اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مدیرکل آموزش معاونت قرآن ارشاد به فارس خبر داد

وزارت ارشاد ۵۰۰ هزار تومان بابت تربیت هر قاری نوجوان هزینه می‌کند

مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اهمیت گسترش طرح ملی تلاوت از اختصاص تسهیلات ویژه به مؤسسات مجری این طرح خبر داد و گفت: به ازای جذب هر نفر به مؤسسات مجری از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

وزارت ارشاد ۵۰۰ هزار تومان بابت تربیت هر قاری نوجوان هزینه می‌کند

حجت‌الاسلام «علی پروانه» مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه طرح ملی تلاوت از سال 1391 آغاز به کار کرد، اظهار داشت: این طرح با هدف ارائه آموزش‌های قرآنی به نوجوانان و همچنین پرورش افرادی قرآنی که علاوه بر دارا بودن مهارت‌هایی در علوم تلاوت و قرائت قرآن، بتوانند اهداف قرآنی نظام جمهوری اسلامی را تحقق بخشند برای نوجوانان 10 تا 16 سال در 10 استان کشور اجرایی شد.

وی با اشاره به اهمیت گسترش طرح‌های قرآنی افزود: از سال گذشته با توجه به تأکید حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد به ادامه روند طرح ملی تلاوت سعی در گسترش این طرح در سایر استان‌های کشور کردیم.

10 استان به استان‌های مجری طرح ملی تلاوت افزوده می‌شود

حجت‌الاسلام پروانه با بیان اینکه امسال بودجه‌ای برای حمایت از مجریان طرح ملی تلاوت در نظر گرفته‌ایم، اظهار داشت: قرار بود حداقل پنج استان به استان‌های مجری طرح ملی تلاوت افزوده شود اما به دلیل اهمیت گسترش فرهنگ قرآنی در بین نوجوانان، 10 استان به این استان‌ها افزوده می‌شود که پس از بررسی استان‌های منتخب  مشخص خواهند شد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه به استان‌های جدیدی که در آنها طرح ملی تلاوت برگزار خواهد شد، گفت: در نظر داریم به ازای هر نفر که مؤسسه مجری طرح ملی تلاوت در استان‌های جدید جذب می‌کند 500 هزار تومان و همچنین به ازای هر نفر که از سال گذشته و نخستین سال اجرای طرح ملی تلاوت در این طرح شرکت کرده‌اند به ترتیب 300 و 200 هزار تومان تسهیلات اختصاص دهیم تا بتوانند در جذب و تقویت نوجوانان بهتر برنامه‌ریزی کنند.

وی درباره نحوه انتخاب 10 استان‌ جدید مجری طرح ملی تلاوت، اظهار داشت: مهم‌ترین نکته برای انتخاب استان‌های جدید، توانمندی مؤسسات و تعامل خوب آنها با مؤسسه مجری در مشهد مقدس است چرا که بیشتر حمایت‌ها و برنامه‌های کمک‌آموزشی از سوی مؤسسه مشهد تأمین می‌شود.

طرح ملی تلاوت تا سال آینده در تمامی استان‌های کشور اجرایی می‌شود

مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه قصد داریم سال آینده طرح ملی تلاوت را در تمامی استان‌های کشور برگزار کنیم، افزود: تا پایان سال جاری طرح ملی تلاوت در 20 استان کشور اجرایی خواهد شد اما با توجه به موفقیت این طرح سعی داریم طرح ملی تلاوت را سال آینده در تمامی استان‌های کشور برگزار کنیم.

به گزارش فارس، هم‌اکنون طرح ملی تلاوت در استان‌های خراسان رضوی (مشهد)، آذربایجان شرقی‌(تبریز)، اصفهان(اصفهان، کاشان)، تهران(اسلامشهر)، سیستان‌وبلوچستان(زاهدان)، مازندران(ساری)، مرکزی(اراک)، قزوین، قم و اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول