اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

طرح ملی تلاوت به 16 منطقه رسید/ عدم برگزاری این طرح در تهران

با حمایت‌های معاونت قرآن و عترت ارشاد تعداد مناطق مجری طرح ملی تلاوت به 16 نقطه کشور رسید؛ این در حالی است که در سال تحصیلی جدید این طرح در استان تهران برگزار نمی‌شود.

طرح ملی تلاوت به 16 منطقه رسید/ عدم برگزاری این طرح در تهران

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، اواسط ماه گذشته با توجه به تحقق وعده حمایتی معاونت قرآن و عترت ارشاد قرار شد هفت استان خوزستان (مؤسسه باب الحسین اهواز)، فارس (مؤسسه بیت‌الاحزان شیراز)، خراسان رضوی (مؤسسه نور ولایت)، کرمانشاه (مؤسسه فدک)، گیلان (مؤسسه تسنیم وحی رشت)، همدان (مؤسسه فانوس هدایت) و یزد (مؤسسه ثقلین) به مجریان طرح ملی تلاوت افزوده شوند اما استان یزد بنا بر دلایلی از برگزاری این طرح انصراف داد؛ همچنین با وجود اینکه تعداد بسیاری از مؤسسات قرآنی در پایتخت هستند اما طرح ملی تلاوت در استان تهران برگزار نمی‌شود.

با انصراف این استان از اجرای طرح ملی تلاوت، قرار شد علاوه بر استان‌های قبلی امسال در اردبیل، کیش و قشم نیز ثبت‌نام ترم جدید صورت پذیرد.

«حسن مقدم‌کیا» دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرانی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه این طرح در 16 منطقه کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: با حمایت‌های معاونت قران و عترت ارشاد از طرح ملی تلاوت تعداد مناطق زیر پوشش این طرح به 16 نقطه کشور رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته این طرح در 10 استان کشور اجرایی می‌شد، گفت: برخی از استان‌ها به دلیل کمبود اعتبارات از ادامه فعالیت بازماندند اما با توجه به لزوم توسعه این طرحِ موفق، امسال طرح ملی تلاوت علاوه بر استان‌های خراسان رضوی (مؤسسه صراط)، مازندران (طهورا ساری)، مرکزی(مؤسسه مهد رهروان ولایت)، قزوین (مؤسسه مدینةالرسول)، اصفهان(مؤسسه امیرالمؤمنین کاشان)،‌سیستان و بلوچستان (مؤسسه جامعةالقرآن زاهدان) و آذربایجان شرقی (مؤسسه مجمع قاریان تبریز) در استان‌های اردبیل، خوزستان، فارس، کرمانشاه، همدان، گیلان و مناطق قشم و کیش نیز برگزار می‌شود.

مقدم‌کیا با اشاره به برگزار نشدن طرح ملی تلاوت در استان تهران، افزود: امسال مؤسسه مجری این طرح به دلیل کمبود بودجه از اجرای آن بازماند اما امیدواریم با حمایت‌های مسئولان شاهد برگزاری طرح ملی تلاوت در تمامی استان‌های کشور باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول