اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

جهانگیر به فارس خبر داد

روند طرح ملی تلاوت در استان تهران به کندی پیش می‌رود

مدیر مؤسسه مجری طرح ملی تلاوت استان تهران با اشاره به روند نامناسب اجرای این طرح از سال تحصیلی جاری، گفت: امسال به دلیل کمبود بودجه، پذیرش قرآن‌آموز در این طرحِ موفق نداشتیم و روند اجرای آن نیز به کندی پیش می‌رود.

روند طرح ملی تلاوت در استان تهران به کندی پیش می‌رود

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، طرح ملی تلاوت از سال 1391 با هدف ارائه آموزش‌های قرآنی به نوجوانان و همچنین پرورش افرادی قرآنی که علاوه بر دارا بودن مهارت‌هایی در علوم تلاوت و قرائت قرآن بتوانند اهداف قرآنی نظام جمهوری اسلامی را تحقق بخشند برای نوجوانان 10 تا 16 سال در 10 استان کشور اجرایی شد.

از سال گذشته پس از تغییر دولت ادامه روند این طرح در هاله‌ای از ابهام بود تا اینکه حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت ارشاد نوید حمایت از این طرح را داد و پس از آن نیز چندی پیش حجت‌الاسلام «علی پروانه» مدیر کل آموزش معاونت قران ارشاد از افزایش تعداد استان‌های مجری طرح ملی تلاوت و حمایت 200 تا 500 هزار تومان برای هر قرآ‌ن‌آموز شرکت‌کننده در این طرح خبر داد.

یکی از استان‌های مجری طرح ملی تلاوت استان تهران است که مسئولان برگزاری این طرح اجرای آن را به مؤسسه «بیان جاوید» در شهرستان اسلامشهر سپرده‌اند.

روند نامناسب اجرای طرح ملی تلاوت در تهران

«غلامحسن جهانگیر» مدیر مؤسسه بیان جاوید شهرستان اسلام‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به کمبود بودجه و امکانات برای ادامه روند طرح ملی تلاوت در این مؤسسه، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت عظیم قرآنی در اسلامشهر و پس از بازدید مسئولان از مؤسسه، اجرای طرح ملی تلاوت در تهران به مؤسسه بیان جاوید محول شد.

وی با بیان اینکه ما از سال 1391 با جذب قرآن‌آموزان اقدام به اجرای طرح ملی تلاوت کردیم، افزود: در سال نخست حدود 20 قرآ‌ن‌آموز جذب شدند که با حمایت 2 میلیون تومانی معاونت قرآن و عترت ارشاد و مبلغ 60 هزار تومانی که از قرآن‌آموزان اخذ شد، روند آموزش قرائت قرآن در مؤسسه به خوبی پیگیری شد که پس از مدتی با کمبود اعتبارات مواجه شدیم اما با این وجود به دلیل اهمیت اجرای طرح ملی تلاوت این طرح را ادامه دادیم.

جهانگیر با اشاره به استقبال نوجوانان از این طرح، گفت: در سال دوم اجرای این طرح نیز تعداد افرادی که در طرح ملی تلاوت شرکت کردند قابل توجه بود به طوری که در این مدت ما حدود 30 نوجوان قرآنی را جذب و تحت آموزش قرار دادیم اما امسال به دلیل کمبود بودجه نه تنها پذیرش نداشتیم بلکه کلاس‌های طرح نیز به کندی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات و تداخل کلاس‌های درس نوجوانان با جلسات قرآن ما را مجبور به توقف روند طرح ملی تلاوت در این مؤسسه کرد، افزود: ما ظرفیت بالایی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی داریم اما به دلیل مشکلات موجود یک ترم برگزاری طرح ملی تلاوت را در مؤسسه متوقف کرده‌ایم.

توسعه طرح ملی تلاوت عزم جدی معاونت قرآن ارشاد را می‌طلبد

مدیر مؤسسه بیان جاوید با اشاره به اینکه توسعه و نتیجه‌بخشی طرح ملی تلاوت عزم جدی معاونت قرآن و عترت ارشاد را می‌طلبد، گفت: مؤسسات قرآنی  هم‌اکنون در بلاتکلیفی هستند بنابراین معاونت قران و عترت ارشاد باید موضع خود را نسبت به مؤسسات قرآنی مشخص و برای پویایی بیشتر آنها برنامه‌ریزی و از ایده مؤسسات استفاده کند.

وی درباره حمایت 200 تا 500 هزار تومانی معاونت از طرح ملی تلاوت، اظهار داشت: اگر این امر محقق شود به طور حتم مؤسسات با دلگرمی بیشتری به تربیت قاریان توانمند خواهند پرداخت و علاقه‌مندان به قرآن را بیش از گذشته جذب خواهند کرد.

جهانگیر به وجود قرآن‌آموزان موفق در شهرستان اسلامشهر اشاره کرد و افزود: در این منطقه افرادی همچون «علی رجبی» حافظ بین‌المللی قرآن و «وحید خزایی» راه‌یافته به مسابقات دانشجویان مسلمان و همچنین نوجوانی که در مسابقات تلویزیونی «اسراء» شبکه قرآن شرکت و موفق به کسب رتبه شدند، پرورش یافته‌اند و ما نیز در مؤسسه حدود 600 قرآن‌آموز در مقاطع مختلف داریم که هدایت و شکوفایی استعدادهای آنها نیازمند برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول