اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با رد ادعای اخیر آمریکا

«مادورو» حمایت اتحادیه اروپا از دولت قانونی ونزوئلا را عادلانه خواند

وزیر امور خارجه ونزوئلا از سوی رئیس‌جمهور این کشور از اتحادیه اروپایی به خاطر پشتیبانی از این کشور در مقابل اقدامات آمریکا علیه کاراکاس قدردانی کرد و آن را عملی عادلانه خواند.

«مادورو» حمایت اتحادیه اروپا از دولت قانونی ونزوئلا را عادلانه خواند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینیکو»، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته طی نشستی با سفرای اتحادیه اروپا عنوان کرد که از سوی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور از پشتیبانی اتحادیه اروپا از دولت قانونی ونزوئلا و رد ادعای اخیر آمریکا مبنی بر تهدید خواندن ونزوئلا برای امنیت ملی این کشور قدردانی می‌کند.

وی همچنین آنچه که در این زمینه در بیانیه نهایی دومین اجلاس سران اتحادیه اروپا و جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) آمده است را اقدامی عادلانه خواند و این اجلاس را به خاطر اصرار بر متوقف ساختن محاصره اقتصادی غیر قانونی و تحریم علیه کوبا تحسین کرد.

«رودریگز» این ملاقات را بسیار صمیمانه و مثمرثمر خواند و از تعهد ونزوئلا مبنی بر ادامه روابط با سایر کشورهای جهان از طریق دیپلماسی بولیواری که بر پایه صلح و همکاری است، سخن به میان آورد.

دومین اجلاس سران اتحادیه اروپا و سلاک 10 و 11 ژوئن (20 و 21 خرداد) در «بروکسل» (پایتخت بلژیک) برگزار شد و و در اولین نشست این اتحادیه بر سر اشاره به تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا در بیانیه نهایی این اجلاس میان طرفین توافق حاصل شد.

در این دیدار رؤسای بیش از 70 کشور شرکت کردند اما نمایندگان کشورهای کوبا، ونزوئلا و آرژانتین حضور نداشتند.

هیئت نمایندگی ونزوئلا به ریاست «خورخه آره آزا» معاون رئیس جمهور این کشور اصرار داشتند تا در بیانیه نهایی این اجلاس به رد ادعای آمریکا مبنی بر تهدید خواندن ونزوئلا علیه امنیت ملی این کشور و رفع تحریم از 7 مقام دولتی ونزوئلا اشاره شود.

در همین راستا، «رافائل کوره آ» ریاست موقت سلاک نیز از آمریکا خواست تا به تحریم‌ها علیه ونزوئلا و محاصره اقتصادی کوبا پایان دهد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول