اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تحقق وعده حمایتی معاونت قرآنی ارشاد از طرح ملی تلاوت/ واریز نیمی از اعتبار تا هفته آینده

طرح ملی تلاوت که به دلیل کمبود بودجه با مشکلاتی مواجه بود، با امضای تفاهم‌نامه و تحقق وعده حمایتی معاونت قرآن و عترت ارشاد جانی دوباره گرفت.

تحقق وعده حمایتی معاونت قرآنی ارشاد از طرح ملی تلاوت/ واریز نیمی از اعتبار تا هفته آینده

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، طرح ملی تلاوت که یکی از طرح های موفق در تربیت قاریان نوجوان بود، سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلاتی مواجه شد اما پس از رایزنی‌های مختلف مسئولان معاونت قرآن و عترت ارشاد از مساعدت و حمایت از این طرح خبر دادند.

«حسین مقدم‌کیا» دبیر طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به تحقق وعده حمایتی معاونت قرآن و عترت ارشاد، اظهار داشت: با پیگیری‌های مختلف، معاونت قرآن و عترت ارشاد قول حمایت سالانه 200 تا 500 هزار تومانی را برای هر قرآن‌آموز این طرح داد که این وعده حمایتی امید فعالان و نوجوانان قرآنی را برای طی کردن این مسیر بیشتر کرد.

وی درباره نحوه تخصیص این بودجه از سوی معاونت قرآن و عترت ارشاد به طرح ملی تلاوت، خاطر نشان کرد: قرار است این بودجه در دو قسط به طرح ملی تلاوت اختصاص یابد که به گفته مسئولان نیمی از این بودجه تا هفته آینده به استان‌های مجری این طرح تعلق می‌یابد و نیمی دیگر پس از ارائه گزارش‌ها و تأئید آنها به حساب طرح ملی تلاوت واریز می‌شود.

مقدم‌کیا با اشاره به تعداد قرآن‌آموزان طرح ملی تلاوت، گفت: تعداد ورودی‌های طرح ملی تلاوت از سال 91 تاکنون به ترتیب 105، 163 و 92 نفر هستند که معاونت قرآنی ارشاد به ازای هر کدام از ورودی‌های سال اول 200 هزار تومان، ورودی‌های سال دوم 300 هزار تومان و ورودی‌های سال سوم 500 هزار تومان بودجه در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه مجموع تعداد نوجوانان زیر پوشش طرح ملی تلاوت 360 نفر هستند، افزود: معاونت قرآن و عترت ارشاد برای قرآن‌اموزان طرح ملی تلاوت در سال تحصیلی 93- 94 بودجه‌ای حدود 116 میلیون تومان در نظر گرفته است که نیمی از آن هفته آینده تحقق می‌یابد.

به گزارش فارس، طرح ملی تلاوت هم‌اکنون در استان‌های خراسان رضوی (مؤسسه صراط)، اصفهان (مؤسسه امیرالمؤمنین کاشان)، مازندران (طهورا ساری)، مرکزی (مؤسسه مهد رهروان ولایت)، قزوین (مؤسسه مدینةالرسول)، تهران (مؤسسه بیان جاوید اسلامشهر)، سیستان و بلوچستان (مؤسسه جامعةالقرآن زاهدان) و آذربایجان شرقی (مؤسسه مجمع قاریان تبریز) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول