اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نشست آمریکا و ونزوئلا برای عادی‌سازی روابط در هائیتی

هیئت نمایندگی ارشد دولت ونزوئلا با نمایندگان دولت آمریکا در راستای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک خود که مدتی است به تیرگی گراییده در هائیتی با یکدیگر نشستی برگزار کردند.

نشست آمریکا و ونزوئلا برای عادی‌سازی روابط در هائیتی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، هیئت نمایندگی ارشد اعزامی از سوی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته با میانجی‌گری «میشل مارتلی» رئیس‌‌جمهور هائیتی نشستی با «توماس شانون» مشاور وزارت امور خارجه آمریکا، «پاملا وایت» سفیر آمریکا در هائیتی و «توماس آدامز» مسئول هماهنگی وزارت خارجه این کشور برگزار کردند.

نشست مذکور در چارچوب روند نزدیکی دولت‌های آمریکا و جمهوری بولیواری ونزوئلا با هدف عادی‌سازی روابط دیپلماتیک و با احترام به قوانین بین‌المللی، حاکمیت و حق تعیین سرنوشت ملت‌های صورت گرفت.

هیئت نمایندگی ونزوئلا نیز به رهبری «دلسی اِلوئینا رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا و «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس این کشور آمریکای جنوبی کمی بعد از ساعت 6 بعد از ظهر به هائیتی رسیدند و سپس به کاخ ملی ریاست جمهوری این کشور رفته و در آنجا بیش از یک ساعت و نیم با نمایندگان دولت آمریکا نشست داشتند؛ این جلسه، گامی مهم برای از سرگیری کامل روابط میان 2 کشور می‌باشد.

به گزارش فارس، در 9 مارس (18 اسفند 93) «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا حکم اجرایی عجیبی صادر کرد که دولت ونزوئلا را همچون یک تهدید غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا توصیف می‌کرد و علاوه بر این، 7 تن دیگر از مقامات این کشور آمریکای جنوبی را تحریم کرد؛ از آن زمان، روابط دیپلماتیک طرفین با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول