اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آمریکا مذاکرات با ونزوئلا را مثبت ارزیابی کرد

وزارت امور خارجه آمریکا جلسه اخیر این کشور با ونزوئلا را مثبت و مفید ارزیابی کرد.

آمریکا مذاکرات با ونزوئلا را مثبت ارزیابی کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «جفری راتکه» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در اشاره به مذاکرات صورت گرفته در هائیتی میان «توماس شانون» دیپلمات بلند پایه این کشور، «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا و «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه این کشور آمریکای لاتینی ضمن مثبت ارزیابی کردن این جلسات عنوان کرد که در این گفت‌وگوها به تمام مبانی رابطه دوجانبه میان این دو کشور پرداخته شده است.

رئیس مجلس ملی ونزوئلا نیز اظهار داشت که این دیدار گام مهمی در جهت برقراری مجدد روابط میان دو کشور است و وی از طریق این مذاکرات در جستجوی عادی سازی روابط سیاسی بر پایه احترام به حاکمیت کشورها می باشد.

نمایندگان ونزوئلا و آمریکا روز شنبه به دعوت «میشل مارتلی» رئیس جمهور هائیتی در این کشور تشکیل جلسه دادند.

روابط میان آمریکا و ونزوئلا پس از آن که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا طی یک حکم اجرایی دولت ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی و فوق العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی کشور خود خطاب و 7 مقام دولتی ونزوئلا را نیز تحریم کرد، متشنج شد؛ اقدامی که انتقادات مقامات بلند پایه ونزوئلا و رهبران بیش از 40 کشور جهان را برانگیخت.

3 ژوئن 2015 (13 خرداد) نیز رئیس مجلس ملی ونزوئلا عنوان کرد که بخش‌های امپریالیستی آمریکا درصدد ایجاد موانع در روابط میان این کشور و ونزوئلا هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول