اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور برزیل از مشارکت در پرونده فساد مالی تبرئه شد

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد که رؤسای جمهور پیشین و فعلی برزیل از مشارکت در پرونده فساد مالی شرکت نفتی «پتروبراس» تبرئه شده‌اند.

رئیس جمهور برزیل از مشارکت در پرونده فساد مالی تبرئه شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، کمیسیون تحقیقات پارلمان برزیل روز گذشته اعلام کرد که «دیلما روسف» رئیس‌جمهور فعلی و «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور پیشین این کشور از هرگونه مشارکت در پرونده فساد مالی شرکت نفتی «پتروبراس» تبرئه شده‌اند.

«سرخیو لوئیس» نماینده پارلمان برزیل و رابط کمیسیون تحقیقات پارلمان مذکور در این رابطه عنوان کرد که تاکنون هیچ مدرکی دال بر مشارکت «روسف» و «لولا داسیلوا» در این فساد میلیونی شرکت نفتی «پتروبراس» به دست نیامده است.

وی همچنین تصریح کرد که به نظر نمی‌رسد فساد صورت گرفته در شرکت نفتی «پتروبراس» یک فساد سازمان‌دهی شده باشد و گمان می‌کنیم که این فساد بیشتر با انگیزه‌های فردی رخ داده است.

این نماینده پارلمانی در ادامه «گراسا فاستر» و «خوزه سرخیو گابریلی» رؤسای سابق «پتروبراس» را نیز از اتهامات وارد شده مبری دانست و خاطرنشان کرد که تحقیقات صورت گرفته درباره پرداخت و دریافت رشوه کاملا سطحی بوده و نتایج حاصل از آن نیز کاملا اغراق‌آمیز است.

از سوی دیگر «ادواردو کونها» رئیس مجلس نمایندگان برزیل که در جریان پرونده فساد مالی «پتروبراس» به دریافت رشوه 5 میلیون دلاری متهم شده است، روز گذشته اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری نخواهد کرد.

در 6 سپتامبر (14 مهر) دادستانی برزیل از دادگاه عالی این کشور خواست تا منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی «دیلما روسف» در طول سال‌های 2010 و 2014 را مورد بررسی قرار دهد.

10 سپتامبر (18 مهر) نیز نمایندگان 4 حزب اپوزیسیون برزیل با تشکیل جنبشی به دنبال برگزاری دادگاهی سیاسی برای رئیس‌جمهور این کشور بودند تا وی را به جرم عدم مدیریت مناسب بحران سیاسی و اقتصادی برزیل از سمت خود برکنار کنند.

«کونها» یکی از مخالفانی بود که با درخواست برگزاری دادگاه سیاسی علیه روسف، اتهاماتی نظیر دریافت رشوه برای تحویل پروژه‌های عمومی شرکت «پتروبراس» را به وی وارد کرد.

این درخواست رئیس مجلس نمایندگان برزیل که با انتقادات شدید نمایندگان حزب «کارگر» و «کمونیست» این کشور همراه بود، در 13 اکتبر (21 مهر) از سوی دادگاه عالی فدرال برزیل رد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول