اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری افغانستان و شبه قاره/108

«بند قرغه» تفریحگاه کابلی‌ها در تابستان+تصاویر

«بند قرغه» در 5 کیلومتری شمال غرب کابل یکی از نقاط تماشایی و زیبا است که در ایام تابستان مردم کابل برای تفریح به آنجا می‌روند.

«بند قرغه» تفریحگاه کابلی‌ها در تابستان+تصاویر

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «بند قرغه» در 5 کیلو متری شمال غرب کابل یکی از نقاط تماشایی و زیبا است که در ایام تابستان مردم کابل برای تفریح به آنجا سفر می‌کنند.

منطقه قرغه یکی از تفریحگاه‌های مشهور شهر کابل است که در شمال غرب این شهر قرار دارد.

آنچه که این محل را به شهرت رسانده است، سد مصنوعی «آبگردان» قرغه می‌باشد که آب بند و ماهی‌های آن مردم را به سوی خود کشانده و سرگرم می‌کند.

گل‌های رنگارنگ و آب و هوای معطر و گوارای آن با ده‌ها سرگرمی دیگر قرغه را مکانی مناسب برای مسافران ساخته است.

بخش از مردم شهر کابل در ایام تعطیل بخصوص روزهای جمعه برای  تفریح و استفاده از هوای پاک این منطقه به قرغه می‌روند تا ساعاتی را به دور از هیاهوی شهر کابل در این محل تفریحی به استراحت بپردازند.

این منطقه در زمان «محمد ظاهر شاه » ساخته شده و در گذشته برخی از مقامات دولتی در آنجا زندگی می‌کردند و اکنون نیز برخی از تاجران و مقامات دولتی قسمت‌هایی از این منطقه را در اختیار دارند.  

«یار محمد» کارشناس محیط زیست افغانستان، که این تفریحگاه را بی‌نظیر توصیف می‌کند، پیرامون موقعیت این منطقه گفت: این دره پهناور و زیبا، در میان 2 سلسله کوه کم ارتفاع خاکی موازی باهم از اهمیت خاصی برخوردار است و نزدیک‌ترین منطقه به شهر کابل است.

این کارشناس محیط زیست در مورد آب و هوای قرغه گفت: بند قرغه با تپه‌های سرسبز و خرم، رستوران‌ها، قایق‌های شناور تفریحی و چرخ فلک فضای دلنشینی را برای  شهروندان کابل فراهم آورده و مردم این شهر را به رفتن به این منطقه  تفریحی زیبا، علاقمند کرده است.

یار محمد اما بر این باور است که  این تفریحگاه نظر به جمعیت چند ملیونی کابل گنجایش این همه مسافر را ندارد و شرایط یک منطقه تفریحی را به دلیل عدم مدیریت گردشگری مناسب هنوز کسب نکرده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول