اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ارتش برزیل احتمال کودتا علیه رئیس‌جمهور این کشور را رد کرد

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که ارتش برزیل احتمال بروز هرگونه کودتا علیه رئیس‌جمهور این کشور را رد کرده است.

ارتش برزیل احتمال کودتا علیه رئیس‌جمهور این کشور را رد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «ادواردو وییاس بوآس» فرمانده ارتش برزیل روز گذشته طی مصاحبه‌ای احتمال بروز هرگونه کودتا از سوی نظامیان این کشور علیه «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل را رد کرد.

وی در این رابطه عنوان کرد که با وجود شرایط سختی که در حال حاضر بر برزیل حاکم شده است، کشور ما یک کشور متحد می‌باشد و غیرممکن است کسی در برزیل به فکر انجام کودتا علیه «روسف» باشد.

فرمانده ارتش برزیل در ادامه افزود که در موقعیت فعلی همه مقامات کشور در حال انجام وظایف خود هستند و ما نیز همچون دیگر بخش‌های کشور به انجام وظایف خود یعنی تأمین ثبات برزیل مشغول هستیم تا دیگر مؤسسات کشور نیز زیر سایه این ثبات به فعالیت خود ادامه دهند.

در روزهای اخیر «وییاس بوآس» یکی از ژنرال‌های ارتش برزیل را به جرم تحریک نظامیان این کشور برای انجام یک جنگ وطن‌پرستانه علیه رئیس‌جمهور برزیل، اخراج کرده است.

دو هفته پیش فرمانده ارتش برزیل که توسط «روسف» برای این سمت انتخاب شده است، هشدار داد که ممکن است به زودی در کشور وضعیت سختی به وجود آید که در نهایت منجر به یک بحران اجتماعی شود.

در حال حاضر رکود در برزیل در بدترین وضعیت خود طی 25 سال اخیر قرار دارد و با بحران عظیمی که فساد مالی رخ داده در شرکت نفتی «پتروبراس» در این کشور به وجود آورده، دست به گریبان است؛ مسئله‌ای که محبوبیت رئیس‌جمهور برزیل را به پایین‌ترین حد خود در طول تاریخ رسانده است.

در 6 سپتامبر (14 شهریور) دادستانی برزیل از دادگاه عالی این کشور خواست تا منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی «دیلما روسف» در طول سال‌های 2010 و 2014 را مورد بررسی قرار دهد.

10 سپتامبر (18 شهریور) نیز نمایندگان 4 حزب اپوزیسیون برزیل با تشکیل جنبشی به دنبال برگزاری دادگاهی سیاسی برای رئیس‌جمهور این کشور بودند تا وی را به جرم عدم مدیریت مناسب بحران سیاسی و اقتصادی برزیل از سمت خود برکنار کنند.

در نهایت در 19 اکتبر (27 مهر) کمیسیون تحقیقات پارلمان برزیل درباره فساد مالی شرکت نفتی «پتروبراس»، «دیلما روسف» رئیس‌جمهور فعلی و «لوییس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور پیشین برزیل را از هرگونه مشارکت در این پرونده مبری دانست.

ه گزارش فارس، در ماه مارس 2014 بی‌نظمی‌های موجود در شرکت «پتروبراس» به لطف یکی از عملیات‌های پلیس فدرال آشکار شد و چند نفر از افراد مجرم نیز دستگیر شدند.

این رسوایی بزرگ مشکلات فراوانی را برای «پتروبراس» در جذب منابع مالی در بازارهای بین‌المللی به وجود آورد و همچنین 58 درصد از ارزش خود در ماه‌های اخیر را در این بازارها از دست داد، دلیلی که باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه نفت برای سال‌های آینده نیز شد.

شرکت نفتی «پتروبراس» که بیشترین قسمت آن متعلق به دولت برزیل است یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری نفتی در جهان بوده و علاوه بر آمریکای جنوبی دارای سرمایه‌گذاری در آسیا، آفریقا و خاورمیانه می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول