اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیرخارجه ونزوئلا خبر داد

اعلام آمادگی ونزوئلا برای مذاکره با کلمبیا برای حل بحران مرزی

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که وزیر امور خارجه ونزوئلا از اعلام آمادگی کشورش برای مذاکره با کلمبیا خبر داده و در ادامه از دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های آمریکایی درباره بحران مرزی کنونی کلمبیا و ونزوئلا انتقاد کرده است.

اعلام آمادگی ونزوئلا برای مذاکره با کلمبیا برای حل بحران مرزی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته از اعلام آمادگی کشورش برای مذاکره با کلمبیا خبر داد و اذعان داشت که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در راستای حل بحران مرزی کنونی با کلمبیا و بررسی راهکارهای موثر برای حل این بحران، خواستار مذاکره با «خوان مانوئل سانتوس» همتای کلمبیایی خود است.

«رودریگز» در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که ونزوئلا آماده مذاکره با کلمبیاست به شرط این‌که این مذاکره صادقانه و در تطابق کامل با قوانین بین المللی برگزار شود.

در این راستا «رودریگز» نوشت که «مادورو » از «سانتوس» همتای کلمبیایی خود انتظار دارد که در راستای حصول راه‌حلی منطقی و موثر برای حل بحران مرزی کنونی و همچنین ریشه‌کن کردن جرائم مرزی، جلسه‌ای برای گفت‌و‌گوی دوطرفه و مستقیم بین دو رئیس جمهور تشکیل دهد.

وی به نقل از رئیس جمهور ونزوئلا گفت که «سانتوس» در آستانه گفت‌و‌گوی دو طرفه، از مذاکره نترسد.

علاوه بر این روز گذشته «ماریا انخل هولگین» وزیر امور خارجه کلمبیا ضمن تشکیل جلسه‌ای با «زید رعد الحسین»  کمیساریای عالی سازمان ملل برای حقوق بشر در «ژنو» پایتخت سوئیس، اظهار داشت: از زمانی‌که ونزوئلا دستور اخراج پناهندگان و مهاجرین کلمبیایی از کشور را صادر کرده، کلمبیا در بحران انسانی به سر می‌برد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در واکنش به اظهارات «هولگین» اذعان داشت که همتای کلمبیایی وی با اظهارات دروغین و بی‌اساس خود در این جلسه وقت خود را هدر داده است؛ بهتر بود وی برای اظهاراتش دلیل و مدرک قانونی ارائه می‌داد.

«رودریگز» همچنین افزود که دلیل ونزوئلا برای بستن مرزهای کشورش به روی کلمبیا، حفاظت از مردم ونزوئلا در برابر اقدامات وحشیانه شبه نظامیان کلمبیایی و قاچاقچیان مواد مخدر بوده است؛ وی افزود: اراده کشور مستقلی همچون ونزوئلا این اجازه را به رئیس جمهور این کشور می‌دهد که فرمان بستن مرز کشورش به روی کلمبیا زا صادر کند.

به گزارش فارس، «مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا 19 آگوست (28 مرداد) به «خوسه گرگوریو ویلما» فرماندار ایالت «تاچیرا» فرماندار ایالت مرزی ونزوئلا دستور داد تا مرز مشترک ونزوئلا و کلمبیا را به مدت 72 ساعت بسته و وضعیت هشدار در منطقه اعلام کند.

وی فردای همان روز یعنی 20 آگوست (29 مرداد) ضمن اعلام افزایش مدت بسته شدن مرز کشورش با کلمبیا تا زمان اطمینان از رفع خطر شبه‌نظامیان کلمبیایی، در شهرهای هم‌مرز با کلمبیا به مدت 60 روز وضعیت هشدار اعلام کرد.

نیروهای مستقر در مرز دو کشور پس از گشت‌زنی در 118 منطقه که معمولا برای فعالیت‌های قاچاق گروه‌های شبه‌نظامی کلمبیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این مناطق را تخلیه کردند و در جریان عملیات موفق شدند تا 18 شبه‌نظامی کلمبیایی را دستگیر کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا بر این عقیده است که «آلوارو اوریبه ولز» رئیس جمهور سابق کلمبیا با رهبری گروه‌های شبه نظامی و همکاری با اپوزیسیون علیه دولت ونزوئلا توطئه‌چینی می‌کند.

«مادورو» ضمن اشاره به کارشکنی‌های اپوزیسیون در کشور اعلام کرد که اپوزیسیون با همکاری نیروهای شبه نظامی کلمبیایی در کشور هرج‌و مرج ایجاد می‌کند.

این اولین بار نیست که کاراکاس (پایتخت ونزوئلا) دستور بستن مرز مشترک کشورش با کلمبیا را می‌دهد؛ ماه گذشته نیز دولت بولیواریایی ونزوئلا به منظور جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور از کلمیبا دستور داد تا به مدت چند ساعت مرز دو کشور بسته شود.

دروغ‌پردازی‌های روزنامه‌های آمریکایی درباره بحران مرزی ونزوئلا و کلمبیا شرم‌ آور است

«دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته ضمن انتقاد از دروغ‌پردازی‌های روزنامه‌های آمریکایی «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» درباره بحران مرزی کلمبیا و ونزوئلا و مقصر دانستن «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) در این بحران، اذعان داشت که روزنامه‌های آمریکایی، ونزوئلا را جنگ طلب معرفی کرده و نوشته‌اند که ونزوئلا قصد ایجاد درگیری نظامی در مرز کشورش با کلمبیا دارد.

«رودریگز» همچنین روز گذشته ضمن رد گزارش‌های منتشر شده این روزنامه‌ها در تاریخ 1 و 2 سپتامبر، اذعان داشت که گزارش‌های دروغین این روزنامه‌ها درباره بحران اخیر مرزی «کاراکاس» و «بوگوتا» (پایتخت کلمبیا) شرم‌آور هستند.

وی افزود که به محض خواندن این گزارش‌ها متوجه خواهید شد که منبع اصلی این نوشته‌های دروغین تنها «نیویورک تایمز» و یا «واشنگتن پست» نیست بلکه روزنامه‌های الیگارشی کلمبیایی نیز در انتشار اخبار دروغین و اشاعه آن به دیگر روزنامه‌ها دست داشته‌اند؛ وی همچنین افزود که روزنامه‌های آمریکایی به دنبال ایجاد گفتمان امپریالیستی در منطقه هستند.

وی در این راستا خاطرنشان کرد هدف رسانه‌های جمعی در انتشار اخبار دروغین، تنها نابودی وجهه ونزوئلا و «مادورو» ست؛ پیشتر نیز با چنین رفتار زشتی از جانب یکی از رسانه‌های کلمبیایی مواجه شدیم که تصویری مغرضانه و منفی از «مادورو» را به نمایش گذاشت.

وی ضمن انتقاد از توطئه‌های رسانه‌ای علیه ونزوئلا اذعان داشت که دو روزنامه «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» هدف یکسانی را دنبال می‌کنند؛ آن‌ها با انتشار اخبار دروغین درباره بحران مرزی کلمبیا و ونزوئلا، قصد دارند تا مردم و دیگر رسانه‌ها را متقاعد کنند که ونزوئلا مقصر بروز بحران کنونی است؛ هر دو خبرگزاری هدف ونزوئلا از ایجاد این بحران را سیاست‌های اقتصادی این کشور عنوان کرده‌اند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت:آن‌ها سعی دارند تا توجه مردم را از اقدامات وحشیانه شبه نظامیان کلمبیایی و فعالیت‌های 50 ساله نظامیان این کشور در ونزوئلا منحرف کنند و همچنین کارشکنی‎های اخیر شبه نظامیان کلمبیایی و قاچاقچیان مواد مخدر و همه جرم و جنایت‎های اخیر کلمبیایی‌ها را همچون مقامات این کشور بی‌اهمیت دانسته و نادیده بگیرند.

وی در نهایت اظهار داشت که هدف ونزوئلا ایجاد مرزی آرام برای ملت هر دو کشور ونزوئلا و کلمبیاست؛ وی از مردم کلمیبایی خواست تا اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی به خصوص «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» را مطالعه نکنند زیرا اخبار ضد‌و نقیض آن‌ها در آینده‌ای نزدیک احساس تنفر از ونزوئلا و علاقه به اپوزیسیون و جریان‌های مخالف را در آن‌ها به وجود خواهد آورد.

در تاریخ 1 سپتامبر ( 10 شهریور) وزارت خارجه ونزوئلا پس از بررسی اخبار منتشر شده در روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» اعلام کرد که این روزنامه اخبار نادرستی از بحران مرزی کلمبیا و ونزوئلا منتشر می‌کند.

این نهاد ونزوئلایی اعلام کرد که روزنامه «نیویورک تایمز» علاوه بر انتشار اخبار نادرست از بحران مرزی کلمبیا و ونزوئلا، هیچ اشاره‌ای به فرار مردم کلمبیا از این کشور و پناهندگی آن‌ها به ونزوئلا نمی‌کند.

ونزوئلا همچنین با ذکر مثالی از تیتر اخبار منتشر شده در روزنامه «نیویورک تایمز» همچون «فرار مهاجران کلمبیایی از سیاست‌های سرکوبگرانه دولت ونزوئلا» اعلام کرد که این اخبار زنگ خطری برای ونزوئلا محسوب می‌شوند، چرا که خبر از همدستی دشمنان ونزوئلا برای سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول