اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور برزیل از کودتای اپوزیسیون خبر داد

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» به نقل از رئیس‌جمهور برزیل گزارش داد که اپوزیسیون این کشور قصد دارد با انجام کودتا علیه دولت وی، به قدرت برسد.

رئیس‌جمهور برزیل از کودتای اپوزیسیون خبر داد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل روز گذشته در گفت‌وگویی با تلویزیون ملی این کشور اعلام کرد که اپوزیسیون برزیل قصد دارد با انجام کودتا علیه دولت وی، به قدرت برسد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که اپوزیسیون برزیل قصد کودتا علیه دولتی را دارد که با رأی مستقیم 54 میلیون نفر از مردم این کشور برگزیده شده است.

رئیس‌جمهور برزیل تصریح کرد که اپوزیسیون این کشور تلاش‌های خود برای برکناری وی از قدرت را کمی بعد از انتخابات ریاست جمهوری برزیل که با پیروزی «روسف» همراه بود، آغاز کرده است.

در همین رابطه «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز روز گذشته ضمن هشدار درباره تلاش‌های اپوزیسیون برزیل برای انجام کودتا در این کشور، اعلام کرد که هرگز در برابر این تلاش‌های کودتاگرانه علیه همتای برزیلی خود، ساکت نخواهد نشست.

وی افزود که با نگرانی فراوان فعالیت‌های اپوزیسیون برزیل را رصد خواهد کرد و می‌داند که حملات صورت گرفته علیه «روسف»، نه تنها حمله به دولت وی بلکه هجوم علیه تمامی دولت‌های ترقی‌خواه منطقه محسوب می‌شود‌.

به گزارش فارس، از ابتدای سال جاری میلادی «روسف» به دلیل بروز بحران‌های مالی اخیر و همچنین فسادهای مالی در بین مقامات ارشد برزیلی و همدستی با شرکت نفتی پتروبراس به دادگاه احضار شد تا مورد استیضاح قرار بگیرد؛ مردم معتقدند که ضعف مدیریتی «روسف» موجب بروز این قبیل مشکلات در کشور شده است.

«دیلما روسف» روز 7 اگوست (16 مردادماه) اعلام کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند مشروعیتی که مردم کشور با انتخاب وی از طریق آراء عمومی به عنوان رئیس‌جمهور برای دو دوره متوالی به این شخص داده اند را از وی سلب کند.

رئیس‌جمهور برزیل ضمن ابراز تأسف از اقدامات بی‌ثبات‌کننده راست‌گرایان افراطی این کشور علیه دولت، عنوان کرد که این افراد به جای تلاش برای رفاه مردم برزیل تمام وقت خود را صرف انتقاد از دولت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول