انتخاباتی ونزوئلا قطعا در بین 92 روند انتخاباتی در سراسر جهان، بهترین است.

«دنیل کاگیانی» معاون رئیس پارلمان بازار مشترک کشورهای جنوب (پارلاسور) تاکید کرد که ونزوئلا از لحاظ شفافیت، امنیت و اجرای عدالت یکی از بهترین سیستم‌های انتخاباتی جهان را در اختیار دارد.

وی در این‌باره گفت: شفافیت و امنیت موجود در سیستم انتخاباتی ونزوئلا موجب شده تا همه سیستم انتخاباتی این کشور را یکی از امن‌ترین سیستم‌های انتخاباتی جهان بشناسند.

در بیانیه «آلبا-تی‌سی‌پی» همچنین نوشته شده که روند انتخاباتی ونزوئلا به تقویت و شکوفایی دموکراسی در منطقه آمریکای لاتین و کارائیب و افزایش رفاه مردم کشورهای این منطقه کمک می‌کند.

در این بیانیه همچنین نسبت به همکاری و همراهی سازمان «بازار مشترک کشورهای جنوب»(مرکوسور) و «اتحادیه ملت‌های منطقه آمریکای لاتین» (اوناسور) در برگزاری انتخابات ونزوئلا ابراز امیدواری کرد.

علاوه بر این اوناسور نیز ضمن تحسین سیستم انتخاباتی ونزوئلا، روند انتخاباتی در این کشور را بسیار امن و مطمئن خواند.

بلوک «آلبا- تی‌سی‌پی» متشکل از اعضای اصلی ونزوئلا، کوبا، بولیوی، نیکاراگوئه، آنتیگوا و باربودا، دومینیکن، گرانادا، سنت کیتس و نویس، سنت وینسنت و گرنادین، اکوادور، سورینام، سنت لوسیا و هائیتی، ایران و سوریه به عنوان 3 عضو ناظر این سازمان در راستای مقابله با توطئه‌چینی علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و دخالت در امور داخلی این کشور بولیواری بر این انتخابات نظارت خواهند کرد.

دولت ونزوئلا پیش از انتشار گزارش‌هایی از دسیسه‌چینی اپوزیسیون در این کشور اعلام کرده بود که راست‌گرایان افراطی با بهره‌گیری از موقعیت حساس برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور به دنبال توطئه‌چینی علیه دولت حاکم و کارشکنی در امور داخلی کشور هستند.

در روز 6 دسامبر بیش از 19 میلیون ونزوئلایی برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود از بین 167 کاندیدای انتخابات پارلمانی این کشور به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول