اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری محفلی صمیمی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن+فیلم

در حاشیه چهارمین روز برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم محفل قرآنی و صمیمانه در گوشه دیگر سالن اجلاس سران برگزار شده بود که توجه بسیاری از شرکت‌کنندگان و حاضران را به خود جلب کرد.

برگزاری محفلی صمیمی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن+فیلم

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرانی خبرگزاری فارس، چهارمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته با تلاوتی با صدای «سید محمدجواد حسینی» قاری بین‌المللی کشورمان به پایان رسید.

در این روز از رقابت‌ها، در گوشه‌ای دیگر از سالن اجلاس سران محفل قرآنی صمیمانه‌ای برگزار شد که توجه بسیاری از شرکت‌کنندگان و سایر علاقه‌مندان به ساحت قرآن را به خود جلب کرد.

 

در این محفل کوچک اما صمیمانه اساتید کشورمان به همراه قاریان کشورهای مختلف دور یک میز جمع شده و به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند. یکی از حاضران در این جمع صمیمی حجت الاسلام «سید محمدجواد موسوی‌درچه‌ای» قاری بین‌المللی کشورمان بود بر همین اساس با وی گفت‌وگویی داشتیم تا نحوه تشکیل این جمع قرآنی را جویا شویم.

صمیمت شرکت‌کنندگان در مسابقات ستودنی است

حجت‌الاسلام درچه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به علاقه قاریان و حافظان کشورهای مختلف به ایران و ایرانیان، اظهار داشت: در این چند روزی که به سالن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم رفتم صمیمت و علاقه نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات بسیار محسوس بود.

 

 

حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای با بیان خاطره‌ای از حضورش در سالن مسابقات، گفت: چند روز قبل که به سالن مسابقات رفتم «فاضل عماره» نماینده سوئد در رشته قرائت سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از من خواست که در گوشه‌ای برایم قطعاتی از قرآن را که قرعه‌اش بود، تلاوت کند تا من اشتباهاتش را اصلاح کنم. به همین جهت به سالن پذیرایی رفتیم تا در آنجا قطعات مورد نظر را بخواند.

وی افزود: هنگام تلاوت قرآن، «محمدصالح احمد» نماینده کنیا در رشته قرائت این دوره از مسابقات هم به جمع ما پیوست و به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت؛ وی بسیار خوش برخورد بود و همواره از علاقه خود به ایران می‌گفت.

 قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه شب گذشته نیز من به همراه «محمود لطفی‌نیا» و «سید محمدجواد حسینی» به سالن پذیرایی رفتیم، خاطر نشان کرد: ما در سالن بودیم که قاری کنیایی هم با دیدن من به جمع ما پیوست و شروع به تلاوت قرآن کرد؛ پس از تلاوت وی «حسن دانش» نماینده کشورمان در این مسابقات و سایر افراد نیز دور ما جمع شدند.

حاشیه چهارمین روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن

صدای قرآن را از محفلی کوچک به گوش جهان برسانیم

وی با بیان اینکه به خواسته قاری کنیایی هر کدام قطعه‌ای اجرا کردند، گفت: پس از تلاوت قاری کنیایی، حسن دانش و سیدمحمدجواد حسینی و محمود لطفی‌نیا هم تلاوت کرد؛ در این گوشه از سالن انگار محفلی قرآنی برپا شده بود به طوری که هر لحظه به جمعیتی که دور ما حلقه می‌زدند، افزوده می‌شد.

موسوی درچه‌ای با اشاره به اینکه فضای حاکم بر سالن پذیرایی بسیار صمیمی شده بود، افزود: وقتی قاری و مستمع آماده باشند تلاوت‌های خوبی هم ارائه می‌شود و این رمز موفقیت بسیاری از قاریان مشهور جهان اسلام است؛ ما نباید تنها به کسب رتبه فکر کنیم بلکه باید صدای تلاوت قرآن را از محافل کوچک به گوش دنیا برسانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول