اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
نگاهی به جاذبه‌های گردشگری آسیای مرکزی/40

موزه «مادر» در قزاقستان+تصاویر

در قزاقستان موزه‌ای به افتخار مادر وجود دارد که در آن زندگی خانواده‌های سنتی قزاق‌ها و نقش محوری مادر در آنها به تصویر کشیده شده است.

موزه «مادر» در قزاقستان+تصاویر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در بیشکک، در نزدیکی شهر «آلماتی» قزاقستان موزه‌ای تحت عنوان «موزه بزرگداشت مادر» وجود دارد که به ارائه تصویری از زندگی خانواده سنتی قزاق‌ها و نقش زن و مادر در آن اختصاص یافته است.

این موزه که در مجموعه معنوی و فرهنگی واقع در کوهپایه‌های خوش منظره و زیبای «زائیل آلاتو» قرار گرفته است، در نوامبر سال 2014 افتتاح شده است.

این مجموعه علاوه بر این موزه، همچنین شامل بنای یادبود مادران و مدرسه مذهبی «کولیمان آنا» می‌باشد که در آنجا اصول اولیه آموزه‌های اسلامی را به نوجوانان و مردان جوان از خانواده‌های کم‌درآمد آموزش می‌دهند.

در قلب این مجموعه، مسجد «نور موسی‌خان» واقع است و همچنین رستورانی که به شکل «یورت» (خانه سنتی قزاق‌ها) بوده و در آن غذاهای ملی قزاقستان به شکل حلال تهیه می‌شود، جزئی از این مجموعه است.

یکی از مؤسسین این مجمموعه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید که در ایام ماه مبارک رمضان این رستوران به طور کامل توسط خیرین رزرو شده و به روزه‌داران افطاری داده می‌شود.

 این مجموعه توسط کمک‌های مالی یک گروه از خیرین قزاقستان ایجاد شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول