اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر خارجه ونزوئلا:

آمریکا به حاکمیت ونزوئلا احترام بگذارد

وزیر خارجه ونزوئلا از آمریکا خواست که به استقلال و حاکمیت این کشور احترام بگذارد و دست از اظهارت مداخله‌جویانه خود بردارد.

آمریکا به حاکمیت ونزوئلا احترام بگذارد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته طی سخنانی از آمریکا خواست که به استقلال و حاکمیت این کشور احترام بگذارد و دست از اظهارت مداخله‌جویانه خود بردارد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا نیز طی انتشار بیانیه‌ای، بیانیه مطبوعاتی که وزارت امور خارجه آمریکا به منظور پیشبرد یک اقدام مداخله‌جویانه جدید در امور داخلی این کشور و به خصوص برای آسیب رساندن به حقوق عمومی مردم ونزوئلا منتشر کرده است را به شدت مورد محکومیت قرار داد.

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار این بیانیه مطبوعاتی خود خواستار آزادسازی «دانیل سبایوس» و «لئوپولدو لوپز» رهبران اپوزیسیون سیاسی ونزوئلا که در ماه فوریه سال 2014 عملیات بی‌ثبات‌سازی و تظاهرات خشونت‌آمیز در این کشور آمریکای لاتین را رهبری و سازماندهی کردند؛ طی این عملیات 43 نفر از مردم ونزوئلا در نتیجه این اعتراضات خشونت‌آمیز خیابانی کشته و صدها نفر نیز مجروح شدند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در این راستا به طور صریح اظهار کرد که این بیانیه‌های آمریکا در روند قضایی این کشور مداخله می‌کند و تنها با اهداف ترویج اقدامات بی‌ثبات‌کننده در ونزوئلا صورت گرفته است.

«رودریگز» در انتها افزود: برای این بیانیه عمومی دولت آمریکا ابراز تاسف می‌کنیم چراکه به احترام متقابل که امیدواریم بین ونزوئلا و آمریکا برقرار شود، کمکی نکرده و بیشتر از اپوزیسیون ونزوئلا که به دنبال تخریب ایجاد یک روند عادی‌سازی روابط بین این 2 کشور هستند، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول