اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انتقاد وزارت خارجه ونزوئلا از دروغ‌پردازی‌های «نیویورک تایمز»

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرده که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» اخبار نادرستی را از بحران مرزی کلمبیا و ونزوئلا منتشر می‌کند.

انتقاد وزارت خارجه ونزوئلا از دروغ‌پردازی‌های «نیویورک تایمز»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، وزارت خارجه ونزوئلا روز گذشته پس از بررسی اخبار منتشر شده در روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» اعلام کرد که این روزنامه اخبار نادرستی از بحران مرزی کلمبیا و ونزوئلا منتشر می‌کند.

این نهاد ونزوئلایی اعلام کرد که روزنامه نیویورک تایمز علاوه بر انتشار اخبار نادرست از بحران مرزی کلمبیا و ونزوئلا، هیچ اشاره‌ای به فرار مردم کلمبیا از این کشور و پناهندگی آن‌ها به ونزوئلا نمی‌کند.

ونزوئلا همچنین ضمن اشاره به دروغ‌پردازی‌های روزنامه «نیویورک تایمز» اعلام کرد این روزنامه هیچ اخباری درباره شرایط بد زندگی کلمبیایی‌ها در این کشور و همچنین اوضاع نابسامان دولت کلمبیا منتشر نمی‌کند.

ونزوئلا همچنین با ذکر مثالی از تیتر اخبار منتشر شده در روزنامه «نیویورک تایمز» همچون «فرار مهاجران کلمبیایی از سیاست‌های سرکوبگرانه دولت ونزوئلا» اعلام کرد که این اخبار زنگ خطری برای ونزوئلا محسوب می‌شوند، چرا که خبر از همدستی دشمنان ونزوئلا برای سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا می‌دهند.

این نهاد اذعان داشت که ونزوئلا هدفی جز رفع خطر شبه‌نظامیان کلمبیایی و قاچاقچیان مواد مخدر در مرز دو کشور کلمبیا و ونزوئلا ندارد اما برخی از رسانه‌ها اخبار نادرستی از اهداف ما را منتشر می‌کنند.

در دوشنبه گذشته 31 آگوست (9 شهریور) نماینده کلمبیایی با نمایندگان سازمان کشورهای آمریکایی در راستای یافتن راه‌حلی منطقی به گفت‌و‌گو پرداخت اما این دیدار موفقیت‌آمیز نبود.

در این راستا «روی چادرتون» نماینده ونزوئلا در سازمان کشورهای آمریکایی اعلام کرد که کشورش کماکان پذیرای مهاجران کلمبیایی‌ست که به هر دلیلی همچون فرار از درگیری از اختلاف و درگیری و یا فقر به این کشور پناه می‌آورند.

«مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا چهارشنبه گذشته 19 آگوست (28 مرداد) به «خوسه گرگوریو ویلما» فرماندار ایالت «تاچیرا» فرماندار ایالت مرزی ونزوئلا دستور داد تا مرز مشترک ونزوئلا و کلمبیا را به مدت 72 ساعت بسته و وضعیت هشدار در منطقه اعلام کند.

وی فردای همان روز یعنی 20 آگوست (29 مرداد) ضمن اعلام افزایش مدت بسته شدن مرز کشورش با کلمبیا تا زمان اطمینان از رفع خطر شبه‌نظامیان کلمبیایی، در شهرهای هم‌مرز با کلمبیا به مدت 60 روز وضعیت هشدار اعلام کرد.

نیروهای مستقر در مرز دو کشور پس از گشت‌زنی در 118 منطقه که معمولا برای فعالیت‌های قاچاق گروه‌های شبه‌نظامی کلمبیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این مناطق را تخلیه کردند و در جریان عملیات موفق شدند تا 18 شبه‌نظامی کلمبیایی را دستگیر کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا بر این عقیده است که «آلوارو اوریبه ولز» رئیس جمهور سابق کلمبیا با رهبری گروه‌های شبه نظامی و همکاری با اپوزیسیون علیه دولت ونزوئلا توطئه‌چینی می‌کند.

«مادورو» ضمن اشاره به کارشکنی‌های اپوزیسیون در کشور اعلام کرد که اپوزیسیون با همکاری نیروهای شبه نظامی کلمبیایی در کشور هرج‌و مرج ایجاد می‌کند.

این اولین بار نیست که کاراکاس (پایتخت ونزوئلا) دستور بستن مرز مشترک کشورش با کلمبیا را می‌دهد؛ ماه گذشته نیز دولت بولیواریایی ونزوئلا به منظور جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور از کلمیبا دستور داد تا به مدت چند ساعت مرز دو کشور بسته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول