اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

واکنش رئیس جمهور ونزوئلا به اظهارات مداخله‌جویانه نخست‌وزیر اسپانیا

رئیس جمهور ونزوئلا اظهارات نخست وزیر اسپانیا درباره انتخابات پارلمانی ونزوئلا را مداخله‌جویانه خواند.

واکنش رئیس جمهور ونزوئلا به اظهارات مداخله‌جویانه نخست‌وزیر اسپانیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «وی‌تی‌وی»، در فاصله یک روز مانده به انتخابات مجلس ونزوئلا، اظهارات مداخله‌جویانه مقامات اسپانیایی درباره امور داخلی این کشور به خصوص روند برگزاری انتخابات در ونزوئلا همچنان ادامه دارد.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته در همین رابطه طی یک سخنرانی اعلام کرد: ما عاشق مردم اسپانیا هستیم و به تاریخ این کشور احترام می‌گذاریم؛ به همین دلیل از آنان می‌خواهیم که به تاریخ، استقلال و حاکمیت بولیواری ونزوئلا در قرن بیست‌و‌یکم احترام بگذارند.

«مادورو» همچنین خطاب به «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا عنوان کرد: هربار که از ونزوئلا سخن می‌گویی خشمگین می‌شوی؛ آینده روشنی در انتظار تو نیست؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم در امور داخلی ونزوئلا دخالت نکنی و به مردم این کشور احترام بگذاری.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در اشاره به کاندیداتوری مجدد «راخوی» در انتخابات عمومی اسپانیا که در روز 20 دسامبر (29 آذر) برگزار خواهد شد، خطاب به وی گفت: آماده رفتن باش چراکه به زودی این مسند را ترک خواهی کرد.

پیش از این «سورایا سائنز دسانتا ماریا» معاون رئیس‌جمهور اسپانیا نیز خواستار برگزاری انتخاباتی عادلانه و شفاف در ونزوئلا شده بود، به صورتی که همه مردم بتوانند آزادانه به پای صندوق‌های رأی بروند.

روز پنجشنبه نیز «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا اظهارات همتای اسپانیایی خود درباره انتخابات مجلس این کشور آمریکای جنوبی را رد کرد.

«خوزه مانوئل گارسیا مارگایو» وزیر امور خارجه اسپانیا در همین راستا از دولت ونزوئلا درخواست کرده بود که نتایج انتخابات مجلس را بپذیرد و ضامن برگزاری این انتخابات در کمال آرامش و به دور از خشونت باشد؛ وی همچنین دولت ونزوئلا را به برگزاری انتخاباتی آزادانه، عادلانه و شفاف دعوت کرده بود.

روز چهارشنبه نیز وزارت امور خارجه ونزوئلا از انتشار نامه‌ای به امضای نخست وزیر اسپانیا انتقاد کرد و محتوای این نامه را مداخله‌جویی بی‌ادبانه دولت اسپانیا در ونزوئلا دانست.

در همان روز رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز در واکنش به این نامه خاطرنشان کرد: «راخوی» مطمئن باشد که حتی یک رأی مخالف حکومت بولیواری ونزوئلا در صندوق‌های رأی انداخته نخواهد شد.

روز سه شنبه نیز نخست‌وزیر اسپانیا با چاپ نامه‌ای در روزنامه اسپانیایی «ال پاییس» عدالت، شفافیت و خودمختاری شورای ملی انتخابات ونزوئلا را زیر سوال برد.

این اظهارات مقامات اسپانیایی در حالی صورت گرفته است که «خوزه لوییس رودریگز زاپاترو» رئیس‌جمهور سابق این کشور در حال حاضر برای همراهی با ونزوئلا در برگزاری انتخابات مجلس در این کشور آمریکای جنوبی حضور دارد؛ وی در این رابطه تصریح کرد: جامعه جهانی باید به حاکمیت ونزوئلا احترم بگذارد و با تواضع کامل درصدد کمک به این کشور برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات مجلس برآید.

از سوی دیگر ناظران انتخاباتی اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) نیز اعلام کردند که سیستم رأی‌گیری و روند برگزاری انتخابات در ونزوئلا کاملا مطمئن و مصون است.

بیش از 19 میلیون نفر از مردم ونزوئلا فردا به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت و 167 نماینده مجلس این کشور آمریکای جنوبی را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول