اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آغاز تحقیقات درباره احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته برزیل

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که پروژه تحقیقاتی پلیس فدرال برزیل از تقلب احتمالی رئیس جمهور این کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، با وجود مخالفت دادگاه فدرال این کشور آغاز شده است.

آغاز تحقیقات درباره احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته برزیل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، با وجود این‌که قاضی دادگاه فدرال برزیل( اس‌‌تی‌اف) درخواست اپوزیسیون این کشور مبنی بر استیضاح «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل را رد کرده است، پلیس فدرال این آمریکای لاتین تحقیقات خود برای بررسی بی‌نظمی‌ها و تقلب احتمالی در مبارزات انتخاباتی سال گذشته را که منجر به پیروزی مجدد «روسف» برای تصدی منصب ریاست جمهوری برزیل شد، آغاز کرده است.

پروژه تحقیقاتی پلیس فدرال برزیل به منظور بررسی آرا انتخابات سال گذشته از 7 اکتبر سال جاری آغاز شد یعنی چند روز قبل از این‌که دادگاه فدرال برزیل مخالفت خود را با پیگیری درخواست اپوزیسیون این کشور مبنی بر بازنگری در نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور و مقابله با «روسف» اعلام کند.

راست گرایان افراطی برزیل ادعا می‌کنند که در انتخابات سال گذشته تقلب شده و معتقدند که «روسف» در نتایج انتخابات این کشور دست برده است و خواستار استیضاح وی شدند.

روزهایی که دادگاه فدرال برزیل مخالفت خود را با استیضاح رئیس جمهور این کشور اعلام کرده، پروژه‌ای تحقیقاتی از تقلب احتمالی «روسف» در مبارزات انتخاباتی وی آغاز شده است.

اپوزیسیون برزیل پیش‌تر نیز اعلام کرد که قصد دارد تا درخواست خود را مبنی بر بررسی ارتباط  احتمالی «روسف» با شرکت پتروبراس و تقلب وی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را تسلیم دادگاه عالی برزیل کند اما این درخواست از سوی دادگاه رد شد.

تحقیقات پلیس فدرال برزیل نشان خواهد داد که آیا رئیس جمهور برزیل و «میشل تمر» معاون وی با هدف تقلب و دستکاری آرای مردم از قدرت سیاسی خود سوءاستفاده کرده‌اند یا نه.

«گیلمار مندس» قاضی دیوان عالی فدرال برزیل ضمن ارائه مدارکی به دادستانی این کشور خواستار روشن شدن هرچه زودتر پرونده و پاسخ به این پرسش شد که آیا «روسف» در جریان مبارزات انتخاباتی سال گذشته از شرکت نفتی پتروبراس مبلغ 2 میلیون دلار پول دریافت کرده است یا نه.

به گزارش فارس، از ابتدای سال جاری میلادی «روسف» به دلیل بروز بحران‌های مالی اخیر و همچنین فسادهای مالی در بین مقامات ارشد برزیلی و همدستی با شرکت نفتی پتروبراس به دادگاه احضار شد تا مورد استیضاح قرار گیرد؛ مردم معتقدند که ضعف مدیریتی «روسف» موجب بروز این قبیل مشکلات در کشور شده است.

«دیلما روسف» روز 7 اگوست (16 مردادماه) اعلام کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند مشروعیتی که مردم کشور با انتخاب وی از طریق آراء عمومی به عنوان رئیس‌جمهور برای دو دوره متوالی به این شخص داده‌‌‌‌‌اند را از وی سلب کند.

رئیس‌جمهور برزیل ضمن ابراز تأسف از اقدامات بی‌ثبات‌کننده راست‌گرایان افراطی این کشور علیه دولت، عنوان کرد که این افراد به جای تلاش برای رفاه مردم برزیل تمام وقت خود را صرف انتقاد از دولت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول